Toon posts:

Is coax dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit hier bij een bedrijf die nog een oeroude server heeft staan van een derde partij. Deze hebben wij niet in het beheer, maar is wel belangrijk.

Deze server heeft nog een COAX netwerkkaart. Deze is momenteel via een NOVELL servertje verbonden aan het overige UTP netwerk. Nu willen wij die NOVELL server er tussenuit halen (omdat die ook al oud is en er nu een Windows 2003 server staat).

Om dit te kunnen doen dacht ik even een router aan te schaffen die als gateway kon dienen tussen COAX en UTP. Na 6 leveranciers te hebben gebeld heb ik dit opgegeven. Iedereen dacht dat ik uit de prehistorie kwam.

Is Coax dan echt helemaal uitgestorven en is er nergens meer kans om zo'n dergelijke router aan te schaffen?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:43
Tja, "Why fix it if it ain't broken". Maar verder is het idd een dood iets. Je kan immers veel goedkoper een UTP kabel leggen die dan ook nog eens sneller is. In de meeste gevallen waar een Coax aan een UTP gekoppeld moet worden, worden 10mbit UTP-switches gebruikt die dan vaak een coax aansluiting hebben. Maar deze zie je ook steeds minder.

[ Voor 8% gewijzigd door Invisible_man op 23-06-2006 14:27 ]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03 15:56
er zijn wel mediaconverters te koop

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Anders neem je toch een wat oudere HUB, die hebben vaak wel nog een aantal UTP pporten en 1 COAX poort. Dit gebruik je dan als COAX-UTP converter. Welliswaar zijn die hubs maar 10Mbit, maar meer redt je toch niet met die COAX machine......

Hier staat zo'n kassie

• Invisible_man
kaajee schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:30:
Anders neem je toch een wat oudere HUB, die hebben vaak wel nog een aantal UTP pporten en 1 COAX poort. Dit gebruik je dan als COAX-UTP converter. Welliswaar zijn die hubs maar 10Mbit, maar meer redt je toch niet met die COAX machine......

Hier staat zo'n kassie
Z'n één bedoelde ik ook ja :) .

• Bud_s
lol, ik heb ook nog wel ergens een oude hub liggen met o.a. coax erop, ook oude 3com ISA kaartjes met coax :-)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
Je kunt toch gewoon een netwerk-kaartje met utp aanlsuiting in die server drukken ?

/edit: Niet helemaal goed gelezen, blijkbaar mogen jullie aan die server niks wijzigen ? Dan is inderdaad een hubje met zowel caox als utp de makkelijkste oplossing.

[ Voor 51% gewijzigd door Nielson op 23-06-2006 14:35 ]

• Bud_s
die server is niet van hen zelf zoals ik begrijp

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Ik ben nog coax aan het verzamelen. Zeker niet weggooien als je coax nog hebt liggen. Je kan er nog een hoop leuke dingen mee doen ;)
Maareh, coax is inderdaad wel aan het verouderen.
Volgens mij heb ik trouwens nog wel een coax naar utp converter kastje liggen.

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Verwijderd

Topicstarter
Wow..., bedankt voor de vele snelle meldingen :-). Die blackbox van Bud_S ziet er wel erg cool uit, maar ik moet denk ik echt een gateway hebben. Die server staat namelijk op een heel ander IP adres / segment dan het overige netwerk. Die blackbox zet denk ik alleen coax om naar UTP. Ik weet nog even niet hoe ik dat dan op ga lossen.

Op die server draait een eigen gebouwd OS, gebasseerd op Unix, met een cobolt applicatie. Wij komen daar het liefste niet aan, laat staan dat we gaan begrijpen hoe we daar een UTP kaart in kunnen configureren.

Alle PC's in het netwerk verbinden via een soort van DOS terminal naar die server toe om daar dan op te werken. Dat IP adres moeten we dus wel blijven hanteren, want ook bij die terminals zit daar geen wijzig optie in (ook custom software).

