Toon posts:

~ Dual P-3 of AMD single CPU??~

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik twijfel vreselijk van wat ik zou moeten kopen.

ik let op de prijs verhouding. de Abit VP6 kost even duur als de beste Abit KT7A-KT133A mobo.

Een duron/TB kost wel veel goedkoper dan een P3, maar naar horen zal Intel de prijzen droppen met 40%. Een P3 zal waarschijnlijk 10-15% duurder zijn (aanname dat AMD geen prijzen dropt).

Een dual P3 systeem lijkt dan ineens een veel betere keuze. je hebt SMP tegen een redelijke prijs.

Uiteraard als AMD ook de prijzen gaat droppen, zou een TB 1,2 waarschijnlijker cheaper zijn. Maar je heb (volgens mij) niet dezelfde resultaten als een dual P3-700 (in relatieve verhouding).

Ok velen van jullie zullen dan zeggen: waarom wacht je niet op de dual AMD mobo's?
Das absoluut een mooi geval. Maar hoeveel zullen de mobo's dan wel kosten? en hoe stabiel zijn die mobo's.
MIjn redenering: als er dual AMD mobo's zijn, zijn dit de eerste generatie dual AMD moederborden. En deze mobo's zal hoogswaarschijnlijk te kampen hebben met kinderziektes. een voorbeel van zo'n geval zijn de eerste generatie AMD Athlon (de AMD750 en Via KX chipset) moederborden. Ze hebben allemaal kwaaltjes. |:(
conculsie: het zal een tijd duren eer de 2de generatie dual AMD moderborden zullen verschijnen. misschien komen ze eind van dit jaar wel. wie weet?

ik ben zelf van mening dat AMD de prijzen waarschijnlijk ook zal verlagen (de echter prijzen-oorlog begint) :P

het is dan misschien geen flauw idee om ineens toch die KT7A-raid koop met een duron 800@1GHZ????

ik wacht julie reacties geduldig af

greetz...................

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je moet je eerst afvragen wat een Dual CPU systeem voor jou kan betekenen. Wil je het echt, dan moet je ervoor gaan me dunkt. Want wanneer gebruik je nou de volle kracht van een 1.2GHz Athlon powerhouse? (als antwoord op de vraag wanneer je de volledige kracht van een dual systeem gebruikt). Een dual geeft natuurlijk wel een extra dimensie aan je bak.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Beaves
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Volgens mij kan AMD de prijzen niet lager maken dan nu het geval is, dan kan je ze net zo goed weggeven bij Appie. Bovendien houdt AMD als ze dat doen bijna geen geld over voor research etc. En ze lopen al achter, niet bij de x86's, maar bij de 64-bit CPU's.

(Itanium van Intel is met 64-bit code super snel, en wat heeft AMD?)

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Moet ik dan toch ff kwijt...

Heb net op de beurs in Eindhoven (eindelijk) mijn 2 procŽs gekocht. >:)
Ik heb een jaar of 2 geleden een dual gigabyte moederbordje gekocht met een opgefokte celeron 300A@450 als tijdelijke oplossing. Afwachtend wat de snelste proc zou zijn die er op zou kunnen. Met de laatste BIOS flash was het nu zelfs mogelijk om coppermines te plaatsen.
Mijn systeempje nu:

dual PIII 800 (100MHz)
Gigabyte 6bxd (dual BX plank)
512MB 222
Geforce 2GTS deluxe
Win2k, whistler en win98

Heb dus een uurtje of 2 geleden mijn HAL geupdate van win2k en mijn eerste indrukken:

WOW! Dit heerst echt ZOOOO hard!!! Als je veel 3dsMax / MAYA / Photoshop etc gebruikt en je wil ECHT multitasking dan moet je voor dual gaan. Daar kan je echt niet tegenop met een single systeem. Ik ga morgen verder met testen en dan zal ik nog wel wat indrukken hier wegzetten. Maar goed, ik heb al met best veel systemen gewerkt (Athlon 800, PII450, Celeron 300@450, PIII 550, dual PIII 500) (en dan ook echt werken, niet alleen hobby en thuisgebruik) en dit gaat echt HARD.
Ja ja, ik ben weer helemaal blij :):):):)

de betaler vervuilt

• IceStorm
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm AMD gooit wel degelijk de prijzen naar beneden... Dat doen ze altijd (en andersom ook)...

