Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

stillere voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• chieldeno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 12:55
Momenteel heb ik een Q-Tec PSU 400W Dual Fan Gold Low Noise voeding. Deze lijkt het te gaan begeven, of is in ieder geval erg instabiel. Ik wil deze schoonblazen met sprayduster maar vraag me af of dat zin heeft?

Eigenlijk ben ik op zoek naar een nieuwe, stille voeding. De Q-Tec die ik nu heb maakt zo'n 33db aan herrie. Ik weet dat er tegenwoordig veel stillere voedingsblokken te krijgen zijn... maar welke?
Heb al veel gezocht hier maar topics zijn of te oud of gaan over passief gekoelde voedingen.
Omdat ik verder weinig airflow in m'n kast heb wil ik wel gewoon weer een voeding met fan.

Wie heeft er tips?
Bedankt alvast.. _/-\o_

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:05

Khaine

Python liefhebber

Meestal kun je bij sites van mogelijk computerwinkels al zien hoeveel lawaai iets maakt.

Je kunt ook wat goede merken opzoeken, en dan de reviews ervan opzoeken op google ! Zo kom je al een heel eind, alleen zal het even werk zijn :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Ik zou zo wie zo afstappen van het merk q-tec, en voor een a-merk voeding gaan. Op deze manier heb je een stillere en stabielere computer. Deze voeding zijn uiteraard ook een stuk duurder dan de q-tec
Voorbeelden:

Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX)
OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX)

• chieldeno
Het is me opgevallen dat bij de specificaties op websites vaak weinig tot geen vermeldingen staan van het aantal db's wat die voedingen produceren.

Heb zelf gekeken naar de Zalman ZM460-APS Ultra Quiet voeding (460watt). Er staat: "Tot 55°C maakt de voeding niet meer geluid dan tussen de 20 en 25 dB. Tussen de 55°C en 80°C komt het geluid niet boven de 30 dB uit." Heb je nog weinig aan...

Is er niet een voeding van 20 of minder db? Ik kan het echt niet vinden...

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ja, een A-merk zal ws zoiezo wel helpen.

Ik heb twee coolermaster Extreme power blokjes (380 en 450 Watt). Daar heb ik weinig last van qua geluid. (hebben van Coolemaster ook een silent labeltje gehad)

Verwijderd

Over het algemeen zijn voedingen met een 120mm fan erg stil. Heb zelf een Asus Atlas serie met blauwe 120mm fan en kan je zeggen dat ie voor mij goed stil is.

• chieldeno
Ok...

- de CoolerMaster Real Power Voeding 450W, ATX2.0 --> 12mm fan.
- Zalman ZM400B-APS 400W --> "While I was a bit skeptical about this "Noise Free" solution, my
experience has allowed Zalman to prove that once again, they are the leaders in "Noise Prevention."
- OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX) --> ook 12mm fan.

Ik kan weer nergens info vinden over aantal db's? :? Of ben ik nou gek en kijk ik er telkens overheen...

Verwijderd

Ik ben erg tevreden over mijn Akasa Paxpower 460, erg stil (18db volgens de fabrikant)
en een mooie blauwe LED boven de fan. Past (natuurlijk) ook mooi bij mijn Akasa Eclipse 8)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:50
Ik denk dat je het beter bij de experts in Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 kunt vragen :)

• chieldeno
Ik lees net een review op hardware.info. Er zijn daar een aantal voedingen getest en er staat ook een grafiek met aantal db's wat ze produceren. Ik begrijp alleen niet waarom ze allemaal rond de 30db beginnen, terwijl die review van mei dit jaar is en er dus neem ik aan nieuwere voedingen zijn getest??

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me een gevalletje Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 .

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.