Waarom kan je geen scheidsrechter in een game zijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 16:42
Beste tweakers,

Al jaren loop ik me af te vragen waarom nog nooit een voetbal game op de markt is gekomen waar een derde man de rol van scheidsrechter op zich kan nemen. Ik kan me goed voorstellen dat dit super lachen kan zijn. Ik zie het al voor me, al die scheldpartijen op elkaar als je thuis een toernooitje houdt. Daarnaast kan je ranking lijsten met de meest gewaardeerde scheidsrechters op internet bijhouden die fluiten bij belangrijke online matches. Natuurlijk moet het wel een optie blijven die uitgeschakeld kan worden. Dus puur voor de fun.

Kan iemand mij vertellen waarom dit nog nooit in een game is voorgekomen. Daarnaast ben ik beniewd of jullie dit ook als een leuke toevoeging zouden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook een bal kopen en met je vrienden op een pleintje/parkje écht voetballen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Patent aanvragen misschien? >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Dutch_Razor op 22-06-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Lijkt het hier op de HK :? Nee dus :{

[ Voor 95% gewijzigd door Crash op 22-06-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Is eigenlijk een best origineel en leuk idee, maar ik denk dat het niet al te veel succes zou hebben. Scheidsrechters zijn nou niet bepaald de meest gewaardeerde mensen, en meestal willen mensen lekker zelf voetballen in plaats van voetballertje spelen :P

En het zal waarschijnlijk ook vrij moeilijk te integreren zijn in een voetbalspel, omdat je dan een hele reeks extra opties moet hebben voor de scheidsrechter zelf. Dus wanneer je op de 'fluit'-knop drukt, dan moet je een menu krijgen met wat er moet gebeuren en wie er de fout in ging, etc etc.

Kortom, teveel gedoe voor een te kleine groep mensen die dat wel leuk lijkt zal waarschijnlijk de reden zijn geweest waarom dit nooit serieus is overwogen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 18:39

Not Pingu

Dumbass ex machina

Hahn schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:34:
En het zal waarschijnlijk ook vrij moeilijk te integreren zijn in een voetbalspel, omdat je dan een hele reeks extra opties moet hebben voor de scheidsrechter zelf. Dus wanneer je op de 'fluit'-knop drukt, dan moet je een menu krijgen met wat er moet gebeuren en wie er de fout in ging, etc etc.
Mwah, je kunt de scheidsrechter gewoon een crosshair geven waarmee je een speler 'selecteert' door naar hem te kijken. Als hij op een bepaald moment een overtreding begaat, weet het spel dat en kan dat aangeven door bijv. de speler te laten oplichten. Als je hem dan aanwijst kun je fluiten, waarna je de strafmaat bepaalt.

Dus kwa controle is er wel wat van te maken, ware het niet dat scheids spelen gewoon teringsaai is :P misschien is de 'vlucht voor de horde hooligans van de benadeelde partij' minigame nog wel wat.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik weet niet meer precies waar ik dit ooit heb gelezen (al een hele tijd geleden dat ik me in het nieuwsposten heb verdiept, laat staan gedaan), maar het was in ieder geval van een bedrijf wat ook voetbalgames maakte. Die hebben hier ook diep over zitten speculeren, maar kwamen hier op de conclusie dat het gewoon te moeilijk was.

Net zoals Hahn hierboven al zegt, nadat je de fluitknop indrukt moet je opties geven wat er precies moet gebeuren. Maar ik als consument wil gewoon een fluitje horen en dan niet wachten totdat de scheidsrechter precies heeft bepaald wat er fout is gegaan. Dan krijg je al een pause element die je zonder scheidsrechter niet zou hebben, maakt niet uit hoe kort het duurt. En veel mensen die zitten daar echt niet op te wachten. Volgens eigen onderzoek zou dit alleen maar irritatie opwekken. Je zou natuurlijk ook alleen een fluitknop kunnen installeren en dat alles al meteen automagisch gaat kwa regels, maargoed, waar is daar de lol dan aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Bleet op 22-06-2006 20:43 ]

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:39
Scheidsrechter RPG :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14
Je mist iets: de uitdaging. Voetballen doe je om te winnen, een wedstrijd fluiten is continu schipperen tussen het spel door laten gaan of fluiten. Dat houdt simpelweg in de regels uitvoeren. Wat is dan je doel? Het enige zou inderdaad iets kunnen zijn als: een % goed fluiten wat je dan kan vergelijken met wat de computer zou fluiten.