Verwijderd

dual rulez.. echt wel:)

Verwijderd

Topicstarter
ben teleurgesteld, zo weinig replies :'(

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 11:50

Vidra

Vragen?

Wat ga je doen met je systeem....

Op basis hiervan zijn er vast genoeg tweakers(waaronder ik) die dan wel een reply hebben.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 23:59

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Als je het geld hebt voor die Dual PIII, dan zou ik dat zekers doen (wel onder W2K).

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Euhm ja als je nu een p3 450@500 hebt en laat me zeggen je wilt dat ie zo snel gaat als een AMD 1ghz in windows en met laden enzo of iets minder snel zonder een amd mobo en proc te kopen, dan kan je ook een dual mobo kopen en er een p3 450 proc bijgooien en dan gaat ie zo rap maar wat kost een dual mobo??
en is dit ook doenbaar bij een oude P166 daar bijvoorbeeld een 2dehands 266 ofzo bijsmijten dat ie dan zo een P2 450 aankan ofzo??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 19:57 schreef Vidra het volgende:
Wat ga je doen met je systeem....

Op basis hiervan zijn er vast genoeg tweakers(waaronder ik) die dan wel een reply hebben.
oh. mijn excuses..

fotosjoppen, private webservertje draaien (experimenteren met webserever + dbase+php dus), beetje UT-en, uiteraard koetjes melken voor DPC, klein beetje Flash animaties ontwerpen, beetje cd's branden, misschien wat 3dmax-en, maar uiteindelijk wil ik dit: stabiele PC, goeie Uptime garantie en crasht niet als ik teveeel programma's tegelijk draai. Btw: OS zal dan W2K zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 20:07 schreef Mallo het volgende:
Euhm ja als je nu een p3 450@500 hebt en laat me zeggen je wilt dat ie zo snel gaat als een AMD 1ghz in windows en met laden enzo of iets minder snel zonder een amd mobo en proc te kopen, dan kan je ook een dual mobo kopen en er een p3 450 proc bijgooien en dan gaat ie zo rap maar wat kost een dual mobo??
en is dit ook doenbaar bij een oude P166 daar bijvoorbeeld een 2dehands 266 ofzo bijsmijten dat ie dan zo een P2 450 aankan ofzo??
een de Abit VP6 dual kost een tientje duurder dan de Abit KT7A-Raid .
PS. als Intel (en dus de winkels in NL) daadwerkelijk prijzen droppen dan is de dual waarschijnlijk een goede keus. Maar stel dat AMD ook de prijzen gaat droppen. Een 1GHZ TB is dan nog cheaper.

Maar uiteindelijk moeten we deze vraag stellen: hoe lekker :9~ draait een 1GHZ TB tov. een dual P3-700@850????

Verwijderd

Op zaterdag 27 januari 2001 20:10 schreef The_wdX het volgende:

[..]
oh. mijn excuses..

fotosjoppen, private webservertje draaien (experimenteren met webserever + dbase+php dus), beetje UT-en, uiteraard koetjes melken voor DPC, klein beetje Flash animaties ontwerpen, beetje cd's branden, misschien wat 3dmax-en, maar uiteindelijk wil ik dit: stabiele PC, goeie Uptime garantie en crasht niet als ik teveeel programma's tegelijk draai. Btw: OS zal dan W2K zijn.
Dan heeft het echt geen zin om een dual systeem te nemen. Heeft wel klein beetje zin, maar erg zonde van je geld...

