Nieuw allround PC met HTPC eigenschappen

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spargo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-01 07:10
Het wordt de hoogste tijd dat mijn AMD Athlon 700Mh met zijn welverdiende pensioen gestuurd wordt. Het systeem waar ik nu aan zit te denken zal een allround PC moeten worden waar ik weer een aantal jaartjes mee verder kan. Allround, dus Office/Gamen/Internet/HTPC. Voor de samenstelling heb ik de volgende uitgangspunten genomen:
- Stilte. Ik zal de PC in de woonkamer neerzetten waar die aangesloten wordt op mijn CRT-TV (maar misschien in de toekomst een HDTV) en ik zal hem dus ook als een soort van HTPC gaan gebruiken. Stilte is hierdoor een heel belangrijk punt en ik heb dan ook veelvuldig gekeken naar de tips van silentpcprview.
- Zo veel mogelijk bang for the buck. Ik hanteer niet echt een max. budget in die zin dat ik wel bereid ben om meer geld uit te geven voor de verschillende onderdelen, als deze maar echte verbeteringen meebrengen mbt de eisen die ik nu stel aan dit systeem of eventueel mbt de toekomst.

Case - Antec P150 Midi-Tower 430W ATX 2.0 € 112,93
Volgens velen het summum van absolute stilte en de problemen met de voeding zijn/worden door Antec opgelost.
Soms twijfel ik ook nog of ik toch de p180 met een Seasonic 500W voeding moet nemen, maar dat is toch al snel 100euro meer.

Moederbord - Gigabyte GA-K8N Pro-SLI, nForce4 SLI (dual PC3200 DDR) € 84,00
Betrouwbaar, stil en SLI voor als ik in de toekomst nog wel upgraden met een 2de videokaart. Overclocken ben ik niet van plan en aangezien ik alleen een gamepje wil spelen, office en internetten voldoet deze aan mijn wensen, of zijn er dingen waar ik met de rest van de configuratie heb overheen gekeken?

Processor - AMD Athon 64 X2 3800+ € 165,00
Ik zal natuurlijk wachten met de aanschaf tot de prijsdaling ivm de invoering van de Conroe zijn doorgevoerd (prijs is adhv het euro =dollar principe, NB in Duitsland kosten ze op dit moment nog maar 190euro). Met het oog op de toekomst wil ik wel een dualcore, of denkt iemand dat een AMD Athlon 64 3500+ Venice ook wel voldoendde zou zijn. € 95,00 is natuurlijk nogal een verschil.

Geheugen - 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) € 82,00
Geen verklaring verder

Processorkoeler - Artic Freezer 64 Pro €15,00
Stilte en veel Bang for the buck, of toch een Zalman CNPS7000A-AlCu voor 23 euro. Silentpcpreview vindt Za,man maar marginaal beter, dus......

Harde schijf - Samsung SpinPoint 250GB, 8MB, SATA €59,00
Stilte

DVD-brander - Samsung SH-W163A SATA €39,00
Brander die mbv een neiuwe techniek erg stil schijnt te zijn, maar ik heb geen review kunnen vinden. Iemand enige ervaring met deze brander?

Videokaart - Mijn grootste twijfelpunt.
7600GT, dan
ASUS Extreme N7600GT SILENT/2DHT, GeForce 7600 GT, 256MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe €180,00
of
Gigabyte GeForce 7600 GT, 256MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe €174,00

7600GS kan misschien ook wel voldoende zijn?
Gigabyte GeForce 7600 GS, 256MB DDR2, DVI, TV-out, PCIe €114,00
of
ASUS Extreme N7600GS TOP SILENT/HTD, GeForce 7600 GS, 512MB DDR2, DVI, TV-out, PCIe voor €135,00
Ook schijnt er een 7600GS met DDR3 geheugen te zijn maar die heb ik nog niet kunnen vinden in Nederland

Flash-lezer: Apacer Embedded Card reader 15 in 1 € 12,00

Ik ga nog geen nieuw beeldscherm kopen, ik kan nog wel eventjes verder met mijn LG flatron 775.
Hetzelfde geldt voor muis en keyboard of er moet nog ergens wat wisselgeld overblijven.

