Probleem met mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
Hallo,

Ik heb sinds gister op mijn red-hat linux server kerio mailserver geinstalleerd, deze werkt perfect en alles gaat goed.

Alleen sinds ik kerio heb geinstalleerd, werkt sendmail niet meer, en krijg ik geen logwatches meer in mijn mail. Dit is wel logisch want kerio gebruikt nu port 25, en sendmail kan deze nu niet meer gebruiken. Nu heb ik al geprobeerd om sendmail over port 465 te laten lopen maar dit werkt niet.
Kan ik misschien kerio via sendmail laten lopen of zeg ik nu iets doms?

Nu is mijn vraag dan ook, hoe kan ik logwatch op mijn mail blijven ontvangen, zonder dat ik kerio moet verwijderen. Ik wil dus eigenlijk kerio en sendmail draaien. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt,

Verwijderd

volgnes mij moet de smtp dus altijd op 25 draaien en kan je dus niet allebij tegelijk draaien.

in je services kan je dan weer aangeven welke service port 25 gebruikt.

Verwijderd

Ff zoeken op Google en ik haal het volgende van een Kerio forum:
ray, you should try running sendmail on a different port altogether too. i'd try something like port 26 or something. i believe you can do this by adding this to your sendmail.mc file and rebuilding the sendmail.cf:

DAEMON_OPTIONS(`Port=26, Name=MTA')dnl

be sure to comment out the DAEMON_OPTIONS line referencing port 25 when you do that. this should force sendmail to run on port 26, forcing it to let port 25 to be used entirely by kerio.

enjoy,
ken
Google zoekterm: sendmail + kerio

• Nimoleda
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:05:
Ff zoeken op Google en ik haal het volgende van een Kerio forum:

[...]

Google zoekterm: sendmail + kerio
Bedankt,

maar ik heb geprobeerd sendmail op port 465 te laten draaien maar dan komt er helemaal geen mail meer aan. Zou port 26 het dan wel doen?

Verwijderd

Dit is de link naar dat forum artikel, misschien dat je er op die manier uitkomt, ik kan je er helaas niet verder mee helpen. Gebruik wel KMS, maar geen sendmail.

http://forums.kerio.com/i...8333e2c7dab01cf#msg_32053

Misschien kan je die poort niet gebruiken, omdat dat de secure SMTP port is en dat daarom de mailserver er niet in trapt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 12:09 ]

• Nimoleda
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:08:
Dit is de link naar dat forum artikel, misschien dat je er op die manier uitkomt, ik kan je er helaas niet verder mee helpen. Gebruik wel KMS, maar geen sendmail.

http://forums.kerio.com/i...8333e2c7dab01cf#msg_32053

Misschien kan je die poort niet gebruiken, omdat dat de secure SMTP port is en dat daarom de mailserver er niet in trapt?
Jah ik weet het niet, het is nog niet gelukt, hij wil zijn mail niet verzenden vanaf een andere poort. Iemand anders nog een alternatief?

/opt/kerio/mailserver/sendmail -t ????

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Waarom draai je 2 mailservers ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-01 23:41
Ik heb ook kerio draaien op mijn linux server.

In kerio heb ik het domein localhost aangemaakt met de e-mailadressen als die sendmail heeft voor lokaal (Bv. root@localhost). Via kerio kan je dan logwatches binnenhalen.

Tevens zoals de post hierboven al zeg, waarom 2 mailservers. Je kan sendmail volgens mij gewoon uitzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Teak op 24-06-2006 16:20 ]

• Nimoleda
Teak schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:19:
Ik heb ook kerio draaien op mijn linux server.

In kerio heb ik het domein localhost aangemaakt met de e-mailadressen als die sendmail heeft voor lokaal (Bv. root@localhost). Via kerio kan je dan logwatches binnenhalen.

Tevens zoals de post hierboven al zeg, waarom 2 mailservers. Je kan sendmail volgens mij gewoon uitzetten.
Oke ik heb nu sendmail uitgezet, alleen hoe weet logwatch dan dat hij de logs via de kerio mailserver moet versturen? Wat moet ik dan in de config van logwatch veranderen?

Alvast bedankt
Pagina: 1