A8N-Sli Prem., geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Hallo medetweakers,

vandaag mijn processor binnengekregen, die meteen op mijn moederbord gezet.

Maar als ik hem aanzet, krijg ik geen respons, alleen het power lampje brand, ik krijg geen piepjes, en ook geen gelul via de speakers (zoals in de handleiding staat).

Wat heb ik geprobeerd:

Andere VGA aansluiting (eigenlijk DVI->VGA)
Videokaart in ander slot
Geheugen in ander slot
Geen geheugen

Wat is er nu mee aan de hand?
De monito blijft op standby, en er branden geen HDD activity leds.

Specs:

A8N-SLi Premium
X2 4400+
Gainward 6800GT
512MB Corsair Valueselect
ASUS A45-GA (450Watts / Dual Rail)

Alle aansluitingen voor stroom zijn aangesloten, ook de EZ-plug.

Dit is de eerste keer dat ik dit moederbord en processor gebruik.

De graka is al getest en deed het 100%, bij een vriend van me.
De cpu koeler word ook warm, evenals de graka koeler, en mosfet koeler.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?
Ik heb hem namelijk weer snel nodig...

Alvast bedankt.

Robbin

Droogkloot.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-02 20:45

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Je hebt OF een DOA mobo, OF je vergeet hier en daar een stekker aan te sluiten. (lijkt me niet, maar toch)

Je zou eventueel nog een bios upgrade kunnen proberen. Je hebt hier echter wel een CPU voor nodig die dit mogelijk maakt :)

Powered By C8H10N4O2

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Ik heb al een CMOS reset gegeven. En als ik geen beeld krijg, kan ik ook geen bios flashen. Volgens degene waarvan ik hem gekocht heb, staat de nieuwste bios erop....

Droogkloot.

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

[deur intrap mode]
De 12 v stekker???
[/deur intrap mode]

Anders moet het imho echt aan je bios liggen ......

Powered By C8H10N4O2

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:22:
[deur intrap mode]
De 12 v stekker???
[/deur intrap mode]

Anders moet het imho echt aan je bios liggen ......
Zit erin....

En ik heb de procesor en mobo en graka ook van hem, en het heeft ooit goed samengewerkt :'(
De nieuwste bios, kan daar wat mis mee zijn dan? Ook zo dat het gewoon niet meer werkt allemaal?

Droogkloot.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Druk nog eens op de 24 pins stekker tot hij klik zegt, dit kan ook nog wel eens problemen geven als hij er net niet goed genoeg in zit....

Anders kijken of je RMA aan kan vragen

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Flapietoetoe schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:29:
Druk nog eens op de 24 pins stekker tot hij klik zegt, dit kan ook nog wel eens problemen geven als hij er net niet goed genoeg in zit....

Ik hoop dat je geen voeding prob hebt, maar het zou natuurlijk wel kunnen ...... Zeker aangezien de config bij een vorige eigenaar wel (naar behoren) gewerkt heeft !

TIP: Probeer eens een andere PSU

Powered By C8H10N4O2

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:29:

Gedaan, geen r5esultaat.

ikga eens wat klooien met schreoevendraaiers en de 12volt stekker s:P

--edit--

Geen resultaat

[ Voor 4% gewijzigd door _AvA_ op 22-06-2006 21:41 ]

Droogkloot.

Verwijderd

Klinkt als een DOA. Als je mobo geen piepjes geeft als je hem zonder geheugen of videokaart aan zet is hij stuk. Ik zou zeggen, probeer dat eens.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Net ook even zonder videokaart aangezet, geen resultaat, geen piepjes, nakkes.

Denken jullie dat ze hier bij de mycom nog wat mee kunnen of krijg ik daar ook alleen onderzoekskosten?

Droogkloot.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
als je hem terug brengt en zegt dat hij vanaf begin niet werkt moeten ze je een nieuwe geven....
zijn ze verplicht toe...
gewoon terug brengen met kassabon + originele verpakking en alle kabeltjes.
bij mycom doen ze in mijn ervaring nooit zo moeilijk

"Stilte, een gat in het geluid...."

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:54:
als je hem terug brengt en zegt dat hij vanaf begin niet werkt moeten ze je een nieuwe geven....
zijn ze verplicht toe...
gewoon terug brengen met kassabon + originele verpakking en alle kabeltjes.
bij mycom doen ze in mijn ervaring nooit zo moeilijk
Dat weet ik, maar het probleem van dit spul is dat het tweedehands is.

--edit--

Kan het misschien aan mijn voeding liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door _AvA_ op 23-06-2006 10:24 ]

Droogkloot.

