x-box aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik vraag me af wat beter is om mijn x-box aan te sluiten

Alles via mijn receiver laten lopen (bovenste schets)
Nadeel is dat ik niet weet wat de receiver doet met het videosignaal

Of alleen het geluid via mijn versterker laten lopen (onderste schets)
Nadeel is dat er een extra koppeling gemaakt moet worden in de tulp stekkers

Afbeeldingslocatie: http://img82.imageshack.us/img82/2117/xboxdolby4ff.th.jpg

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
De AV Receivers die ik ken geven alleen composiet of S-Video (Video-s?) door (geen scart aansluitingen). Dat is dus zeker slechtere kwaliteit als met een RGB scart kabel. Als je die laatste niet gebruikt dan is het verschil (als het er is) denk ik te verwaarlozen als je S-Video gebruikt.

Overigens, als je geen RGB Scart kabel voor je XBOX hebt zou ik die gewoon direct gaan kopen, de kwaliteit is dan echt stukken beter. (En dan dus niet via je receiver aan sluiten.) Als je dat doet kun je ook direct je XBOX optisch aan sluiten op je receiver i.p.v. analoog. Dan heb je dus beter geluid (DD5.1) en beter beeld.

• 911GT2
Het gaat hier wel om een 'oude'x-box dus ik denk niet dat dat een optie is.

Het is hewoon 1 stekker, waar uiteindelijk 3 tulps uit komen wit rood en geel, dus stereo en s-video volgens mij.

En de aansluitingen zitten daarvoor gewoon op de receiver.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Koop jezelf een Advanced Scart-kabel. Je zal het je niet beklagen. En ja, da's dus een optie voor de 'oude' xbox ;)
Heb je nog optical-out erbij ook :)

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
Wat Fire zegt bedoel ik ja. Die kabel kost 20 euro ofzo en dan heb je de beste kwaliteit beeld/geluid die je XBOX kan geven.

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
Ik heb zelf de Daewoo dhc-x200
Afbeeldingslocatie: http://www.daewoo.es/DESPA/Imagenes/Grand/DVD/DHC-X200.jpg
En ik gebruik voor mijn xbox en xbox 360 optie 1 dus rechtstreeks op de reciever.
En natuurlijk optisch voor geluid.
Een paar euro voor zo'n kabel is geen overbodige luxe.

[ Voor 20% gewijzigd door Romio op 23-06-2006 13:42 ]

Mijn speelgoed

• 911GT2
Fire69 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:15:
Koop jezelf een Advanced Scart-kabel. Je zal het je niet beklagen. En ja, da's dus een optie voor de 'oude' xbox ;)
Heb je nog optical-out erbij ook :)
Ik zit te zoeken, maar kan de goeie scart kabel niet vinden... heb je een fototje?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

911GT2 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:12:
[...]
Ik zit te zoeken, maar kan de goeie scart kabel niet vinden... heb je een fototje?
voorbeeldje
of een originele van MS

[ Voor 21% gewijzigd door Gutteguttegut op 23-06-2006 14:18 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• 911GT2
Maar ik snap het niet denk ik ik kan toch moeilijk een scart in mijn receiver gaan proppen 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.mytoys.de/intershoproot/eCS/Store/de/images/122/10/1221099-n.jpg
Is wat ik nu heb, dat kan ik eenvoudig in mijn receiver aansluiten.

Met scart lukt me dat toch helemaal niet, dan moet ik toch weer een omvormer hebben?

Scart zou wel via RGB naar mijn tv kunnen, maar waarom een dikke scart leggen als alleen 1 s-videokabel genoeg is?

Mijn doel is niet om het beeld te verbeteren maar om het geluid te verbeteren...

[ Voor 7% gewijzigd door 911GT2 op 23-06-2006 14:27 ]

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
911GT2 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:26:
[...]
Maar ik snap het niet denk ik ik kan toch moeilijk een scart in mijn receiver gaan proppen 8)7
[afbeelding]
Is wat ik nu heb, dat kan ik eenvoudig in mijn receiver aansluiten.

