Toon posts:

[IE] lokaal wel, extern niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er zijn bij ons een paar gebruikers die moeten inloggen op een server (Windows 2003 server).
Nu heb ik alles geblokkeerd maar:

Ik heb daar de Business Objects XI server op draaien maar als ze daarop inloggen gaat dat via Internet Explorer. (Dit staat dus gewoon lokaal)

Ik heb daar alle knoppen en de adresbalk weggehaald dus dan zou je denken dat ze dan niet meer gewoon op internet kunnen komen.(sneltoetsen e.d. werkt ook niet)
Maar de menubalk staat er nog wel. De meeste opties daarvan werken ook niet meer omdat ze daar ook geen rechten voor hebben. Maar als ze naar Vieuw --> Explorer bar --> Search gaan dan kunnen ze gewoon in het zoekvak bijv. www.tweakers.net invullen en zitten ze nog gewoon op internet.

Ik kan niet in de group policy iexplorer.exe disabelen want dan kunnen ze niet eens op de inlogpagina komen.

Ik kan ook niet de gateway gewoon niet invullen want dan kan niemand meer internetten.

Maar weet iemand of het mogelijk is om de menubalk weg te halen? Of in ieder geval die search optie.

Ze hebben dit in ieder geval niet nodig, en als dat weg is dan is mijn probleem ook opgelost.
Want ik heb alles doorgespit en dit is echt de enige manier nog waardoor ze nog kunnen internetten.

Als je een andere manier weet is natuurlijk ook goed.

(Volgens mij staat mijn topic ook niet helemaal goed :? )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
:/ Is er niemand die me kan helpen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je zou gewoon een firewall (ISA?) neer kunnen zetten?

Of, wanneer het weinig clients betreft, per PC een Personal Firewall (zoals ZoneAlarm) installeren.

En kicken na 4 uur is vrij zinloos.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 23-06-2006 14:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... waar je internet binnen komt, lekker poort 80 dicht gooien, en er een proxy naast zetten waar alles naar het internet door moet. Dan op de proxy bepalen waar ze naar toe mogen en de rest -> Deny. Dan zit je niet clientside te klooien.

[ Voor 10% gewijzigd door Aetje op 23-06-2006 14:47 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nee dat gaat niet,

Er zijn een paar gebruikers die verbinding maken via VPN.
Ze werken echt op de server zelf, ze loggen op de server in via remote desktop.
Vandaar dat ook alles helemaal dicht moet zitten.

Het liefst haal ik gewoon die menu balk weg, als dat mogelijk is.
Maar ik kan toch wel minstens bij: Vieuw --> Explorerbar de optie search blokkeren of verbergen?

Ik heb het gevoel dat ik ergens overheen kijk, en dat het heel simpel is, maar ook op internet kan ik er niks van vinden en die optie moet gewoon weg.

Niet dat alle gebruikers daar zo snel aan denken, maar mensen die weinig mogen die gaan vaak juist een beetje overal klikken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 14:58 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dus de VPN wordt opgestart vanuit een browser? Simpel toch? Dan installeer je iets als ZoneAlarm met een wachtwoord op de PC's, en laat alleen uitgaande verbindingen naar die VPN-server toe.

Waarom zou je al je moeite in het dichttimmeren van IE gaan stoppen, da's toch een verloren zaak. Anders klikken ze op "Deze Computer" (en ja, geloof me, die krijgen ze wel opgestart, hoe goed jij hem ook verbergt) en gaan ze een site in de adresbalk intypen.

Firewall / Proxy = de oplossing.

[ Voor 45% gewijzigd door CodeCaster op 23-06-2006 15:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gevonden!! B)

Ik maak een nieuwe snelkoppeling die hierheen wijst:

"C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" -k

En ja Internet explorer start op zonder werkbalken!
Als default home page heb ik heb inlogscherm van Business Objects ingevoerd.

Als je met een sneltoets weer internet explorer opent zou je normaal wel weer de menubalken krijgen. Maar die sneltoetsen heb ik geblokkeerd.

Net zo makkelijk eigenlijk :+

Missie geslaagd en dat op een vrijdagmiddag :) Bedankt voor de hulp iig.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ik blijf erbij, proxy server installeren, desnoods lokaal, via grouppolicy de proxy settings op je users gooien en alles wat niet lokaal is (zelfde netwerk als de server waar je in op remotedesktopt) is onbereikbaar. Wel ff de connection settings vast zetten in je profile (via zelfde group policy wellicht).

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1