Wat kan ik nog gebruiken uit mijn oude PC:
DiamondMax Plus 9 160Gb - waarschijnlijk puur als backup.
Pioneer DVD-rom 120
Creative SoundBlaster Audigy 2

Waar zou ik nog graag jullie mening over willen horen:

Ik ben nu uitgegaan van een 939 moederbord (icm geheugen en CPU) ipv een AM2. De verbetering die het zou opleveren tov 939 zouden maar marginaal zijn. Echter AM2 zouden wel meer op de toekomst gericht zijn, maar ik welk opzicht dan? Er komt toch ook weer snel een andere AMD socket aan?

Ik lees wat verschillende dingen over de mogelijkheid om 2x 2x512MB geheugen in Dual Channel te laten draaien. Is dat nu wel of niet mogelijk en zo ja is dit nog ergens van afhankelijk?

En de videokaart, 7600 GT of GS? Ik vind 60 euro nog wel een aardig verschil, of is toch met het oog op de toekomst de GT het handigste.....

Als iemand nog andere opmerkingen heeft, houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Alvast bedankt.

NB de lage prijzen bij sommige onderdelen zijn zo laag aangezien ik die onderdelen in Duitsland wel halen.

• Spargo
Kan niemand mij enig advies geven?

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
2x een setje van 2x 512MB PC3200 DDR zou ik niet doen, want dan draait je geheugen op 2T en normaal draait het op 1T en dat is sneller. Dus dan kan je beter 2x 1GB nemen, want dan draait het wel op 1T

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Verwijderd

Dennist4 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:28:
2x een setje van 2x 512MB PC3200 DDR zou ik niet doen, want dan draait je geheugen op 2T en normaal draait het op 1T en dat is sneller. Dus dan kan je beter 2x 1GB nemen, want dan draait het wel op 1T
bron? draait gewoon op 1T hoor, 4 bankjes vol draait op 2T en hij neemt maar 1 setje van 2

AM2 verhaal, als je 1.5 jaar niet upgrade is AM2 het niet waard, want eind 2007 komt AM3 dacht ik.
voor gamen is een 7600 GT aan te raden
moet je even kijken waar de passieve versie van gigabyte te krijgen is, die is zijn geld echt wel waard.
er komt naar mijn weten geen DDR3 versie van de GS, dit is juist het grootste verschil.

dual channel gaat prima mits de reepjes ongeveer identiek zijn, dus beste 2 tegelijk kopen.

• Spargo
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:02:
[...]

bron? draait gewoon op 1T hoor, 4 bankjes vol draait op 2T en hij neemt maar 1 setje van 2

AM2 verhaal, als je 1.5 jaar niet upgrade is AM2 het niet waard, want eind 2007 komt AM3 dacht ik.
voor gamen is een 7600 GT aan te raden
moet je even kijken waar de passieve versie van gigabyte te krijgen is, die is zijn geld echt wel waard.
er komt naar mijn weten geen DDR3 versie van de GS, dit is juist het grootste verschil.

dual channel gaat prima mits de reepjes ongeveer identiek zijn, dus beste 2 tegelijk kopen.
Bedankt voor jullie reacties.

Dat dacht ik mbt tot de 7600GS ook, totdat ik vorige week een review las van een kaart die wel degelijk DDR3 had, maar ik ben de link vergeten op te slaan.
Via Google kon ik deze nog wel vinden: http://www.galaxytech.com/news/listst1.asp?s_id=13
Omdat in die review deze versie van de 7600GS heel goed uit de bus kwam leek me dit ook wel een aardige optie, maar zolang deze niet in een passief gekoelde variant beschikbaar is, gaat (denk ik)
mijn voorkeur ook uit naar de Asus/Gigabyte Silent7600GT.

Mbt het geheugen wilde ik juist eerst een setje van 2x512mb kopen en mocht dat en un momento dado echt een bottleneck blijken te zijn, dan eventueel een tweede setje van 2x512mb (van hetzelfde merk/type) erbij kopen. Kan dat problemen om ze T1 te laten lopen omdat ze niet "identiek" zijn?

NB In Duitsland zijn de prijzen van de AMD Athlon 64 X2 3800+ nu al afgezakt tot een bedrag van bijna 180 euro :9~ dat belooft nog wat voor na 23 juli, zie http://geizhals.at/deutschland/a166487.html

• Dennist4
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:02:
[...]