Verwijderd

ja wat versta ja onder een dual 700 dat is dan 2 700 proc??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 20:18 schreef Mallo het volgende:
ja wat versta ja onder een dual 700 dat is dan 2 700 proc??
yep 2x700

Verwijderd

gaat dit een 450 met een 600 dual ofzo moeten beide procs zelfde speed hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 20:18 schreef Vo0 het volgende:

[..]
Dan heeft het echt geen zin om een dual systeem te nemen. Heeft wel klein beetje zin, maar erg zonde van je geld...
ok. en nu de volgende reacties :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 20:22 schreef Mallo het volgende:
gaat dit een 450 met een 600 dual ofzo moeten beide procs zelfde speed hebben?
idd ik heb ook van zulke dringende vragen. kan zoiets wel. een dual systeem met ongelijk kloksnelheden.

en ok dit: kunnen de Dual P3 mobo's met 1 cpu nog werken? de BP6 kon dat wel.

Verwijderd

moet toch iemand zijn die kan antwoorden en bestaan er ook dual mobo's for Pentiums 1??

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Ik heb een dual Msi 694 pro met via chipset.
Met 2x P3 667 op 740 en 2x 128Mb
En doe net al jou wat fotoshopen en 3DMax.
Was er erg van onder de indruk dat dual gebeuren.
Maar nu ik het zelf heb denk ik er al over, om er twee PC's van te maken.
Want zoveel snelheids verschil is er niet, tussen singel en dual.
Dual is soepler dan singel das waar.
Maar zoveel sneller ? ik vind van niet.
Zou als ik jou was voor singel gaan.

• hetnet
Op zaterdag 27 januari 2001 20:28 schreef Mallo het volgende:
moet toch iemand zijn die kan antwoorden en bestaan er ook dual mobo's for Pentiums 1??
Yep die bestaan !! weet niet of der nog aan te komen is ?
geloof dat asus ze had.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 20:31 schreef hetnet het volgende:
Ik heb een dual Msi 694 pro met via chipset.
Met 2x P3 667 op 740 en 2x 128Mb
En doe net al jou wat fotoshopen en 3DMax.
Was er erg van onder de indruk dat dual gebeuren.
Maar nu ik het zelf heb denk ik er al over, om er twee PC's van te maken.
Want zoveel snelheids verschil is er niet, tussen singel en dual.
Dual is soepler dan singel das waar.
Maar zoveel sneller ? ik vind van niet.
Zou als ik jou was voor singel gaan.
hmm je hebt in dat opzicht gelijk. nu is het wachten voor Tweakers.net om een review te schrijven hierover. titel: "Dual CPU systemen, is het waard?" :)

met de komst van de Dual AMD systemen zullen zulke topic waarschijnlijk uit de pan rijzen :)

Verwijderd

Ok merci en verschillende CPU snelheden is dat mogelijk???

• hetnet
Op zaterdag 27 januari 2001 20:35 schreef The_wdX het volgende:

[..]
hmm je hebt in dat opzicht gelijk. nu is het wachten voor Tweakers.net om een review te schrijven hierover. titel: "Dual CPU systemen, is het waard?" :)

met de komst van de Dual AMD systemen zullen zulke topic waarschijnlijk uit de pan rijzen :)
Tis meer het willen hebben..:9~
Maar als je het hebt.
Is eigelijk zonde van je geld.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:32
nopes, alle cpu's moeten zelfde snelheid runnen (erg belangrijk bij overclocken.. ik run 300A @ 504) :)

ik zou trouwens gaan voor single AMD systeem, dual cpu brengt niet zo fantastisch veel op met uitzondering van enkele specifieke apps (waaronder: DE koe) :)

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:32
hetnet: maar die koe is natuurlijk altijd wel leuk he :)

• hetnet
Welke koe???
Ik draai geen koe ! waarom zou ik ?
zie het nut er niet van in.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 20:49 schreef hetnet het volgende:
Welke koe???
Ik draai geen koe ! waarom zou ik ?
zie het nut er niet van in.
als je een koe gaat melken, krijg je melk, melk is goed voor elk :)

ok ff serieux: gewoon voor fun en het kost niks :)
Pagina: 1