Met een hub / die blackbox ben ik dus bang geen gateway functionaliteit op te kunnen zetten.

edit:

Bedenkt me net dat ik waarschijnlijk wel die hub / blackbox kan kopen, dan in de windows 2003 server nog een ethernet kaart erinsteken zodat die de nieuwe gateway wordt... voor het bedrag van die marktplaats hub is dat zeker een probeerpoging waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 14:41 ]

• WubboZ
  • Laatst online: 26-12-2025

WubboZ

Evil Inside

Bud_s schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:33:
die server is niet van hen zelf zoals ik begrijp
Als jij een server zou uitlenen (of wat dan ook) aan iemand zou je dan niet blij zijn als ie weer terug komt met een utp ipv een coax netwerkkaart?
Plus dat alles met coax netwerkkaarten zonder utp aansluiting zo verouderd (sorry mammaplank) is dat het eigelijk niets meer waard is, en je hooguit nog een symbolisch bedrag zou kunnen betalen om het van jou te maken.
Waarschijnlijk is de goedkoopste netwerkkaart bij de locale computerboer nog goedkoper.

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Invisible_man
Je hebt het dan iig UTP (blackbox ding was overigens over de $200), kan je daar wel weer een "modern" routertje achter hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Zou die blackbox nog voordelen hebben over die hub van 20 euro?

Verwijderd

plaats eerst die hub en daarachter (utp-)netwerkapparatuur om de gateway in orde te krijgen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Server <-Coax-> Mediaconverter <-UTP-> Standaard routertje <-UTP-> Rest netwerk.

Simpel.

Forget your fears...
...and want to know more...

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
WubboZ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:39:
[...]

Als jij een server zou uitlenen (of wat dan ook) aan iemand zou je dan niet blij zijn als ie weer terug komt met een utp ipv een coax netwerkkaart?
Plus dat alles met coax netwerkkaarten zonder utp aansluiting zo verouderd (sorry mammaplank) is dat het eigelijk niets meer waard is, en je hooguit nog een symbolisch bedrag zou kunnen betalen om het van jou te maken.
Waarschijnlijk is de goedkoopste netwerkkaart bij de locale computerboer nog goedkoper.
Ik denk dat je niet snapt wat zoiets in een bedrijfsomgeving betekent. Bedrijven zijn als de dood om iets aan oude servers te wijzigen, en terecht, want er bestaat een kans dat het niet lukt, en dat je wijzigingen aanbrengt die zeer moeilijk en slechts tegen hoge kosten terug te draaien zijn.

Mijn idee:

- Hub plaatsen met Coax.
- Router ***OMDAT DIE COAX BAK IN EEN ANDER NET ZIT; LEZEN!*** (Linksys, Draytek, you name it) op hub aansluiten, externe link op hub aansluiten, interne link aansluiten op rest van netwerk. Op die manier hoef je waarschijnlijk geen poorten te mappen.

Totale kosten ca. 20 + 50 + een uurtje werk.

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 23-06-2006 15:08 . Reden: lezen ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
"- Hub plaatsen met Coax." Klinkt inderdaad als de oplossing..

• Bud_s
ik spreek over een mediaconvertor ... maar ... wat voor protocol praten we over ??

IPX/SPX (omdatie aan een novell server hangt) of TCP/IP ????

BTW, ik zou gewoon een oude 3com netwerk kaart (met BNC) in je Windows server prikken. Windows ondersteunt ook IPX/SPX

Zo'n kaartje kun je van mij nog wel krijgen :-)

[ Voor 38% gewijzigd door Bud_s op 23-06-2006 15:28 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/mierenneukmodus:

COAX is tot nader orde een belangenclubje voor kabelinternetklanten, lijkt me dat je dat niet bedoelt, maar eerder dat je een server hebt met NIC met BNC aansluiting voor 10base2 Ethernet (evt is het 10base5 thicknet, maar aangezien je het niet over vampire taps hebt lijkt dat niet waarschijnlijk).

Dat je moeite hebt om onderdelen te vinden is niet raar als je niet de juiste terminalogie gebruikt :o

Wat je nodig hebt is gewoon een BNC->UTP Ethernet transciever. Die zijn makkelijk genoeg te vinden (via eBay heb je er zo eentje voor

Maar goed, Overige Hardware is geen dumpbak, we hebben een hele hoofdgroep Netwerken voor netwerkzaken :o

Move OH -> NT ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Invisible_man
Bud_s schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:25:
ik spreek over een mediaconvertor ... maar ... wat voor protocol praten we over ??