...................
lees mijn verhaal ff, want in een latere post heeft hij het erover als hij er 2x een set van 2x512MB indoet.

Quote van SP:

"Ik lees wat verschillende dingen over de mogelijkheid om 2x 2x512MB geheugen in Dual Channel te laten draaien. Is dat nu wel of niet mogelijk en zo ja is dit nog ergens van afhankelijk?" O-)

@hierboven:
Ook al zijn de 2sets van 2x512 identiek, dan draaien ze nog op 2T omdat dat aan de Venice core ligt. Daar zit de geheugencontroller al ingebouwd. En voor een HTPC is een 3500+ ook zat hoor.

[ Voor 54% gewijzigd door Dennist4 op 24-06-2006 21:27 ]

Verwijderd

sorry je hebt gelijk, over de 1e 2x heen gelezen
mijn excuses

• Spargo
Duidelijk, als ik dus volledig gebruik wil maken van de snelheid van dual channel zal ik dus nu al de keuze moeten maken of ik 1Gb (2x512Mb) of toch 2 Gb (2x1Gb) wil hebben.

Wat ik uit de vele draadjes heb begrepen dat het niet zo heel veel uitmaakt welk merk ik neem en dat dus 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) a 154euro wel een prima keuze is. (natuurlijk wel ff de compabiliteit met moederbord gaan controleren)

AM2 is voor mij dus niet handig aangezien tegen de tijd ik weer een nieuwe compu ga aanschaffen zijn we wel weer een jaartje of wat verder.

Videokaart zal dus een passief gekoelde 7600GT worden. De Asus (de nieuwste bedoel ik dan) en de Gigabyte komen beide wel erg goed uit de bus, maar ik heb geen review kunnen vinden waarin ze met worden vergeleken, iemand anders wel?

@Dennist4
Ik weet dat een 3500+ Venice meer dan voldoende is voor een HTPC, maar met het oog op de toekomst gericht (en ik koop er mogelijk een 2de 7600gt bij voor SLI) zal een 3500+ dan niet een te grote bottleneck zijn?

Verwijderd

Spargo,

Ik lees dat je de pc in de woonkamer wilt zetten en dat in de toekomst er een hdtv aan gekoppelt gaat worden.
Ik ben er zelf ook mee bezig en geen tweaker.
Nu vraag ik mij af ga je je pc ook gaat koppelen aan een Home cinema versterker, want dan moet je ook letten op Spdif out voor digitaal geluid.
Bij een hdtv LCD scherm zitten er 2 ingangen op een HDTV ingang en een VGA ingang. je zal eens deze tread door moeten lezen [rml][ LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series )[/rml]
Het schijnt dat aansluitingen via de hdtv ingang beter zijn.
Heb je ook nog gekeken naar HTPC kasten deze zijn erg mooi en passen beter in de woonkamer. Al naar smaak zullen de kosten niet veel meer zijn.
Ik heb ondertussen begrepen dat het niet alleen zaak is de beste ingredienten bij elkaar te stoppen.
Het schijnt dat de samenwerking tussen de verschillende onderdelen voor een HTPC erg nouw luisteren alleen zoals ik al zei ik ben geen tweaker en snap hier dus niets van.
Als ik het goed heb is het verschil tussen de Asus 7600GT en 7600GS dat de s staat voor standaard en de T voor Turbo de laatste is meer een game kaart.

Wat mb betreft kom ik er dus helemaal niet uit.
Ik heb een mb nodig met optical Spdif out. Nu die zijn er niet in socket 939 en wel in socket AM2 dit kost dan gelijk twee keer zo veel.
kan dan wel een Athlon 64 3200 AM2 X2 dual core plaatsen maar die kost meer dan 300 Euries.
Ik weet niet wat hier wijsheid is?
heb tot nu toe dit lijstje:

