[XP] U heeft 5.2 miljoen jaar om windows te activeren.. wtf?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 22:06
Oke, mijn 30 dagen zijn voorbij, dus denk ik: Ik laat mijn pc aanstaan, en boot niet. Nu komt er om de minuut: De evaluatieperiode is voorbij. Oké, moet dan maar B).
Toen ik even weg was, en in het logon screen zat. Deed de cursor opeens beetje gek, alsof er veel dingen werden geladen.
Ik dus snel naar windows, en ik zie het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/2756/wtfmoo0vw.jpg

Na 5 minuten was alles weg, en nu doetie het weer normaal. Geen probleem dus. Ik wou het gewoon even melden :> Want geef toe, dit zie je niet vaak o.O.
Misschien heeft iemand een idee hoe het kan?
loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:13:
Tja dat krijg je met die ReteStrak illegale versie
Ik ben niet illegaal, hij is orgineel, ik had alleen geen zin om te activaten 8)7
Ik heb hem met een orginele OEM cd geinstallt van mijn pa :X

[ Voor 24% gewijzigd door Dedgeh op 23-06-2006 14:17 . Reden: hij is orgineel xD ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:22
Tja dat krijg je met die ReteStrak illegale versie

discogs

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

8)7 Wel droog

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 09:03
Mag je wel opschieten met activeren :o :+ _/-\o_

• loewie1984
Nairety schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:10:

Ik ben niet illegaal, hij is orgineel, ik had alleen geen zin om te activaten 8)7
Ik heb hem met een orginele OEM cd geinstallt van mijn pa :X
Geloof je hetzelf een OEM cd? Ik ken geen OEM cd die windows xp op die manier heeft vormgegeven zoals bij jou afgebeeld is en geloof me, ben al heel wat cd'tjes tegengekomen op ons bedrijf. We zijn hier Certified Gold Partner.

Jou papie zal misschien wel een OEM cd'tje zelf gefabriceerd hebben met NLite ofzoiets!

discogs

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:23:
[...]
We zijn hier Certified Gold Partner.

Jou papie zal misschien wel een OEM cd'tje zelf gefabriceerd hebben met NLite ofzoiets!
:/

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]

Geloof je hetzelf een OEM cd? Ik ken geen OEM cd die windows xp op die manier heeft vormgegeven zoals bij jou afgebeeld is en geloof me, ben al heel wat cd'tjes tegengekomen op ons bedrijf. We zijn hier Certified Gold Partner.

Och gut, sinds wanneer kunnen we van een OEM installatie de windowsskin niet meer aanpassen?

Het enige discutabele is dat Windows geinstalleerd is op andere hardware dan waar de OEM cd waarschijnlijk bij verkocht is, maar ach... :z

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 11:15
[...]

Dusse, omdat hij de Royale.msstyles heeft draaien als skin heeft hij een illegale versie?

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
[...]

Dat is gewoon een apart theme, de naam is me ff ontschoten, maar een paar maanden geleden draaide ik deze ook. Om het uiterlijk een beetje te tunen heb je geen illegale versie nodig hoor 7(8)7

• loewie1984
DaRKie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:26:
[...]

Dusse, omdat hij de Royale.msstyles heeft draaien als skin heeft hij een illegale versie?
Vraag hem dat maar eens dan of ie die zelf erin gezet heeft dan.

En by the way, ben je ooit een legale versie tegengekomen met deze verschijnselen van activeren? Dan was het allang bekend in de wereld.. en zeker als het OEM installs betreft...

[ Voor 25% gewijzigd door loewie1984 op 23-06-2006 14:30 ]

discogs

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De Royale theme kan je gewoon downloaden op de site van MS. (tenminste daar heb ik hem vandaan) Wel vaag trouwens, heb dit nog nooit gezien :P

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:28:
[...]

En by the way, ben je ooit een legale versie tegengekomen met deze verschijnselen van activeren? Dan was het allang bekend in de wereld.. en zeker als het OEM installs betreft...
Hou eens op man, met die beschuldigingen. Zolang het niet zeker is wat voor versie hij draait, kan je beter je "wijsheden"voor je houden.

Maar weer ontopic: kan je hem nu gewoon activeren of niet?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

je hebt nog 1895434022 dagen, lang zat toch ;)

Keep it simple stupid

• loewie1984
Nyarlathotep schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:36:
[...]

