Ik ben al enkele jaren bezig met webontwikkeling en kan vrij aardig websites in elkaar knutselen door gebruik te maken van software als Photoshop, Dreamweaver, enz.... Toch merk ik dat het ontwerp van de sites niet altijd even professioneel overkomt als ik wel zou willen. Ik heb de technische bagage wel en kan dit omzetten naar een goed functionerende website, maar ik mis kennis op het meer theoretische gedeelte : hoe zit goed ontwerp in elkaar (de basisprincipes : afstand, alignering, ...), typgrafie, enz...
Ik heb een goed boek gevonden "The Non-Designers Design Book" dat deze principes verder toelicht. Dit boek is echter vooral vooral toegespitst op affiches/brochures/naamkaartjes enz... Veel van deze elementen kunnen overgenomen worden naar het web, maar toch zou ik graag nog specifiekere kennis vergaren, via bepaalde websites of boeken.... wie weet wat de volgende stap kan zijn?
Ik heb een goed boek gevonden "The Non-Designers Design Book" dat deze principes verder toelicht. Dit boek is echter vooral vooral toegespitst op affiches/brochures/naamkaartjes enz... Veel van deze elementen kunnen overgenomen worden naar het web, maar toch zou ik graag nog specifiekere kennis vergaren, via bepaalde websites of boeken.... wie weet wat de volgende stap kan zijn?