[Pinnacle Studio 9] Cropping?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd hèt aanspreekpunt voor mijn kennissen en helaas weet ik niet altijd het antwoord. Zo ook bij deze.

Een kennis heeft een Pinnacle Movie Box USB om analoge video op de PC te kunnen zetten. Echter, bij het capturen komt er aan de rechterkant van het scherm een smalle zwarte rand mee. Die blijft bij het bewerken met Pinnacle Studio 9 erin zitten.

Vraag is dus, hoe krijgen we die balk weg?

Ik heb gezocht via Google en ik vond dat Studio 9 geen mogelijkheid om video te croppen.

Het enige wat ik me nu kan bedenken is dat mijn kennis de video als DV Video moet opslaan en croppen in een ander programma, maar ik kan zo 1-2-3 geen ander programma vinden waarmee mijn kennis dit kan doen. Er zijn wellicht genoeg commerciële programma's, maar mijn kennis geeft liever niet nog meer geld uit. Een paar tientjes is misschien nog net te doen.

Heeft iemand tips voor mijn kennis?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ kick ^^

Iemand enig idee hoe de video te croppen valt tijdens het capturen? Of kent iemand een programma waarmee mijn kennis eenvoudig kan croppen nà het capturen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

VirtualDub kan croppen

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Inderdaad, maar alhoewel het voor mij een redelijk simpel programma is, is het voor mijn kennis te vergevorderd.

Is er niet een pakket soortgelijk aan Pinnacle Studio, maar wat ook kan croppen?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Wildfire schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:47:
Een kennis heeft een Pinnacle Movie Box USB om analoge video op de PC te kunnen zetten. Echter, bij het capturen komt er aan de rechterkant van het scherm een smalle zwarte rand mee. Die blijft bij het bewerken met Pinnacle Studio 9 erin zitten.

Vraag is dus, hoe krijgen we die balk weg?
Ik vraag me af of die balk op een normale tv zichtbaar is bij het uiteindelijke resultaat. Dat hoeft niet altijd het geval te zijn. Maar meestal gaat het dan om balkjes, of eigenlijk de niet zichtbare beeldlijnen, aan boven of onderkant. Maar wellicht hier ook. Is dat uit te proberen?

Staat op/met/bij de moviebox de resolutie wel goed ingesteld bij het capturen? Ik snap nl. niet waar die zwarte balk aan de zijkant vandaan komt. Het lijkt alsof "iets" meer informatie uit het PAL tv signaal wil halen, maar dat is er gewoon niet meer als de horizontale beeldlijnen "klaar" zijn. (hmm beetje moeilijk uit te leggen.....)

En als eventueel laatste redmiddel: ik gok dat het eindresultaat op DVD moet? Als je dan de MPG files laat generen door TMPGEnc: dat programma kan in die fase van de bewerking ook nog croppen.