Hou eens op man, met die beschuldigingen. Zolang het niet zeker is wat voor versie hij draait, kan je beter je "wijsheden"voor je houden.

Maar weer ontopic: kan je hem nu gewoon activeren of niet?
Ok ik stop, het zal wel komen doordat je die style toepast vóór de activatie van je "legitieme" windows versie. Dan gaat ie er ineens 1895434022 dagen over doen... Beter zo?

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 23-06-2006 14:41 ]

discogs

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar als je reboot is het weer normaal?
Of kan je dan Windows niet meer in? (Ik heb nooit die 30 dagen af laten lopen)

[ Voor 54% gewijzigd door anandus op 23-06-2006 14:43 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Dedgeh
Ik reboot niet, want dan ben ik bang dat ik dan niet meer windows in kom ;p
Maar ik ging dus alles beeïndigen zodat ze allemaal weg waren, toen kwam er 1 terug met: Uw periode is voorbij. En nu is alles wel normaal.

Enneh over dat illegale.
Het is orgineel, ik gebruik Royale theme heel goed, en voorderest niks aan gedaan? Royale instaleerde ik toen ik nog 20 dagen had oid.
Niks illegaals, o ja, ik activate niet én omdat ik het te vaak heb gedaan, en dan moet je zoon allochtoon gaan bellen wat ook weer te lang duurt, én omdat ik over 2 weken windows toch wil reinstalle vanwege campzone =D

Het is dus echt een behoorlijke bug zo te zien =D

[ Voor 27% gewijzigd door Dedgeh op 23-06-2006 14:49 ]

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Dat gezeur over je legaliteit is wel irritant, maar daar zullen we dan maar overheen lezen...

Het zou in iedergeval niet je systeemtijd kunnen zijn die zoveel dagen teruggesprongen is. Daar zit een beveiliging voor in. Gister nog meegemaakt toen met net geinstalleerde machine even van het stroom af ging en de BIOS weer default stond. Windows gaf direct een melding dat de systeemklok mogelijk teruggezet wordt ivm mogelijke illegale praktijken (van derden of zelf...) en dat ik direct moest activeren.
Als ik er over nadenk, zoveel dagen terug kan mijn BIOS niet eens :Y)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• loewie1984
De hamvraag heb je kunnen activeren zonder problemen dan nu?

discogs

• Dedgeh
loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:48:
De hamvraag heb je kunnen activeren zonder problemen dan nu?
Nog niet geprobeerd, zal ik het voor de grap nu even proberen? :Y)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nairety schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:46:
Niks illegaals, o ja, ik activate niet én omdat ik het te vaak heb gedaan, en dan moet je zoon allochtoon gaan bellen
offtopic:
allochtoon? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• loewie1984
Nairety schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:49:
[...]

Nog niet geprobeerd, zal ik het voor de grap nu even proberen? :Y)
Voor de grap zou ik het niet doen, alleen voor de echt!

discogs

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:07
Je kunt em toch opnieuw opstarten om te kijken wat Windows doet?
Denk dat je gewoon Windows in komt, daar niet van. Anders had Windows je wel naar het login scherm geschopt. Je krijgt namelijk als je na de 30 dagen wilt inloggen de melding dat je nu moet activeren en zo niet, dan wordt je weer terug geschopt.
Activeren via internet of telefoon is zoooo simpel.

ps,
die "allochtoon" heb ik ook vaker aan de lijn gehad. Aardige jongen overigens.
Maar het is gewoon een mens net zoals jij en ik hoor. Vind Allochtoon zo heerlijk negatief. :/

[ Voor 21% gewijzigd door Arunia op 23-06-2006 14:52 ]

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
anandus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:42:
Maar als je reboot is het weer normaal?
Of kan je dan Windows niet meer in? (Ik heb nooit die 30 dagen af laten lopen)
Als je die 30 dagen door bent, dan kun je niet meer normaal aanmelden. Verplicht activeren of uitzetten. Je kunt nog wel in SAFE mode werken. Druk dan een paar keer op [F8] vanaf het BIOS post scherm tot er een menu verschijnt en selecteer safemode.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

• Dedgeh
Dat dacht ik al, en ik moet nog ff wat dingen doen =D. Dus ik laat hem lekker aanstaan, of ik ga nu activeren. wat denken jullie? :O

