Een online test maken

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben van plan het volgende te gaan maken voor het bedrijf van mijn vader:

een deelnemer krijgt een unieke code per mail of iets dergelijks gestuurd, vervolgens kan hij hiermee inloggen op de site/applicatie, nadat hij is ingelogd begint de teller (anderhalfuur te lopen) en moet de deelnemer een aantal vragen oplossen echter is het zo dat het allemaal meerkeuze vragen zijn en hij deze 1x mag verbeteren. na het halfuur, of nadat de deelnemer klaar is worden de resultaten per mail verstuurd naar mijn vader en is de code verlopen en kan de test niet meer gemaakt worden.

Nu is de eigenlijke vraag, waarmee kan ik dit het beste gaan maken?
zelf had ik gedacht aan

-PHP+javascript echter heb ik hier niet super veel ervaring in
-Flash, goed ondersteund en veel over te vinden
-LINGO (director) de scripttaal die ik compleet beheers echter heeft de deelnemer hiervoor shockwave nodig en is het erg lastig om met checkboxen te werken.

Wat raden jullie mij aan?
Ik kan natuurlijk gemakkelijk vertekken van poll systemen met een soort van sessies de moeilijkheid zit hem denk ik echter in het slechts 1x verbeteren.

Ik hoop dat jullie mij alvast op het juiste spoor kunnen zetten.

eigenlijk is het iets als http://igivetest.com/ maar dan wil ik het zelf maken incl dus die mogelijkheid van 1 keer verbeteren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd op 23-06-2006 13:34 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

(jarig!)
Ik zou het altijd gewoon in PHP + JavaScript doen, maar als jij bekender bent met Macromedia-shizzle kan je beter voor Flash gaan. Shockwave zou ik idd niet doen, om de redenen die je zelf al aangeeft.

Rustacean

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Manuzhai schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:43:
Ik zou het altijd gewoon in PHP + JavaScript doen, maar als jij bekender bent met Macromedia-shizzle kan je beter voor Flash gaan. Shockwave zou ik idd niet doen, om de redenen die je zelf al aangeeft.
is dat php+js een persoonlijke reden of heeft het gewoon meer voordelen, ik snap dat het vrij persoon gebonden is... maar ik wil niet van start gaan en er later achter komen dat het makkelijker kon :+
thx voor de reply overigens

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
www.rubyonrails.com :*)
Een ervaren railser maakt zo'n applicatie als jij beschrijft in 1.5 uur :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 23-06-2006 17:15 ]

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

kleine bijvraag, die rubyonrails vind je daar wel makkelijk een host voor?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 19:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Daar gaan we weer ;)

Er zijn al heel wat topics voorbij gekomen in de trand van "welke taal is het beste?".Het antwoord is vaak vrij simpel: die is er niet. Pak de taal die jij het beste kent en maak het daar in.
Zoals je nu al begint te zien mondt een topic zoals deze vaak uit in een opsomming waarbij verschillende talen worden geroepen zonder enige onderbouwing en daar heb je echt niets aan.

Het kan in PHP, Delphi, C, C++, Ruby, Perl etc. Pak de taal/omgeving die jij het beste kent of pak een taal/omgeving die je wilt leren en start daar mee.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.