Toon posts:

Computer in nieuwe behuizing wil niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn oude computertje overgezet naar een nieuwe behuizing alleen nu doet zich het probleem voor dat er niets gebeurd op het moment dat ik op de start knop druk, nou weet ik zeker dat die aansluitingen wel goed zitten, maar ik zou vervolgens niet weten hoe ik het systeem weer aan de praat zou moeten krijgen. Ik denk niet dat jullie niet veel zouden hebben aan verdere specificaties van het systeem.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb hier geen ervaringen mee maar voor de software lijkt me een behuizing niet van belang, of wel?

Misschien de start knop verkeerd aangesloten ofzo?

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Maakt het moederbord geen contact met de behuizing door een schroefje ofzo ?

Probeer anders de pc met een schroevendraaier aan te zetten, zodat je weet dat het niet aan de knop ligt.

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 09:39

renskoenraadt

Like No Other

Draai de aansluiting van je startknop naar je mobo eens om (Ik had dat met de hdd led, die gaf ook geen signaal door, totdat ik em omdraaide).

Wat t ook kan zijn is dat je fan van je voeding niet geheel correct is aangesloten (De 3-pins fan header zit maar op 2 pins aangesloten, dan wil de pc ook niet starten)

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, ik heb ff gechecked met zo'n "all in one" plug van de oude behuizing, daarmee gebeurde er ook niets.

Je hebt gelijk, dit heeft niets met de behuizing te maken, maar met het feit dat ik alle onderdelen overgezet heb...

En dit heeft natuurlijk helemaal niet met software te maken, want de computer geeft nog niet de geringste kick of wat dan ook.

@Renskoenraadt

Nee dat is het ook niet, ik heb nog geen fans aangesloten, de enige fans die zouden moeten werken zijn de CPU cooler en de fan in de voeding, bijde behoeven geen aparte aansluiting vanaf de voeding.

(CPU cooler komt via mobo)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 23:00 ]

• DW-ike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07-2025
niet toevallig de combinatie Asrock Dual SATA-2 en een Antec kast? de antec voedingen schijnen niet goed op het boot signaal van dat bord te reageren.

Why run? you'll only die tired......

Verwijderd

Topicstarter
Nope, een of ander B merk ding, zat standaard erin.

Zoals bij een van de nieuwsberichten(Spontane ontbranding Dell Laptop) al genoemd: firma "Pong Ping"

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

renskoenraadt schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:57:
Draai de aansluiting van je startknop naar je mobo eens om (Ik had dat met de hdd led, die gaf ook geen signaal door, totdat ik em omdraaide).
ter info :)
ledjes hebben een stroomrichting, schakelaars niet ;)

verder, druk het geheugen eens aan, haal overbodige kaarten weg, tripplecheck of je nergens kortsluiying maakt (gevallen schroefje heeft me ooit een mobo gekost) en je hebt toch wel afstandshouders gebruikt he !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
heuveltje schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:09:
[...]
tripplecheck of je nergens kortsluiying maakt (gevallen schroefje heeft me ooit een mobo gekost) en je hebt toch wel afstandshouders gebruikt he !
Das wat ik zo ongeveer wilde zeggen. Vooral die afstandshouders.
Is de koeler van de cpu afgeweest, of heb je het compleet overgezet?

Probeer op te starten zonder videokaart en harde schijf, dus om te kijken of de pc dan aan gaat. Ik kan me niet voorstellen dat t helpt, maar proberen kan geen kwaad.
Oja: Ook reset-knop en ledjes niet aansluiten: heb je ook niet echt nodig om pc aan te zetten. Dat kan later wel.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 17:18

hstoker

Yatta!

Is mezelf meerdere keren gebeurd: staat het aan/uit knopje achter op de voeding wel op aan?

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54

Reptile209

- gers -

<inkoppertje-maar-check-toch-maar>
Staat de aan/uit schakelaar van je voeding aan? Op een nieuwe kast default namelijk niet :)
Grrrr @ hstoker :P
</inkoppertje>

Als je een multimeter hebt, check dan eens een molex of er stroom uit je voeding komt. Probeer eens met een schroevendraaier contact te maken op de twee pinnetjes waar de aan/uit op zou moeten zitten om te checken of het niet aan de schakelaar ligt.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 22-06-2006 23:44 ]

Zo scherp als een voetbal!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 09:39

renskoenraadt

Like No Other

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:58:

@Renskoenraadt

Nee dat is het ook niet, ik heb nog geen fans aangesloten, de enige fans die zouden moeten werken zijn de CPU cooler en de fan in de voeding, bijde behoeven geen aparte aansluiting vanaf de voeding.

(CPU cooler komt via mobo)
Ik zeg ook niet dat de fanvoeding een aparte aansluiting van de voeding oid nodig heeft, maar vaak is die wel controlled door het mobo. Dus zet je die met elkaar in contact via een 3-pin fan header! En als je díe verkeerd hebt aangesloten, dan gaat die niet werken (lees opstarten) (ik ben ervaring :P , heb zelf een Antec Sonata Lifestyle 2, incl voeding (meegeleverd) en een Asus A8N-SLI Premium mobo, vandaar dat ik hieraan dacht!)
Pagina: 1