Met scart lukt me dat toch helemaal niet, dan moet ik toch weer een omvormer hebben?

Scart zou wel via RGB naar mijn tv kunnen, maar waarom een dikke scart leggen als alleen 1 s-videokabel genoeg is?

Mijn doel is niet om het beeld te verbeteren maar om het geluid te verbeteren...
Je bent wel een beetje eigenwijs he.
Als je je geluid wil verbeteren en je hebt een 5.1 geluidsset staan dan heb je sowieso een optische uitgang nodig. En die zit NIET op een kabel met rood/wit/geel

Besides that, een gele aansluiting is composite/composiet videosignaal (en GEEN Svideo!!) en dat signaal wil je -geloof me- niet aan je tv voeren. En al helemaal niet via je receiver. Koop een fatsoenlijke scartkabel (dus de advanced), prop die in je tv, prop een glasvezelkabeltje in de kabel en in je receiver en dan heb je ook nog eens mooi 5.1 geluid.

Je hebt de Advanced RGB kabel nodig waar dus een optische output op zit. Bijkomend voordeel is dus ook dat je een veel mooier plaatje op het beeld krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door OcNewB op 23-06-2006 15:16 ]

• 911GT2
OcNewB schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:10:
[...]

Je bent wel een beetje eigenwijs he.
Als je je geluid wil verbeteren en je hebt een 5.1 geluidsset staan dan heb je sowieso een optische uitgang nodig. En die zit NIET op een kabel met rood/wit/geel/svideo.
Je hebt de Advanced RGB kabel nodig waar dus een optische output op zit. Bijkomend voordeel is dus ook dat je een veel mooier plaatje op het beeld krijgt.
Ow ik snapte hem niet helemaal...

daan gaat het dus van xbox naar TV met een aftakking naar de receiver ;)

Thnx... nu vat ik hem (tis ook vrijdagmiddag hé tijd voor het weekend ;)

• OcNewB
911GT2 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:17:
[...]
Ow ik snapte hem niet helemaal...

daan gaat het dus van xbox naar TV met een aftakking naar de receiver ;)

Thnx... nu vat ik hem (tis ook vrijdagmiddag hé tijd voor het weekend ;)
Inderdaad!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
je kan op www.cdrwinkel.nl een kabel kopen voor 9 euro. Met alle denk bare uitgangen erop. Zijn meer mensen op dit forum die hem gebruiken. De kabel kwaliteit is super. De beeldkwaliteit, ik gebruik de component op me lcd is ook fantastisch. Via de optische uitgang aangesloten op de 5.1 en ook dat gaat lekker.

Ik vond de originele ms kabel beetje aan de prijs met zijn 4 tientjes

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

thefox154 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:44:
je kan op www.cdrwinkel.nl een kabel kopen voor 9 euro. Met alle denk bare uitgangen erop. Zijn meer mensen op dit forum die hem gebruiken. De kabel kwaliteit is super. De beeldkwaliteit, ik gebruik de component op me lcd is ook fantastisch. Via de optische uitgang aangesloten op de 5.1 en ook dat gaat lekker.

Ik vond de originele ms kabel beetje aan de prijs met zijn 4 tientjes
Ik kan hm anders op die site niet zo snel vinden.....heb je een directe link?

Verwijderd

Misschien www.cdrwinkel.com
(Slimme jongens die van Opus om de .nl te nemen en te laten redirecten)

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Ik gebruik een advanced scart kabel van de dixons (dus niet eigen merk, maar gekocht bij de dixons ;) ), zit een scart rgb op, een composiet (dus een rode, witte en gele composiet stekker :/ ) en een optische out, volgens mij 15 euro, maar dat was ongeveer een jaar geleden :) misschien hebben ze em nog :)

[ Voor 10% gewijzigd door Moning2 op 25-06-2006 00:31 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

€9,- :?
Het is nog maar de vraag of je wel een RGB scart krijg.
Waarschijnlijk krijg je een composiet scart.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

GoT schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:32:
€9,- :?
Het is nog maar de vraag of je wel een RGB scart krijg.
Waarschijnlijk krijg je een composiet scart.
€9.89
Afbeeldingslocatie: http://www.cdrwinkel.com/image/shop_image/product/7c4f253565b9da9cd87678cd15b07c3e.jpg
Er staat niets over RGB...

