Probleem : Alle downloads zijn corrupt.

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03-2025
hallo,

de laatste tijd heb ik een erg vervelend probleempje.
Alles wat ik download is corrupt, zowel videobestanden, als exe bestanden, als rar files. zelfs bij het gewoon surfen zijn de jpg files corrupt. met overduidelijke beeldfouten.

Ik heb al de netwerkkabel van de router naar men pc vervangen, de router zelf is ook al vervangen.
Alle aansluitingen hier in huis zijn goed. Mijn ouders hun pc ( die ook ook aan de router hangt) geeft totaal geen fouten.
Als ik ping naar een site geeft hij geen packetloss. naar de router ook geen packetloss.

Iemand nog voorstellen hoe ik dit kan oplossen ?

ohja, ik heb adsl via skynet.

vb :

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk316426/corrupt1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk316426/corrupt2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door spl3ndr op 22-06-2006 20:34 ]

Verwijderd

Nvidia firewall uit?

• spl3ndr
net es uitgezet.
Kzal es testen.

Als het werkt : alvast hartelijk dank !

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Kan ook een Draytek Vigor 2200E zijn. Dan moet je hem even opnieuw flashen, resetten naar fabrieks instellingen en opnieuw instellen. Ben je er ook weer vanaf (voorlopig).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Heb je je PC overgelokt? Ik heb dit een keer gezien bij een netwerkkaart die het net niet trok. Zo nee, heb je al eens een andere netwerkkaart geprobeert?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

BCC schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:27:
Heb je je PC overgelokt? Ik heb dit een keer gezien bij een netwerkkaart die het net niet trok. Zo nee, heb je al eens een andere netwerkkaart geprobeert?
Een videokaart die het niet trok waardoor je downloads corrupt raken? Beetje sterk verhaal hoor :P

Ik heb er verder niet veel verstand van, maar het lijkt me dat je al wat hardware vervangen hebt. Kan je de verbinding met een laptop uitproberen? Mogelijk dat het een softwarematig probleem is.

Verder schiet me de term MTU nog door het hoofd, maar daar heb ik niet genoeg verstand van. Iemand anders misschien?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25

BCC

Motrax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:30:
[...]

Een videokaart die het niet trok waardoor je downloads corrupt raken? Beetje sterk verhaal hoor :P
Eeh, doe eens lezen? NETWERKKAART. PCI bus enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 23-06-2006 00:34 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:10

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

her installeer je drivers eens voor de ide schijven... (intel intel INFS blah blah ofzo..) of de drivers voor je mobo van AMD (ide bus drivers..)

You are NIJL-ed!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

BCC schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:34:
[...]

Eeh, doe eens lezen? NETWERKKAART. PCI bus enzo.
B)

Sorry :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Even om uit te sluiten dat het in je browser zit, probeer het eens met firefox of tik gewoon www.google.com in je adresbalk van explorer.

En je kan ook nog even die pc verslepen naar een andere aansluiting om de verdinding helemaal uit te sluiten.

[ Voor 60% gewijzigd door Herby op 23-06-2006 13:30 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd die active Armor oid, zorgt voor corruptie bij dloaden.

• spl3ndr
gisteren dus de nvidia firewall uitgeschakeld. ( Ik kan hem niet verwijderen blijkbaar, staat nergens tussen de nvidia drivers om te verwijderen, vreemd )

foto's en downloads lijken terug goed te gaan.

Ik had alles al es geformat, en opnieuw erop gegooid. de nvidia firewall dus ook 8)7 |:(

het probleem lijkt opgelost.

niettemin toch es zoeken naar dat virusje dat iemand vermeldde

• DW-ike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07-2025
ik had 't zelfde probleem.
was over nadat active armour uit ging. Kennelijk is die iets te scherp packets aan 't screenen

Why run? you'll only die tired......

Verwijderd

heb NVIDIA uitgeschakeld en de services van NVIDIA in Msconfig op uit gezet maar het probleem blijft bestaan. Iemand nog andere suggesties?

Bvd.

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:26:
heb NVIDIA uitgeschakeld en de services van NVIDIA in Msconfig op uit gezet maar het probleem blijft bestaan. Iemand nog andere suggesties?

Bvd.
Heb je je intern geheugen al gecheckt?
Dit soort fouten had ik net ook en toen bleek een reepje niet meer goed te zijn. Gebeurde ook telkens bij netwerkverkeer. Heb nu een nieuw reepje erin gedaan, en geen problemen meer.

There could be only one, too bad it wasn't me

Verwijderd

Mammoth schreef op maandag 26 juni 2006 @ 13:32:
[...]

Heb je je intern geheugen al gecheckt?
Dit soort fouten had ik net ook en toen bleek een reepje niet meer goed te zijn. Gebeurde ook telkens bij netwerkverkeer. Heb nu een nieuw reepje erin gedaan, en geen problemen meer.
Heb met MEM test tot 4000% laten doorlopen zonder errors

Verwijderd

Het lijkt erop dat met 1 geheugenbankje i.p.v. 2 hij de plaatjes op internet wel weer goed doet. De rar filkes blijven echter een probleem. Nog meer suggesties?

Bvd.
Pagina: 1