Nieuwe 250Gb schijf converteren naar Standaardschijf

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Zo, dacht ik eindelijk met mn nieuw bestelde schijf Windows Vista beta uit te proberen, wil Vista helemaal niet installeren :?

Ik heb de nieuwe (Samsung 250Gb S-ATA) schijf in mn systeem gehangen en in Windows XP werkt deze prima. Nog even geformateerd en het werkt.

Als ik nu Vista probeer te installeren geeft hij foutmeldingen over apparaten die conflicteren. Nu blijkt als ik Vista probeer te installeren vanuit XP, dat de 250Gb schijf Dynamisch is en ik hier Vista niet op kan installeren?

Nu de vraag:
- Is het verstandig om de schijf om te zetten naar een standaardschijf om Vista erop te zetten?
- Hoe zet ik de schijf om naar een standaardschijf? (in Systeembeheer > schijvenbeheer lukt dit iig niet.)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Als je die Beta2 eens op een DVD fikt en daar vanaf boot?
Dan tijdens de installatie die schijf leeg halen en een nieuwe partitie aanmaken, dan zou tie het zeker moeten doen.

• eerdepeer
Ja, dan geeft ie dus nog in een soort MS-DOS achtig scherm (als ie de setup aan het laden is) de melding dat er een apparaat niet goed is. Dit herhaalt zich als ik op continue druk.

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
Moet je niet, net als bij XP, eerst je S-ATA drivers laden vanaf een floppy?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
rulus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:11:
Moet je niet, net als bij XP, eerst je S-ATA drivers laden vanaf een floppy?
Vreemd, heb ik mij mijn WinXP toch nooit hoeven doen...
Vista ook niet, maar die installatie heb ik afgetrapt vanuit XP misschien dat dat scheelt

[ Voor 20% gewijzigd door Bart© op 23-06-2006 12:22 ]

• eerdepeer
Hè?? S-ATA ondersteuning zit dus niet ingebakken in Vista?? Dat lijkt me stug.

Tijdens de installatie krijg ik de foutmelding: 0x00000e9 en wat tekst, maar er wordt vrij weinig verteld. De foutmelding geeft ook niks op google.

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
het zit nogal verborgen dus voor het geval je het niet weet:
die dynamische/statische instellingen krijg je in schijfbeheer als je op het 'grijze vlak' van de schijf rechts klikt. zeg maar in het midden van het scherm...

• eerdepeer
florisje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:22:
het zit nogal verborgen dus voor het geval je het niet weet:
die dynamische/statische instellingen krijg je in schijfbeheer als je op het 'grijze vlak' van de schijf rechts klikt. zeg maar in het midden van het scherm...
Krijg nou de pl**** ;) Thnx, is ook echt in 1 seconde voor elkaar. Vaag dat ze dat daar hebben verborgen. Nu maar hopen dat Vista wel wil installen!

Thnx

edit \o/ het werkt _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door eerdepeer op 23-06-2006 12:32 ]

Pagina: 1