pcmia wifi in dell Latitude celeron 400?

Pagina: 1
Acties:

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi beste allemaal,

ik heb via marktplaats een 2ehands dell latitude notebook gekocht. Het gaat om een celeron 400 mhz en 128 mb ram (die ik wil uitbreiden naar t maximum van 256).
Ik wil dit notebook gaan gebruiken voor wat tekstverwerking en om wat te internetten. We hebben thuis een w-lan, dus wil ik graag ook met dit notebook daar gebruik van gaan maken.
Nu heeft men mij echter in de winkel vertelt dat de systeemeisen niet voldoen voor de kaarten die ze hadden, zowel pcmia als usb-wifi sticks.
het gaat dus om een celeron 400, de eisen van de meeste kaartjes was een p3 450 mhz.

Zijn er hier gebruikers die het wel werkende hebben op een vergelijkbaar systeem. en zo ja, draait het dan ook normaal, en met welk os (windows graag, ik ben niet van plan linux te gaan draaien).

Bedankt alvast!

Matthijs

Verwijderd

Wat een onzin hebben ze dan aan je verteld.

in mijn P1 166MHz met 96MB ram Laptop werkt het zelfs nog

zowel 16 als 32 bits PCMCIA kaarten werken prima.

ik verwacht dus geen problemen.

groet
Arjan

• -Arcane-
Ok, thnx!

verder iemand tips waar je 16-bits pcmia kaarten kan krijgen? of zijn 32-bits backwards compatible?

• -Arcane-
oh, ik heb nog wat info gevonden,

PCMCIA

16 Bit

CardBus

32 Bit

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen pcmcia en Cardbus? is dat niet bijna hetzelfde?

• -Arcane-
ik vond dit op wikipedia:

Een PCMCIA-kaart is een insteekkaart voor een laptop.

Deze kaart (officieel PC-Card), een afkorting van Personal Computer Memory Card International Association is ongeveer zo groot als een creditkaart. Deze kaart werd ontwikkeld om als standaard te dienen voor het aansluiten van uitbreidingen op de hardware van laptops. De interface is nagenoeg identiek aan CompactFlash-cards die vaak gebruikt worden data storage in bijvoorbeeld digitale camera's. PC-Card gebruikt een 16 bits interface en is niet meer van deze tijd. De haast identieke CardBus kaart (voor de leek nauwelijks te onderscheiden) is 32 bits en is vaak geen bottleneck qua prestraties. Ezelsbruggetje om de afkorting te onthouden: People Can't Memorize Computer Industry Acronyms.

kan ik dus gewoon het beste op zoek gaan naar een 32-bit cardbus w-lan adapter?

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

CardBus past niet in PCMCIA, echter past PCMCIA wel in CardBus. Jouw laptop zal waarschijnlijk gewoon CardBus gebruiken, moet je zelf even uitvinden dan. Gewoon modern CardBus kaartje kopen dus :)

Zo ziet CardBus eruit, met bobbeltjes dus zeg maar :p, PCMCIA heeft dit niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.fmmc.or.jp/~fm/nwts/rh_linux/ch2/images/nic-cardbus.jpg

Daarnaast hebben we een mooi edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) knopje :)

[ Voor 36% gewijzigd door BoyGenius op 23-06-2006 14:41 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Een c400 moet geen enkel probleem zijn. In principe kan het nog op een P1.

enige waar je rekening mee moet houden is dat je 32bits PCMCIA hebt, maar eigenlijk was dat alleen van belang bij P1, daar had je oudere 16bits tussen. Vrijwel elke recentere laptop heeft wel 32bits.

Enige wat mogelijk WEL zou kunnen: niet elke fabrikant heeft nog Win9x drivers.. mocht je dat nog gebruiken.

Een USB stick kan altijd, ook alleen beperkt door de OS support.
Pagina: 1