Verwijderd

Heb je toevallig alles al ingebouwd in je kast? Zo niet, haal alles eruit en bouw het zonder kast in. Kijk dan of je zichtbare beschadigingen kan zien. Ik had namelijk ook een soortgelijk probleem, waarbij de kast een probleem was vanwege dat ik plaats van 9 goudkleurige connecteren die je gebruikt om je moederbord vast te zetten, had ik er 10 gebruikt. Hierdoor wilde mijn pc ook niet opstarten. Nadat ik alles uit mijn kast had gehaald deed hij het wel.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:09:
Heb je toevallig alles al ingebouwd in je kast? Zo niet, haal alles eruit en bouw het zonder kast in. Kijk dan of je zichtbare beschadigingen kan zien. Ik had namelijk ook een soortgelijk probleem, waarbij de kast een probleem was vanwege dat ik plaats van 9 goudkleurige connecteren die je gebruikt om je moederbord vast te zetten, had ik er 10 gebruikt. Hierdoor wilde mijn pc ook niet opstarten. Nadat ik alles uit mijn kast had gehaald deed hij het wel.
Bedankt. Ik ga de spullen er weer uit halen ;)

--edit--

:'(:'(

Het werkt ook niet...

En gelukkig had ik maar 9 afstandsbusjes gebruikt ;)

Maakt het trouwens uit als de 1e en 2e 12volt rail van een voeding in aanraking komen met elkaar? vanwege de ez-plug...

[ Voor 16% gewijzigd door _AvA_ op 23-06-2006 11:46 ]

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Nog even een upate.

Ik heb net geprobeerd met een standaard oud PCI VGA kaartje te boote, ook weer geen post.

En nu heb ik alleen het moederbord, met niets erp aangesloten, echt helemaal niet, geen cpu, mem, niks, en alleen de speaker erop, geen piep, geen kik... Ik heb http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/52923/
daar gelezen dat meer mensen het probleem hebben.

Droogkloot.

Verwijderd

Heb je ooit een andere proc gebruik op dezelde moederbord?

Zoja: Proc kapot?
Zonee: Waarschijnlijk is je geheugen kapot of hij is niet compatible met je mobo.. ik heb namelijk hetzelfde gehad.
Dus check je memory!!

Verwijderd

Hmm.. niks aangesloten?
Vreemd hoor. Mobo stuk dus?

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 11:37
Heb je niet iemand in je vrienden/kennissen kring die wat vervangende hardware voor je hebben. Dan kan je video kaart, proc, mem etc apart testen. Dat is handiger imo dan dat je je moederbord tegen onderzoekskosten ergens weg gaat brengen.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Big4SMK schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:57:
Heb je niet iemand in je vrienden/kennissen kring die wat vervangende hardware voor je hebben. Dan kan je video kaart, proc, mem etc apart testen. Dat is handiger imo dan dat je je moederbord tegen onderzoekskosten ergens weg gaat brengen.
Ik heb net even gekeken in andere forums.

Er zijn aardig wat mensen die het probleem ook hebben. Het rare is, dat de messten van hen ook piepjes krijgen, of een betty die zegt dat er iets niet goed zit.

Ik heb net ander geheugen erin gezet, 256MB 400mhz en 256MB pc2700. Allebei geprobeerd in B! te steken (andere mensen melden met dit slot de beste resultaten) maar geen reactie, ook geen betty.

Ook zonder cpu mem en vga gedraaid net, ook weer geen reactie :(
Dit is gewoon om te huilen.

Iedereen meld problemen met het bios. Er was iemand die hem weer aan de praat kreeg met een ander reepje geheugen, en melde dat het bios een cpu snbelheid van 4000+ hz aflas, dus gewoon rot.
Er was ok iemand, die zei dat er hittevlekken aan de onderkanrt van het bord te zien waren, waar de bios zou zitten.Bij mij niet het geval.

Ik wil voor de zekerheid even herhalen:
Dit bord heeft ooit gewerkt bij diegen waarvan ik hem gekocht heb, hij heeft de laatste bios erop gezet, en dit ook werkend gehad.

Een CMOS reset zou voldoende moeten zijn om het geheel weer aan de praat te krijgen, maar dat is hier dus niet het geval.

Er zijn ook figren die zeggen dat er wat mis was met het batterijtje. Ik heb even de spanning opgemeten, en die was: 0.80 volt :7... dus even een andere uit een ander moederbord gesloopt, die was: 3.01 volt...

dus die er maar even in zetten...

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Ik heb weer even zitten rondsnuffelen (een paar dagen zegmaar) en ik lees oplossingen van het probleem.

er schijnen meerdere problemen te zijn die met dit resultaat komen.