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 09:59
Als je reboot heb je 2 dingen
  1. je kunt inloggen en je krijgt melding dat je over 5.2 miljoen jaar moet activeren :P
  2. je kunt nie inloggen en je moet meteen activeren
Dus omdat je toch een oem cdtje hebt wat legaal is kun je toch wel ff rebooten(en activeren) :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pascal op 23-06-2006 14:54 ]

• mrFoce
  • Laatst online: 13-03 19:07
Nairety schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:52:
Dat dacht ik al, en ik moet nog ff wat dingen doen =D. Dus ik laat hem lekker aanstaan, of ik ga nu activeren. wat denken jullie? :O
Waarom activeer je hem niet gewoon?

Verwijderd

^ Triest...

Jullie reageren gewoon allemaal te snel :(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 14:55 ]

• loewie1984
@ nairiety je pc'tje is die zelf samengesteld?

[ Voor 9% gewijzigd door loewie1984 op 23-06-2006 14:55 ]

discogs

• Dedgeh
SU xD
ik haat dat activeren xD, en ik wil over 2 weken windows opnieuwe instaleren, en ik was benieuwd wat er NA die 30 dagen kwam
loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:55:
@ nairiety je pc'tje is die zelf samengesteld?
ya

[ Voor 25% gewijzigd door Dedgeh op 23-06-2006 14:55 ]

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 10:55

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Evilman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:52:
Als je reboot heb je 2 dingen
  1. je kunt inloggen en je krijgt melding dat je over 5.2 miljoen jaar moet activeren :P
  2. je kunt nie inloggen en je moet meteen activeren
Dus omdat je toch een oem cdtje hebt wat legaal is kun je toch wel ff rebooten(en activeren) :)
Legaal? was toch de cd van z'n pa :P (kuch kuch, draait hier ook de oem van papa)

• Arunia
Volgens mij kun je over 2 weken gewoon opnieuw installeren en activeren zonder problemen. Alleen zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.

• loewie1984
Nairety schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:55:
[...]

SU xD
ik haat dat activeren xD, en ik wil over 2 weken windows opnieuwe instaleren, en ik was benieuwd wat er NA die 30 dagen kwam

[...]

ya
Een zelf samengesteld systeem en een OEM cd'tje ik ga het woord niet meer in de mond nemen.. (illeg...l)

discogs

• Dedgeh
Nou, het is een kopie van de cd van mijn papa (A) en die heeft wel een tulip pc'tje. niet doorvertellen Maar we zitten dus wel @ zelfde ip, en ik heb er toch echt 10 keer mee kunnen reggen via i-net. En nu moet ik steeds via de telefoon, wat altijd werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dedgeh op 23-06-2006 14:58 ]

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 08:00
*offtopic: Weet iemand waar ik die theme kan downloaden? Kan hem niet vinden, en vind em wel bruut:)

Verwijderd

loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:56:
[...]

Een zelf samengesteld systeem en een OEM cd'tje ik ga het woord niet meer in de mond nemen.. (illeg...l)
Jij zit daar echt mee he :?
Wat zou jou dat uitmaken?

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-03 10:55

royco_100

Enthousiaste Tweaker

DaFreakhead schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
*offtopic: Weet iemand waar ik die theme kan downloaden? Kan hem niet vinden, en vind em wel bruut:)
Ja hier http://www.google.nl/sear...-15,GGGL:nl&q=royal+theme

• loewie1984
Nairety schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:57:
Nou, het is een kopie van de cd van mijn papa (A). Maar we zitten dus wel @ zelfde ip, en ik heb er toch echt 10 keer mee kunnen reggen via i-net. En nu moet ik steeds via de telefoon, wat altijd werkt.
Als ik je een tip mag geven en dan hou ik erover op, of je versie nu legaal is of niet...
Installeer die pc van jou nog één keer... en maak aub een GHOST image NA je activatie geen gezeik meer en geen herinstallatie meer van 1 uur met drivers en shit maargewoon terugblazen in 8 minuutjes!!! werkt veel beter

discogs

• Dedgeh
DaFreakhead schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
http://www.softpedia.com/...ale-Theme-for-WinXP.shtml

• Dedgeh
loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:59:
[...]

