Toon posts:

RAID wordt niet meer herkend na toevoeging GeForce 7950GX2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS A8N-SLI Deluxe met een Sil 3114 controller. Ik heb daarop 2 Maxtor schijven
zitten in RAID0. Nu wilde ik mijn GeForce 6600 vervangen voor een GeForce 7950GX2 en nu
herkent de controller de RAID niet meer. Er worden nog wel 2 HDs herkend, maar de optie tot het
maken van een RAID ontbreekt.

Het terugplaatsen van de 6600 zorgde ervoor dat alles weer werkte. Ik zag in de gauwigheid dat de
videokaart en de controller beiden dezelfde IRQ gebruiken. Misschien dat dat het is? Ik kan de IRQs
in ieder geval niet per item veranderen..

Het moederbord heeft de laatste BIOS (1017).

Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Is er een oplossing voor of moet ik maar de NVRAID
controller gaan gebruiken? (Controllers zijn niet compatible volgens mij dus moet ik eerst alles van
de RAID schijven gaan afhalen).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je erachter kunt komen welk IRQ de 3114 controller gebruikt, kun je deze op reserved zetten in het BIOS.

Druk op 'pause' vlak vóór Windows boot om de device list te zien met IRQ's.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart en RAID controller verhuizen dan netjes SAMEN naar een volgende IRQ, helaas.

Ik weet ook niet zeker of het daar wel aan ligt. Misschien is het toeval dat ze op dezelfde IRQ zitten.

Daarnaast nog een aanvulling: Met dat ik geen RAID kan aanmaken bedoel ik dat ik niet de optie
krijg om de Sil 3114 BIOS in te komen. Ik krijg alleen de Sil 3114 versie melding en daarna de 2
aangesloten HDs, zonder dat ie een RAID0 aangeeft en zonder de regel waarin staat zoiets als:
"press ctrl-h to enter BIOS". Met de 6600 geeft ie dat allemaal wel aan.