Je heb er 1, die vrij eenvoudig op te lossen is:

Alles van het mobo afhalen, ook CPU. Alleen de ATX 24pins connector en de 4pins connector voor cpu erop. Bitching betty (AI Post Reporter) zal een melding maken, dat er geen CPU is.
Installeer de cpu.
Nu zal ze zeggen dat er geen geheugen in zit.
Plaats het geheugen.
Nu zal ze zeggen dat er geen videokaart in zit.
Plaats de videokaart.
Tadaaaaaa, probleem opgelost.

Helaas, dat werkt hier dus niet.

Dan nog een mogelijkheid die ik ergens las.
Iemand had van dat dure corsair XMS geheugen gekocht, en dat wilde ook niet werken,
dus diegene had er ff een goedkoop corsair valueselect ding in gegooit, en het werkte.
Wat nou zijn probleem was, was dat zijn bios de timings automatisch te strak instelde.
Dus, om uit te sluiten dat hetzelfde bij mij was gebeurt, heb ik even een 512MB stikkie XMS geheugen gekocht bij de locale pc boer, en getest, ook weer geen resultaat.

een andere mogelijkheid, is dat mijn PSU niet genoeg stroom kon leveren op een bepaalde volt lijn.
Dus ik heb mijn Asus 450Watter even verwisseld met een Aopen 300Wat exemplaar, om te kijken of die wel geneog kon leveren op het bepaalde voltage.
Ook hier weer geen resultaat.

Ik ga dus dinsdag weer evewn naar de locale pc boer, om een spire RockeTeer VI (600Watts) voeding te halen, kijken of dat wil werken.

Tot dan kan ik niks anders bedenken wat het probleem zou kunnen zijn.

Wonen er misschien ook tweakerts in Hoofddorp die even langs kunnen fietsen? :P

Het grote probleem is dat ik voor vrijdag een video gemonteerd moet hebben voor frans, wat me dus wel even wat tijd gaat kosten, alleen gaat het niet lukken op mijn server, want die heeft geen geluidskaart.

Keep U Posted ;)
(Als mijn mobo nou ook maar eens POST)

Droogkloot.

Verwijderd

heb je een speakertje in je kast zitte?(en aangeslote) :) :)

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:26:
heb je een speakertje in je kast zitte?(en aangeslote) :) :)
Jazeker,

ik heb momenteel het mobo naast de kast liggen om sluiting door verkeerd geplaatste afstandsbussen uit te sluiten, maar het speakertje heb ii er nog stees op aaan gesloten, evenals een versterker, voor het geval bitching betty iets wilt melden.

Droogkloot.

Verwijderd

informeer eens bij de eerste eigenaar wat voor voeding hij eraan had hangen, anders koop je van alles zonder dat het nut heeft

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 11:34:
informeer eens bij de eerste eigenaar wat voor voeding hij eraan had hangen, anders koop je van alles zonder dat het nut heeft
Goed idee, ga ik doen...

Bedankt voor de tip ;)

Ik lees net dat er ook Asrock Dual SATA klanten zijn die deze problemen ondervinden...
Keep U posted.

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Inmiddels heb ik de voeding besteld, hoop hem ergens volgende week te ontvangen van die winkel..

Ondertussen gebruik ik mijn Dual P3 1000 als slaaf (heerlijk systeem, had ik veel eerder moeten doen) en wacht ik af. Ben meteen aan het testen geslagen met WLM en Office 2007 :P

--edit--

Voeding zit op de post, morgen binnen, ben benieuwd... Ik wil het toch echt deze zomer aan de praat kijgen... en oooo wat ga ik balen als bijv. blijkt dat het iets heel simpels en doms is....

[ Voor 28% gewijzigd door _AvA_ op 04-07-2006 22:14 ]

Droogkloot.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Nou ik heb er genoeg van inmiddels, de voeding die ik kreeg was de verkeerde, word omgeruild, en het mobo gaat ook en retour naar de webshop. Hoop ZSM de spullen weer te ontvangen..
Morgen gaat het allemaal op de post.

Droogkloot.

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 09:39

renskoenraadt

Like No Other

Waar je ook nog aan zou kunnen denken (lekker eenvoudig) is de connector voor je voedingsfan. Ik heb ook een A8N-SLI Premium, en daarop een Antec 450W aangesloten. Echter had ik de 3pin fanheader op maar 2 pinnentjes aangesloten waardoor de pc dus gelijk weer uitvloog...miss is dat de oplossing van je prob?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30

mace

Sapere Aude

Als je mobo niks doet zonder CPU MEM en VGA, en Bitchin Betty bitcht er niet over,
denk ik dat je moederbord dus gewoon kapot is...

helaas ;(

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Gisteren een nieuw moederbord ontvangen.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ik krijg morgen een andere Voeding, en de A8N-Sli ligt bij Asus.

Ja, hij was echt kapot. Hoe dat heeft kunnen gebeuren is me een raadsel.

Droogkloot.

Pagina: 1