261,06 3RSystem HT1100, Zwart is incl AB
85,57 Asus M2N-E
37,73 Huntkey LW-6450HG, 450 Watt, Retail
289,66 AMD Athlon 64 X2, 3800+, Socket AM2, Boxed
41,51 Zalman CNPS9500 AM2
99,40 Kingston KVR533D2E4K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz
79,72 Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
135,33 Asus EN7600GS SILENT/HTD, 512 MB, DDR2, PCI Express x16
35,35 Pioneer DVR-111, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
85,26 Hauppauge WinTV HVR1100, PCI
94,74 Microsoft Windows XP Media Center Edition, NL, OEM

of een goedkopere versie

€ 85,57 Asus M2N-E
€ 99,40 Kingston KVR533D2E4K2/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz
€ 79,72 Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300
€ 35,35 Pioneer DVR-111, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
€ 94,74 Microsoft Windows XP Media Center Edition, NL, OEM
€ 10,95 Asus SPDIF Out 2-Port (optisch/coaxiaal) bracket als ze hem hebben
€ 203,09 Ahanix MCE601, Zilver is incl Voeding
€ 94,78 AMD Athlon 64, 3200+, Socket AM2, Boxed
€ 41,51 Zalman CNPS9500 AM2
€ 73,45 Asus EN6600 Silencer /TD, 128 MB, DDR, PCI Express x16
€ 86,45 Hauppauge WinTV PVR 150 MCE Kit, PCI is incl AB

Alles bij Azerty

Hoop dat je hier wat aan hebt, Reacties zijn welkom

• Spargo
Selgert, bedankt voor je uitgebreide reactie.

Een tweaker ben ik ook zeker niet, dan kan ook wel opgemaakt worden uit mijn vragen:)
Ik heb zeker wel even gespeeld met de gedachte om alles in een traditionele HTPC kast te stoppen, maar (hoogst) waarschijnlijk wordt het wel een normale computerkast omdat in mijn geval wel echt in de eerste plaats een compu wordt. Maar mijn computer staat op dit moment in mijn woonkamer en zal ik hem voorlopig ook zeker als HTPC gebruiken. Bovendien is een compu die zo stil mogelijk is gewoon heel relaxed. Maar je hebt helemaal gelijk dat het oog ook wat wil en daarom mijn keuze voor de P150 van Antec (misschien dus de P180). Erg jammer dat je deze kasten niet in elke compu winkel om de hoek hebt staan, want ik zou ze graag nog wel eens echt willen zien voordat ik me keuze maak.

Mbt SPDIF out, deze zit al wel op mijn Creative Audigy 2ZS geluidskaartje die ik voorlopig nog aansluit op mijn Logitech Z680. Ik zit in ieder geval dus niet vast aan een AM2 mb.

Wat jou processor betreft, de grote prijsdaling van AMD die er aankomt zal ook voor de AM2 processoren gelden, zie http://images.dailytech.c...79_large_full_pricing.png
Echter op dit moment zakken ze nog niet zo hard mee als de normale X2

Voor de rest zien je lijstjes er wel goed uit zo ver ik het kan beoordelen.
Ik neem aan dat je dit draadje wel een hebt doorgenomen maar er staat wel wat aardige dingen in De ultieme HTPC bouwen.

• Dennist4
een 3500+ is een aardig krachtige processor en 2x een 7600GT in SLI kan hij denk ik ook wel bijhouden, maar door die prijsverlagingen wordt een 3800+ X2 voor zo'n systeem ook wel interessant omdat alles steeds meer naar dual core gaat en je hebt er nu al profijt door omdat je verschillende programma's kan draaien, zonder dat je last hebt van het andere programma (multitasken).

[ Voor 58% gewijzigd door Dennist4 op 27-06-2006 17:57 ]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-01 11:42

mindcre8r

Tradepedia

Dennist4 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 17:53:
een 3500+ is een aardig krachtige processor en 2x een 7600GT in SLI kan hij denk ik ook wel bijhouden, maar door die prijsverlagingen wordt een 3800+ X2 voor zo'n systeem ook wel interessant omdat alles steeds meer naar dual core gaat en je hebt er nu al profijt door omdat je verschillende programma's kan draaien, zonder dat je last hebt van het andere programma (multitasken).
Maar om die 2x 7600GT nou stil te noemen voor in je huiskamer :(

bouw de volgende kaart erin: 7600GS

En investeer in je kast... de DIVN5 kasten zijn mooi en stil.

Bears and Bulls

• Spargo
mindcre8r schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:13:
[...]

