tv wil dvd speler niet afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.598 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik heb een LG DV9700 gekocht. ik heb hem aangesloten met een scard kabel. Het enige beeld dat ik krijg zijn naar blauwe en rode horizontale strepen die naar boven en onder bewegen. Iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn???
Bedankt

Verwijderd

Zie je wel je DVD SETUP menu of werkt dat ook niet ?

JA) Kijk is in je menu of je daar iets kan instellen hoe je je videosignaal wil uitvoeren. Bij sommige spelers moet je instellen of je video out via scart of s-video gaat.

NEE) Zit je Scartkabel wel goed in de connector en staat je tv wel op het goede scart kanaal.

Geef even wat meer informatie want dit is een beetje te summier.
Werken andere dvd's bijv. wel?

Wat voor tv heb je etc.

Oja... probeer je vragen een beetje centraal te houden. Dit topic is van gister :S
LG DV9700 dvd speler

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 14:58 ]

• crazyheinz
Nee ik zie mn menu niet. Hoe zet je je tv op het goede scart kanaal. Mn andere dvd speler werkt echter wel...
Het is wel al een oude tv. Miss dat het daar iets mee te maken heeft?
Het merk van mn tv is Nordmende....

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

wellicht kan je tv niet overweg met een rgb aansturing. Heeft je tv ook een standaard composite ingang ? meestal geel plugje. Sluit hem daar mee aan. Dan zou het direct moeten werken. zet je instellingen goed en je scart zal ook werken.

Dus kijk sowieso ff in je tv handleiding of de scart ingang rgb en of svhs ondersteuning heeft

• crazyheinz
Nee die standaard composite ingang heeft hij niet. Mijn tv handleiding heb ik niet meer, nooit gehad eigenlijk. Is 2de hands van iemand gekregen indertijd. Er zal vrees ik niets anders opzitten dan een nieuwe tv te gaan halen. Maar wat ik wel zo raar vind is dat mijn oude dvd speler er wel perfect op ging. Deze had wel geen ondersteuning voor divx en zo wat mn nieuwe speler nu wel heeft.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Kijk eens of er achterop je dvd-speler een schakelaar zit om te schakelen tussen rgb en composiet.
Zoja, zet hem eens om en kijk wat er gebeurt.

• crazyheinz
job schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:24:
Kijk eens of er achterop je dvd-speler een schakelaar zit om te schakelen tussen rgb en composiet.
Zoja, zet hem eens om en kijk wat er gebeurt.
Bedankt voor de tip maar zoiets zit er niet op mn dvd toestel jammer genoeg...

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

sluit hem dan eerst eens aan op een andere tv om zeker te weten dat de dvd speler wel goed werkt. als dit zo is ga dan naar het instellingen menu en zet daar scart uit op composite ipv rgb (waar hij nu op zal staan) en het werkt ook. je hebt dan composite via scart en alles is weer onder controle !

Verwijderd

misschien heb je meerdere scards aan gesloten op je tv. haal die eruit en stop die van de dvd erin.
als dit niet werkt, ga je naar de winkel waar je hem heb gekocht

• crazyheinz
Bedankt voor alle help. Heb me dan maar een nieuwe tv gekocht omdat hij bij alle andere tv's WEL speelde :p
Ik heb nu soms wel af en toe last van blur en soms een hapering als ik mn xvid films afspeel. Het ligt niet aan de film zelf, daar heb ik op mn computer naar gekeken en die speelde zonder fouten...
Moet ik mn brandsnelheid verlagen? Ik brand nu aan het maximum wat mn schijfjes aankunnen= 8x
Of ligt het aan de kwaliteit van mn dvd? Ik heb er ooit eens 50 gekocht in een duitse electronica zaak: Conmark. Mijn dvds zijn van het huismerk zelf.
Of moet ik een firmware update doen van mn LG DV9700?

Alle tips zijn welkom ;)
Pagina: 1