IPX/SPX (omdatie aan een novell server hangt) of TCP/IP ????

BTW, ik zou gewoon een oude 3com netwerk kaart (met BNC) in je Windows server prikken. Windows ondersteunt ook IPX/SPX

Zo'n kaartje kun je van mij nog wel krijgen :-)
Ik weet niet wat jullie ervaring is, maar naar mijn weten zijn er praktisch geen Coax/BNC nic's die in de PCI bus kunnen, alleen maar ISA. Mijn laatste mobo met ISA was een AMD 500MHz.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Invisible_man schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:24:
[...]

Ik weet niet wat jullie ervaring is, maar naar mijn weten zijn er praktisch geen Coax/BNC nic's die in de PCI bus kunnen, alleen maar ISA. Mijn laatste mobo met ISA was een AMD 500MHz.
Dan is jouw weten vrij beperkt :o

Vrijwel alle 10Mbit PCI NICs hebben een BNC aansluiting erop :z

Zit hier bijv tegen een 3Com 900B-Combo aan te kijken die ik hier heb liggen (testNIC :7 ), een kaart die zowaar ook gewoon in Pricewatch te vinden is...

pricewatch: 3Com 3C900B-COMBO EtherLink XL PCI

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
dion_b schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:55:
[...]

Dan is jouw weten vrij beperkt :o

Vrijwel alle 10Mbit PCI NICs hebben een BNC aansluiting erop :z

Zit hier bijv tegen een 3Com 900B-Combo aan te kijken die ik hier heb liggen (testNIC :7 ), een kaart die zowaar ook gewoon in Pricewatch te vinden is...

pricewatch: 3Com 3C900B-COMBO EtherLink XL PCI
Genoeg pci kaartjes met coax idd, zo heb ik hier ook diverse RTL8029-based 10mbit pci dingen, idd allemaal met coax.

Belangrijker is de vraag die hierboven staat: Wat babbelt die novell bak?

Een coax/utp hub om coax om te zetten naar UTP kan prima, en daar weer een routertje achter. Als het spul IPX/SPX gebruikt wordt het een ander verhaal.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals al zoveel gezegd, koop of een mediaconverter, of een hub welke een coax aanluiting heeft.
Zeker 2e hands zijn dat soort hubs nog veel te vinden.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:38:
Wow..., bedankt voor de vele snelle meldingen :-). Die blackbox van Bud_S ziet er wel erg cool uit, maar ik moet denk ik echt een gateway hebben. Die server staat namelijk op een heel ander IP adres / segment dan het overige netwerk. Die blackbox zet denk ik alleen coax om naar UTP. Ik weet nog even niet hoe ik dat dan op ga lossen.
Dat heeft dus weinig te maken met je type bekabeling.
EERST je netwerk omzetten van de ene bekabeling naar de andere, daarna je IP netwerk regelen.

Een andere mogelijkheid is idd gewoon zelf een server in elkaar te knutselen die alles regelt (coax NIC en UTP NIC en evt. meteen je IP gedeelte).

Overigens: ik weet niet hoe groot je kennis van coax is, maar houd er rekening meer dat je niet ongestraft een server los kunt rukken op UTP. Je zult dan de coax kabels aan elkaar moeten verbinden of terminators erop plaatsen - ander is je coax netwerk idd dood :+

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou dat nu dan zitten? Voor zover ik kan zien staat die server direct aangesloten op de novell server. Ik ga nu een hub kopen (die van Kajee/marktplaats). Daar wil ik dan 1 op 1 die oude server op aansluiten. De UTP kant verbind ik dan met een router. Ik geef de WAN en LAN kant op die router dezelfde IP's als wat Novell nu doet. Mijn theorie is dat het dan wel moet werken. Kan inderdaad naar zijn als novell nu met die server op IPX/SPX praat. In dat geval wil ik dan een 2e (UTP) kaart in de windows 2003 server duwen en daarop het IPX/SPX protocol installeren. Op die manier hopelijk dan de windows 2003 server als gateway inzetten.

