hoe meerdere pc's op motorola surfboard?

Pagina: 1
Acties:

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
wij hebben sinds een tijdje zo'n internet-TV-telefoon combinatie van casema maar nu willen we meerdere computers van internet voorzien(mode type: motorola SBV5120E SURFboard® Cable modem) dus dacht ik ik hand er onze switch/router tussen die we bij het internet hiervoor ook gebruikt hadden(merk:unex, type:NexpIP IS050e). zo gezegt zo gedaan, maar nu zegt de modem dat er geen verbinding (link) meer is dus zit ik me af te vragen wat er mis is. ik heb al geprobeerd om op de modem te komen door het ip adress in te type maar dan komt hij met een pagina van google met nix gebonden.

google heeft ook al niet heholpen en de handlijding van de mode al helemaal niets.

mij pc loopt op Win 2000

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

handlijding -> handleiding..

Je modem lampjes geven aan dat er geen fysieke verbinding is op de ethernet poort of met het kabel netwerk ?

Wellicht een verkeerde ethernet kabel gebruikt ?

IP Rocks

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik mis wat interpunctie en enters op de juist plekken.
Doe dus aub. wat aan je Nederlands.
offtopic:
en kom niet met 'ik ben dyslectisch', dan is interpunctie nog steeds mogelijk

Ik begrijp dat je meerdere pc's op kabelmodem wil hebben?
Dan zul je waarschijnlijk een router moeten hebben.
Wil je dit Wireless of bedraad doen?

Voor wired kun je gewoon de eerste de beste router van 25 euro nemen, ze doen allemaal hun werk.
Stel je echter zwaardere eisen, dan kom je uit bij bijvoorbeeld Asus, LevelOne ov bijv. US Robotics.

Als je het Wireless wil is Asus een goede keuze.
Linksys is met de WRT54Gv5 echt verkeerd bezig, en deze raad ik (en waarschijnlijk een hoop mede tweakers) je sterk af!

[ Voor 12% gewijzigd door Romke op 23-06-2006 09:30 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Als je nu een goede internetverbinding hebt heeft het Motorola Surfboard niks te maken met je probleem. De utp-kabel die vanaf het Surfboard komt moet simpelweg naar een goede router gaan alwaar je al je andere pc's op aan sluit.

Wat je wel goed moet configureren is dus die router. Zorg dat je die configureert met de gegevens die Casema je ooit gaf voor je pc. (computernaam? dhcp? etc.) zodat het modem er voor je router hetzelfde uitziet als nu je pc. Je router heeft dan het ip-adres wat nu je pc heeft.
Mijn Sitecom wireless router heeft overigens zelfs een Wizzard voor de meeste Nederlandse ISP's.

Vervolgens configureer je de router zo dat deze ip-adressen toekent aan pc's die je op de router aansluit. Dan zou het moeten werken..

edit: Dat het Surfboard modem na aansluiten van je switch zegt dat er geen link meer is lijkt er op te duiden dat je je switch/router vóór het modem ipv achter het modem hebt aangesloten. Da's dus fout!

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-06-2006 09:39 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welke link/verbinding bedoel je precies. De verbinding tussen je modem en de kabel of tussen het modem en de router? Het kan zijn dat je in je router het MAC adres moet klonen van de Pc welke tot op heden aan het modem heeft gehangen. (sommige providers wilden dit voor heen hebben). Zoals hierboven ook wordt aangegeven moet je natuurlijk de router ook configureren met de gegevens van je provider.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 23-06-2006 09:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
We willen het, hetliefst bedraad doen. en we hebben al een router. (type enzo staat in de start post) Maar nu is het probleem dat als je de modem zonder router op de pc aansluit hij het gewoon doet. maar waneer je de router ertusse gooit hij zegt dat er geen verbinding is. De kabels zijn zoed want alle kabels heb ik tusse de pc en modem gestopt en deden het.

Als ik het allemaal heb aangesloten kunnen 2 pc's die aandesloten zijn (bijde Win 2k) wel bestanden uitwisselen.

Na de bedrading overal eens goed te hebben aangedrukt brand het link lampje wel, maar heb ik nog geen verbinding.

edit:offtopic: ik zal proberen netter te typen

[ Voor 6% gewijzigd door Borgoth op 23-06-2006 09:55 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Borgoth schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:54:
We willen het, hetliefst bedraad doen. en we hebben al een router. (type enzo staat in de start post) Maar nu is het probleem dat als je de modem zonder router op de pc aansluit hij het gewoon doet. maar waneer je de router ertusse gooit hij zegt dat er geen verbinding is. De kabels zijn zoed want alle kabels heb ik tusse de pc en modem gestopt en deden het.
Twee vraagjes:

Zoals ik al vroeg: Je zet de router wel ná het modem en niet vóór het modem? m.a.w. het modem zelf is dus niet op de router aangesloten, hè

Is de router zelf wel te configureren? Bij mijn kabelinternet (@home) moet de router de door @home gegeven computernaam hebben. Heeft jouw PC nu niet die naam? Die moet je dan (ook) aan je router geven. Op mijn router kun je overigens zelfs aangeven dat het om kabelinternet van @home gaat.. maar dat is waarschijnlijk niet per sé nodig.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
Zoals _dune_ al zij moet ik waar schijnlijk het ip adres van de router nog even bij werken. ik denk dat hij nog op het oude ip addres staat. }:O

ik zal vanavond ff aan me vader vragen of hij wil kijken (ik ben pas 14 :+ ).
@hyp hyper: Ik heb eerst de modem, dan de router en dan de 2 pc's.

Verwijderd

tje moet wel ff een ip aanvragen met je router van je surfboard modem.

daarna moet je ook nog het modem herstarten (ik had hele rare problemen en achteraf bleek het dus een simpele restart van het modem te zijn)

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Vaak is het zo dat je provider het mac-adres van je pc waarop het modem eerst is aangesloten 'onthoudt'. Waarschijnlijk is dat opgelost als je 10 a 20 minuten de stroom van je modem haalt, daarna zou je router weer een ipadres moeten krijgen.

• Borgoth

Borgoth

De botte lul.

Topicstarter
ik denk niet dat de 10-20 minuten stroom eraf methode werkt. want de modem heeft 3 maanden stof staan happen. maar ik heb de oplossing al, me vader moet het ip addres van de router veranderen en dan zal hij het waarschijnlijk wel.

bedank iedereen (8>

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zou toch eerst even proberen je modem te resetten door de stroom er af te halen. 30 seconden moet genoeg zijn. Als je namelijk al 2 PCs hebt aangesloten die beide op internet konden komen kan dat al te veel zijn zodat je router geen ip-adres meer krijgt toegewezen. ( * LouisXV spreekt uit ervaring)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
denk dat je router naar de router-hemel is

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21

BHQ

Met zo'n NexIP ga je sowieso niet meer dan ongeveer 5mbit eruit krijgen, en WAN-sided is ie zelfs maar 10 mbit. Met een nieuw routertje ben je al een stuk verder denk ik ;)
Pagina: 1