Toon posts:

Luidsprekers bij een NAD C-352 versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een kennis een versterker gekregen, namelijk een NAD C-352.
Hierbij heb ik echter nog geen luidsprekers. Ik wil er dus zelf twee luidsprekers bij kopen.
Mijn budget is ongeveer 500 euro hiervoor.

Nu weet ik ook wel dat zoiets persoonlijk is en een kwestie van smaak, maar toch zou ik graag van jullie enkele merken/modellen willen horen die goed bij deze versterker zouden passen en ook binnen mijn budget blijven. Dan weet ik een beetje wat voor luidsprekers ik kan gaan beluisteren in de winkel.
Ik wil in ieder geval geen zuilen, daarvoor heb ik geen plaats.
Graag hoor ik van jullie enkele aanbevelingen. Alvast bedankt.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 15:47
aan mijn nad (T-752) hebben eerst minipods gehangen en nu hangen er B&W's aan (6 serie de 602 en de 604) vind persoonlijk het geluid zeer goed. en de 602's vallen binnen jou budget (boekenplank model)

Verwijderd

Tsja,

Helemaal afhankelijk van je voorkeur... Waar houd je van. ZUilen of juist monitorspeakers. De laatste genieten zelf mijn persoonlijke voorkeur maar zoals gezegd 'persoonlijk'.
Belangrijk is ook een goede bron neer te zetten, daar begint het een beetje mee. Koop dus een qualitatief goede cdspeler en evt een goede interlink. Speakerkabels zijn ook niet onbelangrijk, in eerste instantie zou je eens UTP kunnen strippen (paar kleuren bij elkaar).
Mocht je gaan voor monitorspeakers dan is de afstelling/plaatsing van ongekend belang. Gebruik dan altijd stands zodat je speakers los staan van de grond en de muur.

Ps, is je budget iets groter of kun je nog wat extra regelen dan staan er helemooie Totem speakers te koop. Ongekende goed geluid! (uiteraard afhankelijk van je smaak) Strak en droog (niet vol en zompig dus).

Met je budget zou ik altijd 2e hands kijken, veel voor een stuk minder zeg maar. Altijd eerst luisteren voor je koopt!!!

Succes

Verwijderd

Ik heb zelf ook B&W 602 S3, die zijn mij ook getipt en heb ze zelf ook nog een aantal keer beluisterd bij de plaatselijke audioboer.

Ik denk dat je daar ook een veel grotere kans maakt op slagen. Zorg gewoon dat je naar een winkel gaat waar je ongestoord al wat voorwerk kan gaan doen en ga vervolgens is langs bij een winkel waar je wat persoonlijk advies krijgt. Ik heb een uurtje of wat bij Polectro in Amsterdam gestaan waar ik met een aangeboden bakje koffie naar allerei speakers heb zitten luisteren. Ook voor 500 euro is dat geen enkel probleem.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54

EXX

EXtended eXchange

Ikzelf heb een soortgelijke versterker: NAD C370. Daar heb ik een paar Dali Grand Diva speakers aan hangen. De speakers doen recht aan deze klasse versterkers. Als bron heb ik een overigens NAD T562 gebruikt.

Deze speakers zijn weliswaar een boven jouw budget, maar ook die heb ik volgens het advies van Dollardrules uitgezocht. Luisteren en nog een luisteren en dan pas kopen.

edit:
Als je gaat luisteren, neem je eigen favoriete muziek mee.

[ Voor 9% gewijzigd door EXX op 23-06-2006 14:16 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

EXX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:16:
Ikzelf heb een soortgelijke versterker: NAD C370. Daar heb ik een paar Dali Grand Diva speakers aan hangen. De speakers doen recht aan deze klasse versterkers. Als bron heb ik een overigens NAD T562 gebruikt.

Deze speakers zijn weliswaar een boven jouw budget, maar ook die heb ik volgens het advies van Dollardrules uitgezocht. Luisteren en nog een luisteren en dan pas kopen.

edit:

Verwijderd

EXX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:16:

edit:

Precies en liever ook nog je eigen versterker! Ik heb een c340 staan in combi met Royd audio (onbekend waarschijnlijk). Daarnaast een 310 (bekend onder de audifielen) aangeschaft en de veel jongere 340 heeft plaats moeten maken. De 340 mag verhuizen naar een tweede luisterruimte.

Verstandig om ook te luisteren en een weekje rust te nemen en dan weet eens terugkomen. Bij twijfel NIET kopen.

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Dali speakers schijnen goed te matchen met NAD apparatuur, ze komen ook van dezelfde importeur in nederland als ik het goed heb.

De Dali Ikon 1 of 2 is een interessant monitor die in jouw prijs klasse valt... deze zou ik zeker eens gaan beluisteren.

Verder zou je in die prijsklasse ook een een setje KEF iQ5's kunnen denken, deze zijn erg klein voor vloerstaanders...

Maarja, het is erg persoonlijk wat je mooi vind en van welke muziek je houdt.. :)

gewoon gaan luisteren en de speakers die hier genoemd worden op je lijstje zetten!

[ Voor 8% gewijzigd door Ewoutb op 23-06-2006 18:30 ]

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

In de policy van dit forum staat dat je eerst zelf moet gaan luisteren en dan een topic mag openen, mits je duidelijk aangeeft wat je beluisterd hebt en wat je ervan vondt. Alleen dan heeft het zin om op jouw smaak verder in te gaan.

Jouw smaak van luidsprekers is veel belangrijker dan of een luidspreker 'past' bij een versterker. Verschillen tussen luidsprerkers onderling zijn dermate groot dat het 'passen' bij een versterker er volledig bij wegvalt (als je nou een versterker bij een luidsprker zoekt, ok).

Laat ik je een tip geven, laat je niet beperken door mensen die in dit topic merken noemen, maar luister gewoon naar speakers die jij mooi vindt en er goed uit vindt zien enzo... (Marketing werkt trouwens goed, NAD en Dali worden door hetzelfde bedrijf geimporteerd, die passen helemaal niet per defenitie beter bij elkaar). Gewoon zelf luisteren dus.

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 23-06-2006 20:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.