Ik heb alleen het liefste die router oplossing omdat ik dan hardwarematig helemaal veilig zit van een server die eventueel down gaat. De clients kunnen dan altijd nog connecten.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

IPX/SPX routen... ik weet niet of Windows 2k3 dat nog wel kan. IPX is een protocol op z'n retour... veel hardware routers ondersteunen het al nie meer. De media converter echter werkt op layer 2 (Netlink layer) en die maakt het geen moer uit of je er IP, IPX of zelfs NetBEUI over gooit. Het zal alle protocollen ondersteunen.

Wat jij moet uit gaan vissen is of je oeroude server IPX of IP praat, welk adres het heeft, en het op die manier gaan routen. Hou in de gaten dat je met 10Base2 thinnet je aan elk uiteinde een T stukje en 2 terminators nodig hebt. Kabel direct in de NICs planten gaat NIET werken!

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
@Aetje, als ik 2 connectors heb en 1 stukje kabel met 2 uiteinden die ik aan allebei de kanten in zo'n connector douw, waar laat ik dan de terminators?

Zal een hub het wel uitmaken wat voor een protocol er door gaat? Ik heb nu die hub gekocht en heb eigenlijk de hoop dat deze ook gewoon het signaal doorgooit. Een hub is toch ook maar een dom ding?

Op de win2003 server kan ik het NWLink IPX/SPX/Netbios compatible transport protocol installeren. Ik hoop dat die dan gaat werken. Inderdaad een goede tip dat ik nu ook nog wel een router moet vinden die IPX/SPX aan gaat kunnen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 07:13:
@Aetje, als ik 2 connectors heb en 1 stukje kabel met 2 uiteinden die ik aan allebei de kanten in zo'n connector douw, waar laat ik dan de terminators?
Aan elk uiteinde van een COAX kabel heb je dan toch een t-stukje gedraaid zitten? De ene kant schroef je dan aan de BNC van de NIC, de andere die dan vrij blijft, draai je de terminator op... ;)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
dion_b schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:33:
/mierenneukmodus:

COAX is tot nader orde een belangenclubje voor kabelinternetklanten, lijkt me dat je dat niet bedoelt, maar eerder dat je een server hebt met NIC met BNC aansluiting voor 10base2 Ethernet (evt is het 10base5 thicknet, maar aangezien je het niet over vampire taps hebt lijkt dat niet waarschijnlijk).

Dat je moeite hebt om onderdelen te vinden is niet raar als je niet de juiste terminalogie gebruikt :o

Wat je nodig hebt is gewoon een BNC->UTP Ethernet transciever. Die zijn makkelijk genoeg te vinden (via eBay heb je er zo eentje voor <EUR 10), dan plug je gewoon de server gewoon via die transciever in je bestaande UTP infrastructuur en klaar is kees :z
Het is toch echt wel coax hoor :) Het type connector is een BNC maar de kabel is van het type coax eer dat nu voor netwerk, video, audio of andere signalen is ;) Dat de TS met de term coax veel te algemeen zit om concreet te vinden wat hij zoekt, is misschien wel waar. :)

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Met HEEL VEEL geluk kun je misschien nog wat vinden, maar dat zijn converters, en erg nuttig is het niet nee.
By all measn: COAX is dead. Al een paar jaar.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
GJ-tje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:09:
[...]
Aan elk uiteinde van een COAX kabel heb je dan toch een t-stukje gedraaid zitten? De ene kant schroef je dan aan de BNC van de NIC, de andere die dan vrij blijft, draai je de terminator op... ;)
Laagvliegerke schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:23:
[...]