Maar om die 2x 7600GT nou stil te noemen voor in je huiskamer :(

bouw de volgende kaart erin: 7600GS

En investeer in je kast... de DIVN5 kasten zijn mooi en stil.
Als het de 7600GT wordt, dan zal het zeker om de veelgeprezen stille variant van Gigabyte gaan (met SilentPipe II), of de nieuwste Asus 7600GT Silent, die ook niet slecht uit de verschillende testen komt. In ieder geval zal daardoor geen geluidsoverlast veroorzaakt worden. :)

Kun je me een linkje geven wat je precies bedoelt met DIVN5 kasten, Google geeft namelijk geen gewenst resultat

Edit: Ook GoT gaf geen enkel resultaat

[ Voor 3% gewijzigd door Spargo op 28-06-2006 12:31 ]

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Spargo schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 12:29:
[...]

Als het de 7600GT wordt, dan zal het zeker om de veelgeprezen stille variant van Gigabyte gaan (met SilentPipe II), of de nieuwste Asus 7600GT Silent, die ook niet slecht uit de verschillende testen komt. In ieder geval zal daardoor geen geluidsoverlast veroorzaakt worden. :)

Kun je me een linkje geven wat je precies bedoelt met DIVN5 kasten, Google geeft namelijk geen gewenst resultat

Edit: Ook GoT gaf geen enkel resultaat
hehe Typo :P ik bedoelde DIGN

Bears and Bulls

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ben zelf ook voor iemand bezig om een soortgelijke PC samen te stellen en het is mooi om te zien dat alles klopt wat ik heb samengesteld. Ik lees dat er een probleem is met spdif uitgangen op S939 en dat AM2 duurder is. Ikzelf heb gekozen bij het samenstellen van de PC voor een Pentium D in dit geval (ook door het geringere budget). Daar had ik het volgende mb: Asus P5LD2 Deluxe. weet verder niet of Core 2 Duo CPU er later ook op kan (zou ook een mooie optie zijn ipv 3800+ in dit topic). Verder word er een afstandbediening en TV-tunerkaart meegeleverd. Dus dan kun je hem ook echt als media center gebruiken voor opname van films etc.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

GremliN-Online schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:01:
Ben zelf ook voor iemand bezig om een soortgelijke PC samen te stellen en het is mooi om te zien dat alles klopt wat ik heb samengesteld. Ik lees dat er een probleem is met spdif uitgangen op S939 en dat AM2 duurder is. Ikzelf heb gekozen bij het samenstellen van de PC voor een Pentium D in dit geval (ook door het geringere budget). Daar had ik het volgende mb: Asus P5LD2 Deluxe. weet verder niet of Core 2 Duo CPU er later ook op kan (zou ook een mooie optie zijn ipv 3800+ in dit topic). Verder word er een afstandbediening en TV-tunerkaart meegeleverd. Dus dan kun je hem ook echt als media center gebruiken voor opname van films etc.
waarbij worden die spullen meegeleverd... bij de kast? of heb je het besteld? explain!

Bears and Bulls

• Dennist4
ik denk dat hij bedoelt bij het moederbord bijgeleverd.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dennist4 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 14:12:
ik denk dat hij bedoelt bij het moederbord bijgeleverd.
Klopt, bij het moederboard, wel opletten dat je de Wifi+TV versie hebt, schijnen 2 versies met en zonder te zijn...

Verwijderd

GremliN-Online schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:01:
Klopt er zijn inderdaad problemen met de Spdif uitgang. meeste MB hebben dit niet uitgebreid aan boord.
Spdif in optische uitvoering is zelfs heel zeldzaam en bestaat in 939 zelfs helemaal niet.
Na 2dagen zoeken heb ik echter na diverse reviews door geworsteld te hebben en downloading van de handleiding op het volgende MB gestuit MSI AMD Am2 K9N Ultra-2F link: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=731

Door het AM2 socket kan in eerste instantie gekozen worden voor een goedkoper AMD 64 processor en indien gewenst later overstappen op een dual core.
Dit MB gaat voor onder de 90 euries over de toonbank.
Het heeft spdif out in zowel optisch als coax aan boord.
Er schijnt geen ingebouwde grafische processor aanwezig te zijn. Ook aansluitingen voor video output zijn op het MB niet te vinden.

