Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag luitjes.
Ik ga een nieuwe mp3 speler aanschaffen en ik wil eigenlijk niet met de meute meelopen en maar gelijk een I-pod kopen. Nu kwam ik dus deze mp3 speler tegen:

http://www.mp3shop.nl/product/24854

Mooi dingetje, lange batterijduur etc. Ik kan alleen nergens gebruikerservaringen lezen of vinden. Hebben jullie misschien ervaring met dit apparaatje?

Groeten en bedankt
Kaya

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Kijk eens op http://www.z5lounge.com. Ik ben zelf ook wel geinteresseerd in dit spelertje.

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Inmiddels heb ik de Z5 in huis. Ik was op zoek naar een 4GB+ flashplayer, met keuze uit de iPod Nano, Meizu M6, Sansa e260/e270 en de Z5F. De Nano is een prima speler (helemaal met Rockbox firmware!), maar heeft geen radio en dat is voor mij een must. En WMA support heeft ook mijn voorkeur (ik heb wat WMA-DRM albums). De andere spelers had ik nog nergens kunnen zien, dus moest ik alleen af gaan op info op het internet. De Meizu M6 is mij te onbekend en de radio schijnt tegen te vallen. De berichten over de Sansa e260/270 vond ik niet overtuigend. De Samsung trok mij het meest.

Over de bediening wordt het meest geklaagd, maar ik heb geen enkel probleem met de touchpad. Het is ook niet veel bijzonders: Gewoon licht drukken om te scrollen en in het midden klikken om te selecteren. De bediening is verder simpel. Support voor albumart en m3u playlists. Veel shuffle mogelijkheden (artiest, album, songs, genres, playlists, etc) en file browsing is mogelijk.

Voor transfers gebruik ik Windows Media Player 10, maar de speler werkt ook gewoon met Explorer of andere sleur en pleur programma's.

Geluid is echt goed en de bijgeleverde oordopjes zijn prima. Bass is beter dan ik had verwacht, maar haalt het natuurlijk niet bij een full size Sony MDR headphone.

FM ontvangst is goed (beter dan mijn receiver met 5 meter antennedraad), maar helaas geen RDS en geen mogelijkheid om stations een naam te geven. Jammer ook dat de speler niet onthoud waar je was in je MP3 collectie, als je even naar de radio hebt geluisterd.

Built-quality: Solide! Voelt stevig aan en toch niet zwaar. De zwarte is wel gevoelig voor vette vingers, maar poetsen laat geen krassen achter. Mooi groot scherm, maar niet groot/goed genoeg voor foto's IMHO. Maakt niet uit, daar gebruik ik 'm toch niet voor.

Een puntje dat ik verbeterd zou willen zien: Je kunt geen muziek spelen als 'ie aan de USB kabel zit, bijv. om op te laden. En de songnamen scrollen niet als je aan het browsen bent.

Verwijderd

Ik zou graag willen weten of deze mp3 speler wel onthoud waar je was als je hem uitzet en daarna weer aanzet. Of begint ie dan weer bij het begin? Bvd.