Het is toch echt wel coax hoor :) Het type connector is een BNC maar de kabel is van het type coax eer dat nu voor netwerk, video, audio of andere signalen is ;) Dat de TS met de term coax veel te algemeen zit om concreet te vinden wat hij zoekt, is misschien wel waar. :)
Er zijn toch meedere netwerk soorten welke allemaal gebruik maken van COAX? Misschien denken jullie aan het verkeerde netwerk?
gabiballetje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:24:
Met HEEL VEEL geluk kun je misschien nog wat vinden, maar dat zijn converters, en erg nuttig is het niet nee.
By all measn: COAX is dead. Al een paar jaar.
Jij hebt het topic niet gelezen :> :P

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarom in hemelsnaam een router. Wanneer het IPX/SPX is heb je niks aan een router want die begrijpt alleen maar TCP/IP. Orienteer je op het protocol en is het IPX/SPX dan zullen de clients ook wel IPX/SPX hebben. Is het TCP/IP dan kan het subnet een probleem zijn (bijvoorbeeld 10.1.1.x/24 en 10.1.2.x/24). In beide gevallen heb je genoeg aan een "tranciever" (media converter).

In geval van IPX/SPX zal je misschien (indien fixed ingesteld) het netwerk nummer moeten aanpassen op de cliënts, in het geval van TCP/IP kun je op de cliënts een tweede IP nummer toevoegen aan je cliënts (veel werk). Bij TCP/IP kan je dan ook een simpele goedkope router gebruiken (2e hands) of een Windows 2K3 server als router gebruiken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• sirdupre
  • Laatst online: 27-04-2025
Hmmm, de TS heeft het er eerder over dat die Server een vast IP heeft waar al die dosterminals mee connecten, dan lijkt het me waarschijnlijk dat ie wel TCP/IP praat, aangezien IPX toch echt een compleet ander soort adressen gebruikt (als ik wikipedia lees gebruikt IPX MAC-adressen voor adressering, waardoor blijkbaar ook weer het ARP protocol overbodig wordt). Als de TS dus weet dat die Server zelf een IP heeft, dan zit het wel snor denk ik.
Wat ook nog het geval kan zijn is dat die Novell bak die ertussen hangt een soort obscure TCP/IP->IPX vertaling doet, maar dan heb je denk ik een probleem, aangezien routing van TCP/IP -> IPX me sowieso lastig lijkt (routen tussen twee protocollen met verschillende adressering is niet triviaal).
Overigens kan het ook nog zo zijn dat die dosterminals direct IPX babbelen met de Server. In dat geval zou het voldoende kunnen zijn als die bakken in verbinding staan met de server met apparatuur die route op basis van MAC-adressen en niet op transmissie niveau.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

misschien een stomme vraag
maar is het niet gewoon mogelijk die partij die de server beheert op te bellen en te eisen dat ze die server eens upgraden door er in iedergeval een utp kaartje in de stouwen..

Verder lijkt het mij het makkelijkste om een coax kaartje in je win2003 servertje te zetten..
Kan je'n eigen ip range behouden en je hoeft er geen convertors en/of routers tussen te zetten.

Je hebt natuurlijk een kans dat die novell bak een ipx<->tcp/ip conversie doet zoals in bovenstaande post al staat, maar het is een unix bak zeg je.. het primaire protocol voor unix is toch wel tcp/ip dus de kans is niet zo heel groot dat dit het geval is.

Nog een voordeel van alleen een netwerkkaartje met coax gebruiken is dat het fucking goedkoop is.
dat wil zeggen, als jij voor 20 euro zo'n kaartje koopt en het blijkt niet te werken dan ben je niet meer dan 20 euro kwijt en wat uren. Ook kan je vervolgens de oude situatie gewoon weer maken zoals het was.

edit:
Oh, en ja Coax is inderdaad dood voor netwerken...

[ Voor 5% gewijzigd door xzenor op 26-06-2006 13:18 ]

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 10:59

denivan

de enige

Ben al een tijdje op zoek naar een "low-profile" PCI NIC met BNC aansluiting maar kan ze nergens vinden.

Bij het zoeken op tweakers stuit ik op deze semi-relevante topic. Iemand enig idee/ervaring ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Standeman

Prutser 1e klasse

denivan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:44:
Ben al een tijdje op zoek naar een "low-profile" PCI NIC met BNC aansluiting maar kan ze nergens vinden.

Bij het zoeken op tweakers stuit ik op deze semi-relevante topic. Iemand enig idee/ervaring ?
Het enige wat ik kan bedenken is de grabbel/knaken hardware bak op een PC Dumpdag ofzo. Misschien dat ik er zelfs nog 1 heb liggen, zal 's kijken.

