Beste mensen,
Ik ben van plan een Windows Media Center PC te bouwen. Ik heb al op het moment een WMC draaien maar deze maakt nog steeds een laag zoemend geluid. (de PC staat in mijn slaapkamer dus het is soms redelijk irritant) De WMC moet eigenlijk 24/7 draaien (af en toe afsluiten om updates en dergelijke dingen)
Wat ik op het moment heb is:
AMD Athlon 1800+
1,24 GB RAM
(2x) 250 GB HDD (IDE)
DVD-ROM
6200 AGP 256MB (passief)
Een of ander socket A mainboard van ASUS, Deluxe (compleet passief gekoeld)
350W Voeding (Dit is de veroorzaker van dat zoemende geluid)
en natuurlijk de remote + ontvanger voor WMC
Als upgrade wou ik de volgende dingen doen:
Asrock 939Dual-SATA
AMD Athlon 3200+
2048MB RAM
Artic Cooler 64 (Deze zit in mijn Game PC en bevalt mij heel goed)
6600 PCI-E (passief gekoeld)
Mijn vraag is eigenlijk als volgt:
Moet ik nou een passieve voeding kopen om het geluid te drukken of is het beter om een compleet nieuwe kast te kopen waar een voeding in zit die ook heel stil is. Heeft iemand ook al ervaring hiermee?
Of is het misschien handiger om de Shuttle SK21G te kopen, ik heb met deze barebones vaker gewerkt op mijn werk en ze zijn echt compleet stil. Maar het probleem is dan dat ik mijn harde schijven niet meer kwijt kan
Mijn bugdet is rond de €200,- tot €250,-
met voorbaat dank voor eventuele hulp of advies.
Hamersma
Ik ben van plan een Windows Media Center PC te bouwen. Ik heb al op het moment een WMC draaien maar deze maakt nog steeds een laag zoemend geluid. (de PC staat in mijn slaapkamer dus het is soms redelijk irritant) De WMC moet eigenlijk 24/7 draaien (af en toe afsluiten om updates en dergelijke dingen)
Wat ik op het moment heb is:
AMD Athlon 1800+
1,24 GB RAM
(2x) 250 GB HDD (IDE)
DVD-ROM
6200 AGP 256MB (passief)
Een of ander socket A mainboard van ASUS, Deluxe (compleet passief gekoeld)
350W Voeding (Dit is de veroorzaker van dat zoemende geluid)
en natuurlijk de remote + ontvanger voor WMC
Als upgrade wou ik de volgende dingen doen:
Asrock 939Dual-SATA
AMD Athlon 3200+
2048MB RAM
Artic Cooler 64 (Deze zit in mijn Game PC en bevalt mij heel goed)
6600 PCI-E (passief gekoeld)
Mijn vraag is eigenlijk als volgt:
Moet ik nou een passieve voeding kopen om het geluid te drukken of is het beter om een compleet nieuwe kast te kopen waar een voeding in zit die ook heel stil is. Heeft iemand ook al ervaring hiermee?
Of is het misschien handiger om de Shuttle SK21G te kopen, ik heb met deze barebones vaker gewerkt op mijn werk en ze zijn echt compleet stil. Maar het probleem is dan dat ik mijn harde schijven niet meer kwijt kan
Mijn bugdet is rond de €200,- tot €250,-
met voorbaat dank voor eventuele hulp of advies.
Hamersma
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile