Probleem:
Na verloop van tijd reageert de server traag op aanvragen van clients. Ze merken dit o.a. bij het kopiëren van bestanden en in Outlook.
Server:
Dell PowerEdge 2650 (Xeon 2.4, 2 GB)
Server 2003 met SP1 en alle updates
Exchange 2003 Standard met SP2 (build 7638.2)
Symantec Antivirus Corperate Edition 10.0.2
Symantec Mail Security for Exchange 4.6.4.110
Apache 2.0.53
AD DC
Gedaan:
Alle Microsoft updates gedaan aan server en Exchange
AV Software naar laatste versie gebracht
Dell BIOS en drivers update
DCdiag, Netdiag
Na een reboot reageert de machine weer vlot, pas na een tijdje wordt hij weer trager. Zo melde EXBPA vanmorgen dat het te lang duurde om AD te bereiken. (ping duurde 42 ms) Na een reboot was deze melding weer weg.
De afgelopen tijd is het 2 keer voorgekomen dat IIS niet meer reageert op aanvragen, terwijl de services prima draaien geeft o.a. OWA niet meer thuis. Geen enkele aanwijzing van een probleem in het eventlog.
Deze week konden gebruikers opeens niet meer inloggen doordat AD niet meer werkte, in het eventlog stond:
Zelf doet het me wel denken aan iets als dit of dit maar beide hotfixes zijn volgens mij al in SP1 opgenomen.
Iemand een idee?
Na verloop van tijd reageert de server traag op aanvragen van clients. Ze merken dit o.a. bij het kopiëren van bestanden en in Outlook.
Server:
Dell PowerEdge 2650 (Xeon 2.4, 2 GB)
Server 2003 met SP1 en alle updates
Exchange 2003 Standard met SP2 (build 7638.2)
Symantec Antivirus Corperate Edition 10.0.2
Symantec Mail Security for Exchange 4.6.4.110
Apache 2.0.53
AD DC
Gedaan:
Alle Microsoft updates gedaan aan server en Exchange
AV Software naar laatste versie gebracht
Dell BIOS en drivers update
DCdiag, Netdiag
Na een reboot reageert de machine weer vlot, pas na een tijdje wordt hij weer trager. Zo melde EXBPA vanmorgen dat het te lang duurde om AD te bereiken. (ping duurde 42 ms) Na een reboot was deze melding weer weg.
De afgelopen tijd is het 2 keer voorgekomen dat IIS niet meer reageert op aanvragen, terwijl de services prima draaien geeft o.a. OWA niet meer thuis. Geen enkele aanwijzing van een probleem in het eventlog.
Deze week konden gebruikers opeens niet meer inloggen doordat AD niet meer werkte, in het eventlog stond:
De oorzaak is onbekend en ook dit probleem was opgelost na een reboot.Event Type: Error
Event Source: MSExchangeAL
Event Category: LDAP Operations
Event ID: 8026
Date: 6/22/2006
Time: 7:24:18 AM
User: N/A
Computer: SERVER
Description:
LDAP Bind was unsuccessful on directory server.fqdn for distinguished name ''. Directory returned error:[0x51] Server Down.
Zelf doet het me wel denken aan iets als dit of dit maar beide hotfixes zijn volgens mij al in SP1 opgenomen.
Iemand een idee?