[XP/2k] Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:42

DarkSide

theres no place like ::1

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met mijn netwerkkaart. Ik heb een asus a7v333x moederbord met daarop een broadcom netwerkcontroller. Deze heeft het altijd gedaan onder windows 2000 als onder windows XP. Sinds een half jaar heb ik een draadloos netwerk thuis, en maak derhalve geen gebruik meer van de de onboard kaart. Helaas is mijn AP overleden, waardoor ik weer gebruik moet maken van mijn bedraade netwerk.
Alleen geeft XP aan dat er geen kabel in de adapter zit (deze zit er wel in).
De kabel is ook goed, aangezien deze wel werkt op de laptop van mijn vrouw.
Voor de zekerheid heb ik nog 3 andere kabels geprobeerd maar zonder suc6.
Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd van de CD die bij het moederbord geleverd werd.
Tevens de laatste versie van internet gehaald. Beidde installaties lopen goed en er zijn geen conflicten. Toch blijft de melding dat er geen kabel is aangesloten.
Misschien is controller defect dacht ik nog. Dus heb ik mijn oude 3com pci kaart gepakt en geinstalleerd. Maar die geeft hetzelfde. Geen conflicten met drivers of irq's. En werkt volgens windows perfect, maar geeft de melding dat er geen kabel is aangesloten.
Nu komt het rare, als ik Vista opstart werkt de onboard controller wel! Maar hier werken een aantal andere dingen nog niet zoals het moet, dus wil ik Vista nog niet als primaire OS gaan gebruiken.

Ik heb XP opnieuw geinstalleerd, zowel kaal als met SP2 geintegreerd. Maar het probleem blijft.
Ook als ik windows 2000 installeer wordt het probleem niet opgelost. Alleen onder Vista heb ik netwerk verbinding.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn pc heeft het 4 jaar zonder problemen gedaan, en de controller is niet stuk omdat hij in Vista wel werkt.

Misschien toch maar wachten totdat mij AP gerepareerd is? Al durf ik nu niet te zeggen of het dan weer werkt omdat de 3com kaart ook dienst weigerd (deze werkt wel in mijn servertje, dus deze kaart is niet defect)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Heel vreemd probleem, waar ik ook niet gelijk een oplossing voor heb, maar een beetje troubleshooten kan geen kwaad.

Kan je pingen naar je localhost onder WinXP/Win2000?
Met het 'ping' commando kun je kijken of een apparaat, bijvoorbeeld een computer, aangesloten is op het netwerk en of hij verbindingen kan aangaan. Je kunt door localhost te pingen nagaan of de lokale netwerkconfiguratie in orde is.

Wachten tot je AP gerepareerd is, is wel makkelijk, maar dit lost niet je problemen op met je onboard-LAN. Het probleem moet op te lossen zijn.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Probeer eens het kabeltje om te draaien.

Het zou kunnen dat de kabel net niet ver genoeg in je nic gaat.
Hij zou een zachte klik moeten laten horen als je de kabel inplugt.

Abort, Retry, Quake ???

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:09:
Heel vreemd probleem, waar ik ook niet gelijk een oplossing voor heb, maar een beetje troubleshooten kan geen kwaad.

Kan je pingen naar je localhost onder WinXP/Win2000?
Met het 'ping' commando kun je kijken of een apparaat, bijvoorbeeld een computer, aangesloten is op het netwerk en of hij verbindingen kan aangaan. Je kunt door localhost te pingen nagaan of de lokale netwerkconfiguratie in orde is.

Wachten tot je AP gerepareerd is, is wel makkelijk, maar dit lost niet je problemen op met je onboard-LAN. Het probleem moet op te lossen zijn.
Pingen lukt wel naar de localhost. Naar buiten helaas niet.
aZuL2001 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:18:
Probeer eens het kabeltje om te draaien.

Het zou kunnen dat de kabel net niet ver genoeg in je nic gaat.
Hij zou een zachte klik moeten laten horen als je de kabel inplugt.
Kabel zit er goed in. Hij werkt immers nu ook zo onder Vista. Maar heb hem toch maar even omgedraaid (you never know!) maar probleem blijft.

Dit is voor het eerst dat ik zo iets meemaak. Normalieter zal ik zeggen de nic is stuk. Maar waarom werken externe netwerkkaarten dan ook niet? En doet het in Vista wel :?
Ik ga maar even de aankoopbon van mijn AP opzoeken en deze RMA sturen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DarkSide

DarkSide

Topicstarter
De wonderen zijn de wereld nog niet uit denk ik.
Van het weekend nog maar een poging gedaan om XP te installeren en mijn netwerkkaart. En waarrempel, hij werkt nu gewoon! Echt bizar. er is niets veranderd en ik heb niets anders gedaan dan eerst. Ach ja, wat maakt het ook uit. Ik kan tenminste weer internetten thuis.