Als ik je een tip mag geven en dan hou ik erover op, of je versie nu legaal is of niet...
Installeer die pc van jou nog één keer... en maak aub een GHOST image NA je activatie geen gezeik meer en geen herinstallatie meer van 1 uur met drivers en shit maargewoon terugblazen in 8 minuutjes!!! werkt veel beter
puik plan gozert :*)

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:56:
[...]

Sinds wanneer kun je bij een zelf samengestelde pc geen OEM meer bestellen?

• loewie1984
Enne als ik vragen mag, hoevaak heb je al telefonisch geactiveerd?

Die toni's (allochtoni's) @ Microsoft houden toch wel bij hoe vaak jij je pc'tje en serienummer activeert?

discogs

• Dedgeh
Dat valt ook op. ik denk zo tussen de 5-10 keer? Elke keer zit er weer een nieuwe hdd in mijn pc of een ander nieuw iets..

• mrFoce
  • Laatst online: 13-03 19:07
Nairety schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:06:
Dat valt ook op. ik denk zo tussen de 5-10 keer? Elke keer zit er weer een nieuwe hdd in mijn pc of een ander nieuw iets..
Als je je XP elke keer op dezelde machine installeerd (mocht je een retail of OEM hebben specifiek voor 1 machine) dan kan je Windows zo vaak activeren als je wilt (na 3 maal wel bellen met MS).

Zo werd mij laatst gevraagd waarom ik mijn Windows al 4x had geactiveerd -> Omdat ik het opnieuw had geinstalleerd (ja, stomme vraag = stom antwoord). Doorvragen kan niet want dat gaat ze niets aan. Na een moeizaam gesprek (ik heb geen retail/oem kopie, maar een legale studentenlicentie) werd ik na het geven van de productkey uiteindelijk doorgeschakeld naar een computer zodat ik mijn activatiecode kreeg 8)7

• Arunia
Ze zouden als ze willen dmv de code die jij van hen krijgt kunnen zien welke registratie code er gebruik heeft gemaakt. Geen idee eigenlijk of dat gebeurd. In iedergeval weten diegenen die aan de telefoon zitten het niet. Wel dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Arunia op 23-06-2006 15:19 ]

• Dedgeh
ROFL TROFFEL PANTOFFEL!!!!

Oke,
ik ging dus net activeren, omdat met de instalatie van Warcraft 3 dat ding bleef steken. Ik kwam windows dus niet in, dus ik bellen.
Toon: Hallo, wilt u code voorlezen?
Ik: sure <reading out code>
Toon: Waarom heeft u het opnieuw ginstalleerd.
Ik: (zoals altijd, maar voortaan zal ik ook zeggen: Vanwege het slome besturingssysteem) Ja, een ineuwe hdd!!
Toon: oke, en wat staat er nog meer op de sticker?
Ik: (fack, die heb ik hier niet) euh, ja, die zit heel gek achterop mijn pc, die in een hoek staat, heeft u dat echt nodig?
Toon: ja, anders kan het een illegale versie zijn.
Ik: Oké, heeft u een moment?
Toon: Oké.
Ik: (rennen als een gek naar mijn vaders pc om wat stuff over de schrijven, ik kom terug met een paar codes), ik heb hier een paar extra codes die erop stonden. Wilt u die?
Toon: Nee meneer, ik wil de tekst, en of de code links of rechts staat!
Ik: Oké, maar dan moet ik weer kijken. Heeft u wederom een momentje?
Toon: Ja, ik blijf wachten
Ik: Ik leuk plaatje tekenen, en ging het voorlezen.
Toon: oké, ik heb voldoende informatie. Dank u wel, zometeen komt er code
Ik: Oké, bedankt hè! Nog een prettige dag
Toon: U ook meneer, bedankt voor het bellen
<MS BOT>: Leest de code voor,
Ik: opschrijven en intikken, en druk op voltooien et voila.
<MS>: Bedankt voor het activeren!
Ik: Cu @ lan B)

[ Voor 8% gewijzigd door Dedgeh op 23-06-2006 15:40 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Ben toch blij dat ik een VLK versie heb. Ik installeer de pc regelmatig opnieuw maar om dan elke keer zo'n gesprek aan te moeten....... Nou nee.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
loewie-643- schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:28:
[...]

Ja je moet activeren als je dat bij het eind van de installatie dat niet hebt gedaan! :+

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic voegt niks toe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.