Bedenk net, dat ik geen low profile kaarten heb 8)7

Overigens, een PCI && BNC zijn zo'n beetje twee verschillende tijdperken, ik denk niet dat je er 1 snel kan vinden (en dan zeker niet low profile)

[ Voor 17% gewijzigd door Standeman op 12-04-2007 14:04 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

PCI met BNC bestaat zeker, maar niet low profile. Koop gewoon een low-profile UTP kaartje en een UTP-->BNC media converter. Dat werkt!

[ Voor 64% gewijzigd door JackBol op 12-04-2007 14:38 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Low profile wordt al lastig als er 2 connectoren op zitten :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Overigens is coax voor Ethernet inderdaad dood, maar het word nog heel veel gebruikt voor PDH en SDH verbindingen. Het is een hele goede technologie voor high-frequency signaling en het is vrij interference-ongevoelig.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
denivan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:44:

Ik heb er hier 1 voor me liggen. Ik zou het merk niet weten, heeft een Realtek RTL8029AS chippie en zowel UTP als COAX.

Low profile, dwz. de bracket is niet low profile, maar het kaartje zelf wel. Hoogte incl. PCI connector: 5,8cm, Zonder connector: 5cm. Is best LP toch? :P
Die bracket kun je natuurlijk makkelijk zelf 'low profile' maken. Kwestie van afzagen, stukkie ombuigen, gaatje maken en in je kast schroeven........

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~johonl/kj/dump/pcinic.jpg

Sinds ze blijkbaar zo zeldzaam zijn..........wat heb je er voor over? 100 euro? ;) ;)

Nee hoor als ik je er een plezier mee kan doen, hij is af te halen in Leiden of op te sturen maar dan moet je wel zelf verzendkosten betalen. Ik weet niet hoe we dit kunnen regelen......

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

Standeman

Prutser 1e klasse

_DH schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:37:
PCI met BNC bestaat zeker, maar niet low profile. Koop gewoon een low-profile UTP kaartje en een UTP-->BNC media converter. Dat werkt!
Ik kom er nu pas achter. BNC is niet die brede connector op oude NIC's, maar gewoon de COAX.

Afbeeldingslocatie: http://takaq1.plala.jp/contents/moratte/Nic_con.jpg

Een daar heb je dus 10+ jaar nodig om achter te koment :o

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Aha! Jij hebt het over de ouderwetse AUI interface! Ik moest zelfs googlen om er achter te komen waar AUI ook al weer voor stond...

"Attachment Unit Interface"

Die goeie oude dsub-15 interface is ook nog terug te vinden op de cisco 2500's!

edit:
@thehandy: zo, ja! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door JackBol op 12-04-2007 17:17 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 22:43

ThaHandy

Discovery Channel

nevermind

[ Voor 97% gewijzigd door ThaHandy op 12-04-2007 17:17 ]

• denivan

denivan

de enige

kaajee schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:52:
[...]
Nee hoor als ik je er een plezier mee kan doen, hij is af te halen in Leiden of op te sturen maar dan moet je wel zelf verzendkosten betalen. Ik weet niet hoe we dit kunnen regelen......
Leuke fotosoep ;) Hartelijk dank voor het aanbod, maar het is voor meerdere PC's en voor in een bedrijfsomgeving, dus knutselwerk (ook al is het maar dremelen) is niet echt een optie (qua garantie etc). Ik denk dat ik best de weg op ga van low profile utp NIC in combinatie met een convertertje (zoals hierboven ergens gesugereerd).

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Staan die bakken toevallig bij elkaar in de buurt die je op dat coax deel aan moet sluiten?

In dat geval kun je toch ook een UTP Hub regelen met coax aansluiting en de bakken met UTP aansluiten?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• denivan

denivan

de enige

Ze staan allemaal in de buurt van mekaar, maar het is niet de bedoeling dat de COAX aansluiting gebruikt wordt voor toegang tot het corporate LAN (hiervoor gebruiken we gewoon de onboard NIC). De extra COAX NIC zou dienen om te connecteren naar meetapparatuur (labotoestellen etc).

Toch bedankt voor de tip !

Pagina: 1