Verder is het natuurlijk een enorm ingrijpende actie omdat je een stuk meer overtredingen in het spel moet creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Je kunt er uiteindelijk wel een doel achter zetten, prijzen, bijvoorbeeld scheidsrechter van de week, maar inderdaad, een uitdaging zit er niet achter aangezien je niet speelt om te winnen, maar om het geheel in het gereel te houden.

Zou inderdaad dus saai worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Waarom trouwens stoppen bij scheidsrechters? Ik wil ook publiek kunnen spelen! Zingen, schreeuwen, schelden naar de scheidsrechter, juichen, het veld op rennen, je zou zoveel dingen kunnen doen als je het publiek zou kunnen besturen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hahn schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:14:
Waarom trouwens stoppen bij scheidsrechters? Ik wil ook publiek kunnen spelen! Zingen, schreeuwen, schelden naar de scheidsrechter, juichen, het veld op rennen, je zou zoveel dingen kunnen doen als je het publiek zou kunnen besturen :P
Streaken! :P

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Is er niet al zoiets, niet echt publiek, ff googlen zal zo posten als ik 't weer weet :) .

Al gevonden, Hooligans: Storm over Europe.

Niet echt supporters dus :) .

[ Voor 43% gewijzigd door JanW op 22-06-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Not Pingu schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:38:
[...]

Dus kwa controle is er wel wat van te maken, ware het niet dat scheids spelen gewoon teringsaai is :P misschien is de 'vlucht voor de horde hooligans van de benadeelde partij' minigame nog wel wat.
Goed idee :D Helaas is het dan geen voetbalgame meer maar Postal 3: To The Soccer Game. ;)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hahn schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:34:
Is eigenlijk een best origineel en leuk idee, maar ik denk dat het niet al te veel succes zou hebben. Scheidsrechters zijn nou niet bepaald de meest gewaardeerde mensen, en meestal willen mensen lekker zelf voetballen in plaats van voetballertje spelen :P
Misschien dat het juist daarom wel een goed idee is. Mensen weten het altijd beter dan de scheids, nou, laat ze zelf eens scheids zijn :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gaaf, scheits worden op FIFA EK 2006 of WK 2010 (eindelijk een droom in vervulling) alleen nog eff
EA spammen met request mail.... bovendien, zo lastig is dat nie.

je kijkt als scheits over 't veld, en klikt (met muis) op de te berispen speler, en dan kun je kiezen,
<> vrije schop
<> gele kaart
<> rode kaart

en evt de rede.
overtreding / ingooi / buitenspel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Voor een scheidsrechtersspel moet het wel in first-person zijn. Dan kan je zien wat een scheidsrechter in het echt ook ziet.

Wel een nadeel is, is dat een echte scheidsrechter ook met zijn ooghoeken kan kijken, dat kan met een beperkt rechthoekig scherm niet. Als je in je ooghoeken iets ziet draai je automatisch je hoofd (of je ogen) er heen om het beter te kunnen zien, als iets 'naast' het scherm gebeurt (vechtpartij) zie je helemaal niets.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 16:42
Niet EA spammen maar Konami :)

Zoals ik al zei moet het een extra optie zijn welke uitgezet kan worden. Het moet helemaal niet zo moeilijk zijn. Ik denk dat het echt wel te doen is. Daarnaast zou het voor de ps3 zo kunnen zijn dat de scheidsrechter bestuurd kan worden met de psp. Deze kan dan op zijn psp tussen verschillende schermen switchen. Ik denk dat het op een toernooitje wel leuk kan zijn. Oke, dan zet je het spel even stil. Dan kan je beslissen wat het moet zijn, dan gaat iedereen zich ermee bemoeien, nog een keer terugkijken maar dat is juist super lachen. Daarnaast moet het ook wel te doen zijn dat het spel binnen luttele seconden weer word hervat. Gewoon voor elke mogeilijkheid een aparte toets aanwijzen. Een toets indrukken en je bent klaar. Bijvoorbeeld: L1 is thuispartij, L2 is uit. Druk je L1+A in dan krijgt de thuispartij een vrije schop. Druk je L1+A en je drukt binnen drie seconden op select dan kan je een persoon een kaart toewijzen. Doe je dat niet dan gaat het spel weer snel verder. Het is dus echt wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey orgineel idee, je zou toch ook gewoon een toetsencombinatie kunnen gebruiken voor de verschillende dingen:

Bijvoorbeeld:
E + linkermuisknop: Gele kaart
Q + linkermuisknop: Rode kaart
E + rechtermuisknop: Vrije trap ene partij
Q + rechtermuisknop: Vrije trap andere partij

Etcetera etcetera, denk dat dat toch wel te realiseren is.

Edit: Zoiets als michielvz dus al zei. had het nie helemaal doorgelezen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 09:50 ]

Pagina: 1