[PHP/Smarty] {section} keys tonen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-trace
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Misschien wel een hele domme vraag. Heb al poosje lopen zoeken, maar nog niets kunnen vinden: is het met een {section} is smarty ook mogelijk om de key af te drukken op het scherm? Heb nu namelijk een array waarbij sommige DB gegevens de key zijn van het array (uren-registratie -> jaar/weeknummers/dagen zijn keys in multi-array, aantal uren de values).

hieronder mijn array als print_r:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[hours] => Array
                (
                    [2006] => Array
                        (
                            [17] => Array
                                (
                                    [fr] => 1
                                )

[18] => Array
                                (
                                    [tu] => 1
                                )

[20] => Array
                                (
                                    [mo] => 3
                                    [we] => 1
                                    [fr] => 0.5
                                )

)

)

Ik hoeft dus alleen te weten of het mogelijk is de key's binnen een {section} te laten zien, en zo ja: hoe?!

You cannot not communicate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Wat is de code die je nu al hebt? Volgens mij kan je dat opvragen met {$smarty.section.sectionname.index}

Kwam je er hier niet mee uit? http://smarty.php.net/man...uage.function.section.php

En als dat niet werkt kan je misschien beter foreach gebruiken: http://smarty.php.net/man...uage.function.foreach.php

Of smarty helemaal lozen en gewoon php als template taal gebruiken. Ben je ook gelijk van al die extra smarty syntax af.

[ Voor 39% gewijzigd door Brakkie op 23-06-2006 11:05 ]

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-trace
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
Brakkie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:00:
Wat is de code die je nu al hebt? Volgens mij kan je dat opvragen met {$smarty.section.sectionname.index}
Ik had alleen nog de aanroep van de section: {section name=myName loop=$myArray}{/section}

Met {$smarty.section.sectionname.index} gaat niet werken. Deze geeft aan bij welke keynummer (start = 0) je momenteel bent, dus niet de naam van een key. Net als {$smarty.section.sectionname.iteration} ook niet zal werken: deze geeft zelfde terug als index, maar dan beginnend bij 1.
Heb ik al op gekeken. Staat nergens iets over een key vermeld, maar misschien bestaat dit wel.
En als dat niet werkt kan je misschien beter foreach gebruiken: http://smarty.php.net/man...uage.function.foreach.php
Ik heb de script inmiddels met een foreach aan de praat:
{foreach key=key item=item from=$myArray}{$key}{/foreach}
Alleen wel jammer dat het met section niet werkt. Ben nu eenmaal gewend om in smarty een array uit te lezen met section.
Of smarty helemaal lozen en gewoon php als template taal gebruiken. Ben je ook gelijk van al die extra smarty syntax af.
Vervalt direct je principe van php en html gescheiden houden ;) Niet echt de bedoeling!!!

You cannot not communicate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar of je nu smarty als template taal gebruikt of php.. Het is een kwestie van opzetten.

Want of je nu {section} of <?for i....?> doet maakt niet zoveel uit. Je kunt nog steeds gewoon je variabelen etc gewoon voorbereiden in de ene php file en dan met een include je template aanroepen.

Wat je wil misloopt is de krachtige cache mogelijkheden van smarty. En dat is een van de weinige redenen waarom ik persoonlijk liever smarty gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
X-trace schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:18:
Ik hoeft dus alleen te weten of het mogelijk is de key's binnen een {section} te laten zien, en zo ja: hoe?!
Brakkie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:00:
moet er nu echt in ELK smarty topic opnieuw dezelfde discussie gevoerd worden ("PHP is al een template-taal" etc etc)?

X-trace maakt gebruik van Smarty, heeft daar een concrete vraag over, geeft aan dat hij ALLEEN dat hoeft te weten en toch ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Matthis schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:37:
moet er nu echt in ELK smarty topic opnieuw dezelfde discussie gevoerd worden ("PHP is al een template-taal" etc etc)?

X-trace maakt gebruik van Smarty, heeft daar een concrete vraag over, geeft aan dat hij ALLEEN dat hoeft te weten en toch ... |:(
Iets subtieler mag wel. ;)

Overigens ben ik het met je eens dat het telkens maar weer aanhalen/voeren van dezelfde discussie erg vervelend is. Laten we dit topic gewoon laten voor wat het is en de topicstarter helpen met zijn Smarty-probleem. Ter vergelijking: in een topic over een probleem met Internet Explorer ga je ook niet Firefox aanprijzen. ;) <!-- Jaja, die vergelijking is een beetje krom, maar je snapt mijn punt. ;) -->

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1