Toon posts:

[XP] Account met beperkte rechten kan niet printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een printprobleem.

Op onze stand alone computer hebben we accounts met beperkte rechten voor de kinderen.
Sinds we XP SP2 hebben geinstalleerd kunnen ze niet meer printen op onze HP psc 1205 (usb aansluiting). Ze krijgen geen foutmelding, hun printopdrachten verschijnen op de printspool en lijken netjes afgehandeld te worden, maar.... de printer produceert niets. Pogingen om HP printersoftware op te starten lopen uit op een crash (harde reset noodzakelijk).

In het systeem logboek verschijnt de volgende "Print" fout

Document Nieuw - Tekstdocument - Kladblok van Marion kan niet worden afgedrukt op printer hp psc 1200 series. Gegevenstype: NT EMF 1.008. Grootte van spool-bestand (in bytes): 952. Aantal afgedrukte bytes: 0. Totaal aantal pagina's van document: 1. Aantal afgedrukte pagina's: 0. Clientmachine: \\COMPUTER1. Win32-foutcode geretourneerd door afdrukprocessor: 5 (0x5).

Ik heb de drivers vervangen maar dat helpt niet. Wat wel helpt is het usertype veranderen in admin. Maar dat is nu juist wat we niet willen.... Ik heb me scheel lopen zoeken naar een menuutje waarin je de printer open kan zetten voor gebruikers met beperkte rechten maar kan niks vinden.

Weet iemand een oplossing ?

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 15:15
Ikd urf zo even niet uit ervaring te spreken, maar als je bij de properties van de printer kijkt heb je misschien een tabblad Security staan. Staan daar de printrechtenv oor iedereen goed?

Verwijderd

Topicstarter
Goeie suggestie...

Onder eigenschappen van de printer heb ik de volgende tabbladen: Algemeen, Delen, Poorten, Geavanceerd, Kleurbeheer, Info. Tabbladen "Algemeen"" en ""Kleurbeheer"" hebben betrekking op het print-resultaat. "Delen" heeft betrekking op een printer in een netwerk. Bij mij staat de optie op "niet delen". Dwz. andere printers in het netwerk mogen geen gebruik van deze printer maken. Ik denk dat dit tabblad nvt. is. Onder "poorten" is de USB poort aangevinkt. Printerspooling inschakelen staat uit. "Geavanceerd"heeft betrekking op stuurprogramma"s en spooler-eigenschappen. Zo op het eerste gezicht heb ik geen mogelijkheden de security aan te passen.

Onder "configuratiescherm", "systeembeheer", "lokaak veiligheidsbeleid", "lokaal beleid", "toewijzing van gebruiksrecht" kan ik ook niets vinden mbt de printer.

Ergens in deze hoek moet het denk ik wel zitten.

Voorbeeld: HP printer programma"s draaien onder gebruikers met beperkte rechten wel als je die als een gebruiker met administrator rechten draait.

Als je andere suggesties hebt...... laat weten !

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 19:39 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 07:19

lordsnow

I know nothing

(0x5) = Access is denied.

Probeer eens de HP toolbox monitor te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd.

Ik heb de ""HP software voor foto en beeldbewerking v2 all in one"" waaronder de HP toolbox valt (?) gedeinstalleerd. Dit heeft tot (min of meer voorspelbaar) resultaat dat de printer helemaal niet meer werkt.

Hoe moet je de HP toolbox monitor als los programma verwijderen ?

Verwijderd

Topicstarter
Additionele info:
Op een andere computer met XP pro vindt je WEL een tabblad security !
Hier kan je alle gebruikersgroepen rechten geven.
Hoe kom ik aan dat tabblad ?? Onze computer draait op XP home.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hoe je daar aan komt staat in de Windows Clients FAQ uitgelegd :)
Pagina: 1