Opzettelijk geluid vertragen

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb eigenlijk een vrij simpele vraag: is er een tooltje waarmee ik het geluid van m'n line-in kan vertragen, of de output van m'n hele machine?

Het is zo, ik zou graag Jack van Gelder aan willen hebben tijdens het WK, maar Radio 1 is 2 a 3 seconden sneller dan het TV beeld. Ik wil dit dus vertragen mbv een een computer + tv/radio kaart. Dat werkt prima, en deze staat los van m'n Media Center. Die bak regelt alleen radio, dus ik moet of alleen de line in vertragen of de hele output van de bak. Is dit mogelijk? Ik heb al zitten denken om een buffer te bouwen van een seconde of 2, maar m'n radio software ondersteund dat zo te zien niet.

Zoeken levert 2 dezelfde topics als deze op zonder antwoord en mogelijk met een iets ander doel, en google weet alleen probleemtopics te geven over mensen die dus juist niet opzettelijke sound delay hebben :)

Thnx in advance :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

afspelen via Winamp ofzo, en dan een delay maken dmv een dsp plugin?

[/wilde gok mode]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
probeer het geluid via optical via een dvd speler te laten gaan. op deze manier word het in de dvd speler vertraagd (ongeveer 1 a 2 seconden)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Winamp kan ik proberen als deze het line in signaal kan afvangen, morgen eens naar kijken.

Ik zou graag een instelbare methode willen, bovendien heb ik geen optische mogelijkheden op een epia machientje (een ouwetje).

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Winamp kan wel geluid vertragen met een dsp plugin, maar ik hoor het geluid dan 2 keer door mekaar. Ik moet gewoon de line-in kunnen afvangen en dan met x seconden vertragen. Volgens mij kan dat niet met Winamp.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pluk je beide van de kabel af? Ik vermoed van niet namelijk :) tussen ether en kabel zit altijd een paar sec delay, dus ik denk dat als je experimenteert met radio via de kabel of TV uit de ether, je ook al een eind komt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik haal beide signalen van de kabel af.

[20:38] <Maverick> ik zou http://www.kvraudio.com/get/1453.html proberen

Dat ga ik dus ff doen :)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ok, ik heb nu het volgende gedaan:

Ik vang met winamp met een plugin m'n line in af (normale line in staat nu op mute). Daarna heb ik een DSP plugin gevonden die om kan gaan met VST plugins. Daarna heb ik bovenstaande VST plugin geprobeerd om het geluid met een aantal seconden te vertragen, wat *lijkt* te werken. Vanavond zullen we het weten :)

/Update: Dit werkte idd perfect, jammer dat het WK alweer afgelopen is.

[ Voor 11% gewijzigd door Bolk op 26-06-2006 14:10 ]

Pagina: 1