MSN alerts komen sporadisch

Pagina: 1
Acties:

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-07 11:30
Ik heb me ooit in een ver grijs verleden aangemeld voor de Volkskrant via MSN (nu Windows Messenger) Alert. Leek me erg handig dat je bij een nieuwsbericht een popupje krijgt.

Maarja, het liep anders: ik kreeg nooit een bericht. Een maand lang geen bericht gezien, dus nu zit de Volkskrant buddy in m'n lijst. Sinds een weekje krijg ik ineens wèl van die popupjes. Maar niet bij een nieuw bericht, maar zomaar ineens krijg ik er 10 achter elkaar en dan vele uren weer niets.

Hoe kan het dat ik zomaar ineens die alerts krijg, en waarom niet bij een nieuw bericht maar spontaan in één keer alles van die dag? Kan het te maken hebben met je status, mijn MSN staat bijna altijd op afwezig, of ik er nou ben of niet.

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 23:07
Stephan4kant schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:05:
Ik heb me ooit in een ver grijs verleden aangemeld voor de Volkskrant via MSN (nu Windows Messenger) Alert. Leek me erg handig dat je bij een nieuwsbericht een popupje krijgt.

Maarja, het liep anders: ik kreeg nooit een bericht. Een maand lang geen bericht gezien, dus nu zit de Volkskrant buddy in m'n lijst. Sinds een weekje krijg ik ineens wèl van die popupjes. Maar niet bij een nieuw bericht, maar zomaar ineens krijg ik er 10 achter elkaar en dan vele uren weer niets.

Hoe kan het dat ik zomaar ineens die alerts krijg, en waarom niet bij een nieuw bericht maar spontaan in één keer alles van die dag? Kan het te maken hebben met je status, mijn MSN staat bijna altijd op afwezig, of ik er nou ben of niet.
Dat heb ik ook, sinds een paar dagen ben ik aan het klooien met die alert service voor m'n eigen site zeg maar. En toen ik net artikelen aan het plaatsen was kreeg ik niks, en net kreeg ik er ook zo'n 6 achter elkaar.

Ik denk dat het te maken heeft met de frequentie waarop de alert service van MSN de rss feed uitleest van, in jou geval, de volkskrant. In mijn feed is het bijvoorbeeld zo dat je de laatste 15 berichten te zien krijgt, en die krijgt msn ook en die denkt dan van hé das nieuw, tonen die handel.

In mijn geval zou ik het kunnen aanpassen door m'n feed wat slimmer te maken, en om het uur ofzo 3 nieuwere berichten te pakken, dan worden de alerts wat meer verdeeld over de dag zeg maar. Sowieso doet de alert service de laatste paar dagen raar, dagen lang heb ik niks gekregen en sinds gisteren begon het een beetje te komen zeg maar.

Maar ja, wat wil je anders, het is nu eenmaal een gratis service :)