MEDION 6700XL probleem, driver of hardware?

Pagina: 1
Acties:
  • 993 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Topicstarter
Hallo,

ik heb me eindelijk aangemeld :P Moest via een omweg vanwege hotmail. Ik heb hier al erg veel info en slimme mensen voorbij zien komen dus ik hoop dat iemand me met mijn probleem kan helpen.

De situatie is als volgt. Ik heb de laatste medion pc (titanium nogiets ofzo??), allemaal leuk en aardig en het werkte allemaal prima. Ik kon battlefield 2 op prima instellingen spelen. Na patch 1.3 van bf2 begon het gezeik. M'n computer liep vast en elke keer als ik bf2 starte liep het ding weer vast en kreeg ik van windows de error dat de drivers voor het probleem zorgden.

Drivers opnieuw geinstalleerd, de nieuwste van Nvidia en de originele. Niks mocht baten. Het bleef vastlopen. Ik had nu net vanavond dat als ik de computer aanzette dat ik het scherm krijg met pentium D en daarna met windows XP. Normaal krijg je dan een inlogscherm maar hier lijkt mijn videokaart te gaan slapen ofzo; de monitor gaat op standby.Ik krijg iig geen beeld.

Ik dus besloten om windows opnieuw te installeren. Zodra ik de computer opstartte kwamen er door heel het beeld rare rode streepjes. Ook werd de text veranderd en op verkeerde plaatsen weergegeven, zo stond er boot drom harfdksk (dit zei de pc dus). NOg meer van zulke dingen.

Ik liet dat voor wat het was en installeerde windows opnieuw. Eerst c geformatteerd. Daarna opnieuw geinstalleerd en alles deed het weer. TOTDAT ik de driver installeerde. Toen kreeg ik weer geen beeld bij het opstarten.

Ik draai nu met een ati x550 ( :9~ ). Hiermee heb ik iig beeld. Ik heb ook een x1600 besteld maar ik hoop toch dat ik (lees: iemand hier ;) )het probleem met deze kaart kan oplossen. In 3dmark05 haalde ik 1936 punten met mijn pc toen hij nog goed scheen te werken. Met de ati x550 haal ik 1250 punten. Nvidia software geeft een core temperatuur van 55 graden tijden bf2 draaien.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, in ieder geval bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!

groeten Roy

Youtube Download ubersnel.nl

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
post eerst een je volledige systeem specificaties. Doe dit niet door de hele uitdraai van everest ofzo te posten maar op de volgende manier:

CPU:
RAM:
HDD:
VGA:

enz

Het is trouwens zowieso niet handig om een ATi kaart (x550) in een pc te zetten waar je al nvidia software op het geinstalleerd. Omgekeerd geld hetzelfde.

[ Voor 32% gewijzigd door -ErikE- op 23-06-2006 00:20 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
ik heb de drivers verwijderd (windows oa opnieuw erop), verder zit de ati kaart er nu in omdat ik anders niet kan zien wat ik hier tik :9

CPU: pentium de 3gig Hz (dacht de 830)
RAM: 2x 512 533mHz nu ook 2x 1024 533mHz (ff geleend, broertjes pc is nog niet af)
nou vraag ik me af of dat enig effect heeft??
HDD: seagate barracuda 250gb en een 300gb. (ook een barracuda)
VGA: nvidia 6700XL 128MB 525/1100 mHz

het gaat dus om deze pc:

http://www.diskidee.nl/hardware/nieuws/index.htms/6267

misschien dat dat handiger is

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
Ikheb nog een vraag, moet ik ook chipset drivers installeren of komen die er met de installatie van andere software op. Ik hoop dat iemand mij dan ook kan vertellen welke driver ik moet hebben en welke chipset ik heb?

groeten Roy

Verwijderd

Om je chipset uit te vinden zul je moeten weten welk moederbord je hebt, dit kan met behulp van Everest. Is gratis, zo te vinden met google. Deze geeft alle info.

Heb je een VIA dan heb je een cd'tje erbij gekregen, of ben ik nou in de war met de 4 in 1 drivers?

Iig, type moederbord is van belang

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
maar het is dus wel gebruikelijk om drivers voor je moederbord te installeren? ALs dat zo is moet ik dat nog doen volgens mij.

Ik zal dat programma wel even opzoeken. ALvast bedankt voor de info.

Verwijderd

Het probleem treedt dus pas op bij het intalleren van videokaart drivers?
Welke drivers gebruik je? Ik vraag me namelijk sterk af of deze kaart wel supported is door de meeste forceware drivers. Ik gok dat je mss een speciale driver moet hebben. Hoogstwaarschijlijk degene die er bij is geleverd. Heb je dit al gedaan dan kun je eens zoeken naar een nieuwere driver die de 6700XL support.

Enja meestal is chipset driver wel belangrijk. Zoek dus uit welke chipset je hebt. En na een verse windows install eerst chipset drivers installeren, dan je gfx kaart drivers.
Probeer ook eens met een kaler systeem te draaien. Stop er maar eens één latje geheugen in.

• R-O-Y

R-O-Y

Topicstarter
ik heb de driver die erbij geleverd is geinstalleerd en die van de site van nvidia. Dat mocht allebei niet helpen.

Ik krijg alleen beeld met deze kaart nadat windows opnieuw gestart is. Als ik een driver installeer en weer verwijder krijg ik m niet meer aan de gang.

Maar ik zal even uitzoeken wat voor mobo erin zit. Dat post ik wel zodra ik het weet.

Verder koop ik echt nooit meer een kompleet systeem 8)7

edit:

Dat programma is echt mooi :9~ Ik zie dat er bij chipset Intel Lakeport i945p staat. Zijn de drivers op de site van intel te downloaden?

[ Voor 51% gewijzigd door R-O-Y op 24-06-2006 11:04 ]

Verwijderd

Ga naar de site van het merk van je mobo, ga eens opzoek met google ;)
Lees de FAQ door hier op GoT. heb je handleiding van mobo? Bios opties al eens goed nagelopen?

Zelf een systeem in elkaar knallen heeft natuurlijk als groot voordeel (buiten andere voordelen) dat je precies weet wat erin zit. :)
Pagina: 1