Over de nVidia nForce 570 MCP chipset weet ik verder niets anders dan dat het een nieuwere versie zou zijn dan de nVidia nForce 4 serie. wat dit inhoud t.o.v. de preformance van het MB weet ik niet.

.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:24 ]

• Spargo
Bedankt voor al jullie reacties.

Ik ga sowieso nog even wachten totdat er meer duidelijkheid is over de benchmarks en de prijs van de combo E6300+mobo+geheugen in verhouding tot de X2 3800+mobo+ geheugen.
Maar als iemand daar nu al zijn mening/vermoedens over wil uitspreken.....graag :)

De videokaart zal ook een 7600 GT silent worden, maar of het de ASUS of de Gigabyte gaat worden, dat weet ik nog niet zeker. Wat ik me nog wel afvraag, kan het nog een prestatieverbetering opleveren als je een mobo en videokaart van hetzelfde merk koopt?

Voor de rest staat bijna vast:
Case - Antec P150 Midi-Tower 430W ATX 2.0 € 112,93 (maar twijfel blijft bestaan over de Antec p180 met een Seasonic 430W voeding)
Geheugen - 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) voor €154
HD - Samsung SpinPoint 250GB, 8MB, SATA €59,00
Flash-lezer - Apacer Embedded Card reader 15 in 1 € 12,00

Heb nog;
lg 775 Flatron
Creative Audigy 2
DiamondMax Plus 9 160Gb (model 6Y160PO)
Pioneer DVD-rom 120

Later komt nog een videokaart

• Spargo
Spargo schreef op zondag 02 juli 2006 @ 14:23:
Bedankt voor al jullie reacties.

Ik ga sowieso nog even wachten totdat er meer duidelijkheid is over de benchmarks en de prijs van de combo E6300+mobo+geheugen in verhouding tot de X2 3800+mobo+ geheugen.
Maar als iemand daar nu al zijn mening/vermoedens over wil uitspreken.....graag :)

De videokaart zal ook een 7600 GT silent worden, maar of het de ASUS of de Gigabyte gaat worden, dat weet ik nog niet zeker. Wat ik me nog wel afvraag, kan het nog een prestatieverbetering opleveren als je een mobo en videokaart van hetzelfde merk koopt?

Voor de rest staat bijna vast:
Case - Antec P150 Midi-Tower 430W ATX 2.0 € 112,93 (maar twijfel blijft bestaan over de Antec p180 met een Seasonic 430W voeding)
Geheugen - 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos) voor €154
HD - Samsung SpinPoint 250GB, 8MB, SATA €59,00
Flash-lezer - Apacer Embedded Card reader 15 in 1 € 12,00

Heb nog;
lg 775 Flatron
Creative Audigy 2
DiamondMax Plus 9 160Gb (model 6Y160PO)
Pioneer DVD-rom 120

Later komt nog een videokaart
Alles is besteld en het is geworden:
Case - Antec P150 Midi-Tower 430W voor 127,88
Proc - AMD Athlon 64 X2 3800+ Sockel-AM2 tray voor 124,08
Mobo - Gigabyte GA-M57SLI-S4, nForce 570 SLI voor 85,61
RAM - Corsair XMS2 DIMM Kit 1024MB PC2-5300U CL4-4-4-12 voor 67
Proc. koeler - Arctic Cooling Freezer 64 Pro voor 16,38
Videokaart - Gigabyte GeForce 7300 GT
HD - Samsung SpinPoint 250GB, 8MB, SATA voor 62,94
DVD-brander - Samsung SH-W163A SATA 35,78
Desktopset - Logitech LX700 Wireless Desktop voor 21,49
Gamepad - Saitek P2600 Rumble Pad voor 18,77
Casefan - 92 en 120 Nexus real silent voor 16,40

Dit alles dus voor een kleine 665euro, een prima prijs voor dit systeem.
Het is niet de 7600GT geworden, omdat ik het eerst wel red met de 7300gt en als dat echt te weinig wordt stop ik er nog wel eentje bij. Met een beetje overklokken moet die een 7600gt wel bij kunnen houden.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
Kan een 7300GT in SLi dan?

• Spargo
Hij kan zeker in SLI, zie website Gigabyte
Pagina: 1