[WC] Beste plek voor Radiator

Pagina: 1
Acties:

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:13
Ik weet dat dit (volgens mij niet mag) maar ik ben absoluut niet creatief :s zonder gein dit is geen luiheid.

Ik zit met het volgende probleem dat ik de radiator nergens kwijt kan. Atthans geen ideeën voor. Het gaat om een thermal take armor. Ik heb even een tekeningetje gemaakt van hoe het nu is.

Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/236/armor5vl.th.jpg

waar ik dus meezit dat met die warme weer blijft mijn cpu (kast los) 28 graden dmv waterkoeling (4200+X2) maar me graka die wil het niet overleven zonder dat de kast open blijft. Dit omdat ik totaal geen airflow in me kast heb. aan beide kanten eigenlijk outtake fans. De radiator zit daar op een mooie plek (2x papst 120mm) maar het nadeel is dat ik die niet naar binnen kan laten blazen omdat deze dan warme lucht naar binnen blaast >> niet handig dus. Ik vraag me af waar ik de radiator zou kunnen plaatsen. Ik zit hier al weken mee maar heb serieus geen goede locatie. Jullie iedeetjes? of mensen met waterkoeling + rad? waar hebben jullie hem?

Sorry dat ik het topic alsnog open maar ben teneinde raad :(

boven in past niet vanwege de voeding en de drives, lees geen ruimte
en onderin zal hij (naar mijn mening) niet genoeg frisse lucht kunnen aanzuigen... toch wel vreemd dat ik bij een bigtower ruimte te kort kom 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Frontysco op 22-06-2006 23:03 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je aan beide kanten lucht uit de kast gaat blazen, ga je inderdaad geen flow krijgen natuurlijk. ;) Kijk bijvoorbeeld eens in de FAQ van TCA: Frequently Asked Questions T&C

Je zou hem in het dak van je kast kunnen doen, maar daar zul je voor moeten zagen. Als je het zo wilt laten, zou ik die 120mm fan onder je voeding omdraaien, zodoende krijg je alsnog je airflow. Dit is niet optimaal, want de voeding werkt dit dan weer net tegen, maar goed genoeg. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Roamor op 22-06-2006 23:04 ]

• Frontysco
Roamor schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:03:
Als je aan beide kanten lucht uit de kast gaat blazen, ga je inderdaad geen flow krijgen natuurlijk. ;) Kijk bijvoorbeeld eens in de FAQ van TCA: Frequently Asked Questions T&C

Je zou hem in het dak van je kast kunnen doen, maar daar zul je voor moeten zagen. Als je het zo wilt laten, zou ik die 120mm fan onder je voeding omdraaien, zodoende krijg je alsnog je airflow. Dit is niet optimaal, want de voeding werkt dit dan weer net tegen, maar goed genoeg. ;)
In het dak, je bdoeld er dus boven op met de slangen naar binnen gaande? Dat moet ik er veel aanpassen en is de armor de armor niet meer. De bovenkant van de kast is namelijk niet plat waardoor de rad niet lkker kan liggen. Wat betref de fan omdraaien, dan zou je warme lucht naar binnen blazen, als je het heel erg critisch zou bekijken. En de fans van de rad laten blazen in de kast in uiteraard ook niet optimaal. Lastig dus.

*edit* de bovenkant van de armor is wel geperforeerd maar er zit een plastic ronding op voor de extra aansluitingen bovenop (mic,usb,firewire) en die ronde zit over 3/4e van de bovenkant zeg maar. flink stuk

[ Voor 20% gewijzigd door Frontysco op 22-06-2006 23:17 ]

• Roamor
  • Niet online
Frontysco schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:10:
Wat betref de fan omdraaien, dan zou je warme lucht naar binnen blazen, als je het heel erg critisch zou bekijken. En de fans van de rad laten blazen in de kast in uiteraard ook niet optimaal. Lastig dus.
Nee, ik bedoel de 120mm onder je voeding, die naar binnen laten blazen. Dan krijg je een flow van links naar rechts. Niet ideaal (want liever andersom, zie link), maar in jouw geval denk ik het beste.

Anders kun je altijd even verschillende setups testen, kijken waarmee je de beste temperaturen haalt. Dit, zoals je nu hebt, moet je zeker aanpassen, omdat je fans elkaar alleen maar tegenwerken. :)

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
ik pleit voor op de bodem met fans onder de kast mits mogelijk

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb hem buiten mijn kast ;)

• Frontysco
waterking schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:37:
ik pleit voor op de bodem met fans onder de kast mits mogelijk
hier ben ik bang voor dat hij neit genoeg lucht kan aanzuigen, hou maar is een fan op een plat oppervlakte, dan zal je zien dat hij veel minder lucht blaast met als gevolg een hogere cpu ;)

• Frontysco
In de zin van waar heb je hem staan? liggen hangen of slapen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Frontysco op 23-06-2006 16:33 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51

Dentheman

Zie signature

kan je niet een pci slot gebruiken om daar een fan (evt. @ 5v) in te hangen?

Afbeeldingslocatie: http://www.geeks.com/images/300x300/FAN-PC-A1-unit.jpg
zoéén dus

of zoiets :p

Afbeeldingslocatie: http://www.pricescan.com/ItemImages/ImagesL/165874.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Dentheman op 23-06-2006 16:41 ]

Zie ondertitel

• Frontysco
Dentheman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:40:
kan je niet een pci slot gebruiken om daar een fan (evt. @ 5v) in te hangen?

[afbeelding]
zoéén dus

of zoiets :p

[afbeelding]
vind het fijn dat je mee denkt, maar zie niet echt in wat dit voorn bijdrage heeft aan mijn topic :Y) de radiator MOET gewoon ergens anders komen. Ben een tempratuur freakje en moet de airflow gewoon hebben zoals het hoort :) als ik iets doe doe ik het soms half (zoals nu :X ) maar het liefste gewoon meteen goed :) Maar toch bedankt :) maar zo'n pci slot fan heeft niet echt nut denks :)

*edit* die onderste (blauwe met 2 fans) ziet er trouwens wel bruut uit :7 zou ik alleen al willen hebben voor de P.I.M.P linkje linkje aan de wand? >:)

*edit2* Ik zie dat je die van pricescan hebt. waarschijnlijk engels site? ideet waar ik die kan bestellen @t nld site?:P beetje oftopice i know B)

[ Voor 19% gewijzigd door Frontysco op 23-06-2006 18:05 ]

• Roamor
  • Niet online
Frontysco schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:53:
Ben een tempratuur freakje en moet de airflow gewoon hebben zoals het hoort :)
Maar je nu al geprobeerd die ene fan om te draaien?

• Frontysco
Roamor schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:38:
[...]

Maar je nu al geprobeerd die ene fan om te draaien?
Jupz, maar zoals ik al verwachtte werkt dat alleen maar tegen |:(
Pagina: 1