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Onlangs bij de Mediamarkt de 'advanced scart cable' van Joytech Speedlink gekocht voor 10 Euro, levert RGB over scart en heeft een coax SPDIF aansluiting en analoog stereo output via cinch, de coaxkabel wordt niet meegeleverd.

Voor de duidelijkheid, je hoeft dus alleen de coaxkabel aan te sluiten voor het geluid indien je in het bezit bent van een AV-receiver met een beschikbare coax SPDIF ingang. Zo niet, dan gebruik je een standaard audiosnoer met cinchstekkers (= rode en witte tulpjes), maar dan ga je er ten opzichte van de originele kabel die bij je Xbox zit niet op vooruit qua geluid, op beeldkwaliteit win je sowieso.

[ Voor 6% gewijzigd door Gotfather op 28-06-2006 14:23 ]

• Gotfather
  • Niet online
Deze kabel levert RGB over component, maar zeer waarschijnlijk beschikt jouw TV niet over deze aansluiting. Lees mijn voorgaande reactie en je bent in business voor 10 Euro.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
Gotfather schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:51:
[...]

Deze kabel levert RGB over component, maar zeer waarschijnlijk beschikt jouw TV niet over deze aansluiting. Lees mijn voorgaande reactie en je bent in business voor 10 Euro.
Jups rgb alleen over de component. Hier heb ik de xbox via component op de lcd zitten. Ziet er echt super strak uit. Maar als gotfather al zegt je moet wel die ingang hebben. De kabel van mediamarkt ken ik niet. Dus dat wordt je eigen keuze.

Verwijderd

Heb je nu een probleem als je LCD aan de muur hangt en je receiver in een kastje eronder. Volgens mij zijn de uiteinden dan niet toereikend.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gotfather schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:48:
Onlangs bij de Mediamarkt de 'advanced scart cable' van Joytech gekocht voor 10 Euro, levert RGB over scart en heeft een coax SPDIF aansluiting en analoog stereo output via cinch, de coaxkabel wordt niet meegeleverd.
Ik heb een kabel gehaald bij media markt ook van 10 euro maar niet van Joytech maar van Speedlink, verder wel RGB over scart en coax spdif. Morgen maar eens het verschil bekijken van svideo t.o.v. RGB.

[edit]
Het beeld ziet er strakker uit maar heel erg veel verschil is het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Gutteguttegut op 28-06-2006 09:52 ]

• OcNewB
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:38:
Heb je nu een probleem als je LCD aan de muur hangt en je receiver in een kastje eronder. Volgens mij zijn de uiteinden dan niet toereikend.
als je rood/wit voor je geluid gebruikt dan hang je er gewoon verlengkabels aan. Als je de optische uitgang gebruikt dan koop je gewoon een langere optische kabel. ;)

• Gotfather
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:41:
[...]
Ik heb een kabel gehaald bij media markt ook van 10 euro maar niet van Joytech maar van Speedlink, verder wel RGB over scart en coax spdif. Morgen maar eens het verschil bekijken van svideo t.o.v. RGB.

[edit]
Het beeld ziet er strakker uit maar heel erg veel verschil is het niet.
klopt, de kabel die ik bedoel is inderdaad geen Joytech maar een Speedlink.

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gotfather schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:22:
[...]
klopt, de kabel die ik bedoel is inderdaad geen Joytech maar een Speedlink.
Dank voor de tip :)

• 911GT2
Die heb ik dus maar aangeschaft...eens kijken of het resultaat me kan verbazen ;)

edit:

Gisteren even proef gedraaid en damn wat een verschil! Ik wil niet meer terug!

[ Voor 11% gewijzigd door 911GT2 op 30-06-2006 08:47 ]

Pagina: 1