Vandaag crashte mijn macaffee, gewoon pech denk ik. Nadat systeemherstel niet hielp besloot ik maar eens aan een steeds uitgestelde nieuwe installatie te beginnen. Dit moest toch al gebeuren omdat ik naast mijn 36Gig raptor er nog één bij had die ik samen in raid0 wilde hebben draaien. Omdat ik niet ervaren ben op dit gebied heb ik dit vanavond laten doen. Na enkele problemen met de raid driver lukte de installatie dan toch en vervolgens de computer uitgeschakeld. De andere hdd die afgekoppeld waren tijdens de gehele instalatie hebben we vervolgens aangesloten en ineens bleek één hdd volgens schijfbeheer een dynamische schijf te zijn.
Wat zoeken op got leverde informatie op, maar omdat de jongen die dit deed geen tijd meer had heb ik mijn pc daar gelaten om te proberen de data te recoveren. Het was volgens hem misschien mogelijk om de data van deze hdd met behulp van ghost over te zetten om vervolgens de schijf terug te zetten naar oorspronkelijke situatie wwarbij de data verloren gaat. Omdat de data op de andere schijf nog staad is deze dan weer terug te kopieeren.
Wie kan mij hier meer zekerheid over geven, er staad namelijk heel veel werk op van mijn stageverslag dat ik digitaal helaas meer bezit en anders morgen allemaal moet copieeren.
Misschien is dit topic niet helemaal volgens de regels van got maar ik vraag om vergeving
. Jullie inzichten gaan die van mij boven de pet, ook al lees ik hier dagelijk om het zelf ook te leren. Hier heb ik echter geen enkele ervaring mee en de tijd voor een zelfstudie heb ik op het moment niet. Plz help
Wat zoeken op got leverde informatie op, maar omdat de jongen die dit deed geen tijd meer had heb ik mijn pc daar gelaten om te proberen de data te recoveren. Het was volgens hem misschien mogelijk om de data van deze hdd met behulp van ghost over te zetten om vervolgens de schijf terug te zetten naar oorspronkelijke situatie wwarbij de data verloren gaat. Omdat de data op de andere schijf nog staad is deze dan weer terug te kopieeren.
Wie kan mij hier meer zekerheid over geven, er staad namelijk heel veel werk op van mijn stageverslag dat ik digitaal helaas meer bezit en anders morgen allemaal moet copieeren.
Misschien is dit topic niet helemaal volgens de regels van got maar ik vraag om vergeving