Probleem met HP laserjet 4 jetdirect (software) installatie

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
Hallo guru's

Sinds een nieuwe installatie van XP pro heb ik problemen met het installeren van mijn HP laserjet 4 via Jetdirect. Voor de her installatie heeft het overigens altijd prima gewerkt.

Bij het installeren van de software lijkt alles goed te gaan, de printer word gevonden in het netwerk, de port word aangemaakt, etc. Echter bij de laatste stap "creating printer" blijft hij hangen. (dwz de balk gaat de hele tijd heen en weer maar er gebeurt verder niks) Ik kan er maar niet achter komen waar dat aan ligt. Misschien dat een van jullie me verder kan helpen.

Het gaat om windows xp pro en er is een gebruiker ingelogt met admin rights. Zie onder een screenshot van het installatie process, hier blijft ie dus op hangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/petmar1/hp1.JPG

Vreemd is ook dat de webinterface van de printer het volgende laat zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/petmar1/hp2.JPG

Uiteraard heb ik al gezocht en de nodige dingen geporbeerd zoals restarten van de printer, pc e.d.

Graag jullie advies.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

en wat als je nou gewoon eens een lokale printer op een tcp/ip port toevoegd op het ip van je printer? Stel de xp-driver in en gaan?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Oplossing voor je probleem heb ik niet, maar idd je hoeft die software niet perse te gebruiken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 15:23

yGiDoRp

Sawasdee

Dat je het jetdirect menu niet te zien krijgt is waarschijnlijk omdat het java applet dat de webpagina probeerd te laden wordt geblokkeerd door je browser.

En je kan inderdaad het beste de printer gewoon via windows printertoevoegen doen in plaats van die brakke hp setup programma's.

Het ip adres van je printer krijg je door een configuratie pagina uit te printen (menu en cancel knop tegelijk indrukken)

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• netvista
Bedankt voor de aangedragen suggestie. Inderdaad kan handmatig aan maken ook en dat werkt prima heb ik zojuist gemerkt. Het probleem met de jetdirect software blijkt nu te zijn dat ie wat extra DLL's nodig had van de XP cd rom. Erg handig dat ie software dat gewoon niet even meld en gewoon domweg met zijn balkje heen en weer gaat. men moet dus maar raden wat er loos is... 8)7

Wat betreft die webinterface....volgens mij komt dat niet door de browser...Acticex kan gewoon zijn gaan hier...word niks geblokt. Maar goed het is niet belangrijk, dat gebruik ik toch niet.

Bedankt voor de reacties allemaal :) !

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beetje overbodig, maar die webinterface heeft minimaal Sun JRE 1.42 nodig, en bij sommige oude zooi kan het zelfs gebeuren dat je de MS Java VM nodig hebt...
En dan heb je echt een uitdaging 8)7

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• netvista
Ach, die webinterface heeft niet echt meerwaarde. Wist eerst niet eens dat ie erop zat eigenlijk... :)
Pagina: 1