KVM Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:34
ik ben op zoek naar een kvm switch die een logitech MX 1000, logitech G15 (USB) en DVI aan kan.

Ik heb al flink gezocht hier op het forum en kwam 1 topic tegen met wat ik wou alleen daar werd een kvm switch genoemd van ruim 700 dollar dat is net weer iets teveel van het goeie.

Maar weet iemand een een goeie switch en dan eentje die bij aternate te bestellen is? Ik kom er namelijk niet uit het enige dat ik weet is dat ik usb nodig heb plaats van ps/2. Wat betreft dvi dat zou eventueel ook met een adapter kunnen toch vga naar dvi?

Zou dit misschien wat zijn? http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=NZ%23S83&

Alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Debtor op 22-06-2006 19:37 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:12

Khaine

Python liefhebber

De muizen (mits USB) moeten voor de meeste KVM-switchen geen punt zijn. Als het echt niet anders kan kun je ook voor een euro of net iets meer een convertor kopen die USB in PS/2 omzet.

DVI is echter nog niet echt een standaard in de wereld van KVM, vandaar dat jij alleen maar exclusievere en duurdere modellen vind. Ik heb geen ervaring met DVI-->VGA convertors icm een KVM-switch .. maar ik kan me niet voorstellen dat een switch daar moeilijk over gaat doen. Let wel even op de maximale resolutie !

Die sitecom die jij opgaf heeft btw de volgende specs:
Aansluitingen voor gebruik

1 x PS/2 toetsenbord

1 x PS/2 muis

4 x USB (Hub)

1 x VGA
Dus .. die USB-apparaten moeten geen punt zijn (zie muis :) ).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
die USB aparaten kunnen wel een punt zijn.
Veel USB toetsenborden die via een tusenstuk op een PS/2 ansluiting op een KVM switch worden aangesloten willen niet werken.
mijn MX518 werkte probleemloos met zulk een tussenstuk maar mijn G15 toetsenbord wil niet werken op een KVM switch als ik een USB-ps/2 tussenstuk gebruik.

Of het probleemloos werkt ja of nee kan ook vaak aan de combinatie van KVM switch en Muis/Toetsenbord liggen.

@kaine666
de kwaliteit van KVm switches verschilt van merk tot merk.
Ik heb al vaak genoeg gelezen over mesen die problemen kregen zodra ze DVI via een tussenstuk gingen aansluiten op een VGA KVM.
En het simpele feit dat op een KVM switch word gemeld dat er USB aansluitingen opzitten hoeft nog niet te zeggen dat deze ook gebruikt kunnen worden voor een toetsenbord of Muis.

Dus @ TS vraag altijd even na bij de shop of ruilen mogelijk is als het niet werkt, want de sites van de fabrikanten zijn ook niet altijd informatief.
Voor een goede KVm switch (DVI, usb etc) reken maar op minimaal 200 euro en dat is als je geluk hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Deadsy op 22-06-2006 21:36 ]

• Jarod
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Uit een ander topic over KVM-switches:
The_Talker schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:12:
Ik weet niet precies wat jij betaalbaar noemt, maar belkin en aten bieden ze iig aan.

Bijvoorbeeld deze: Belkin F1DD102Uea, kost ongeveer 145 euro. Deze wordt nu ook nog eens binnen V&A aangeboden, waardoor je hem nog goedkoper in huis kunt hebben.

Of één van Aten: De ATEN MasterView CS-1262 2P DVI, te koop bij komplett.nl voor 139 euro.

Heel veel goedkoper zijn ze volgens mij op dit moment nog niet te vinden.
Ik denk dat de genoemde belkin voor jou dan het meest geschikt is omdat deze direct usb ondersteund.

• Debtor
Hmm boven de 100 euro vind ik toch niet echt leuk meer voor een switch. En idd werkt de G15 niet op ps2.

Is er misschien nog een andere manier om 2 computers te besturen via 1 muis, toetsenbord en monitor. En dan te kunnen schakelen van het eene naar het andere bureablad?
Zit namelijk met het idee om een barebone te kopen voor alleen me downloads en films.

• Debtor
Ik heb weer wat gevonden http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=79281&productType=1

Zou dit misschien een goedkope oplossing zijn? Zo te zien is het een namaak van belkin.

• Dennist4
  • Laatst online: 30-09-2025
hij heeft alleen geen DVI aansluiting, maar een VGA.

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Debtor schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:02:
Hmm boven de 100 euro vind ik toch niet echt leuk meer voor een switch. En idd werkt de G15 niet op ps2.

Is er misschien nog een andere manier om 2 computers te besturen via 1 muis, toetsenbord en monitor. En dan te kunnen schakelen van het eene naar het andere bureablad?
Zit namelijk met het idee om een barebone te kopen voor alleen me downloads en films.
Ja, die is er wel. Dat noemen we "remote desktop". Maar dan moet je wel je 1e PC aan hebben staan om de 2e te kunnen bedienen.
UltraVNC is een gratis tool die je daarvoor kunt gebruiken. Werkt met JAVA via je browser of via een client. Je sluit dan gewoon geen KB en Muis aan op je barebone en gebruikt je normale PC om de andere te bedienen.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 14:12

Win2003 server erop knallen en met behulp van remote desktop de boel beheren. Zo heb ik het iig met mijn server geregeld. Die ene keer dat je wat in de bios moet frotten kun je altijd nog even met een ps/2 keyboard doen, en eventueel een reserve muisje voor korte werkzaamheden heeft elke tweaker neem ik aan ook wel liggen.

KVM heeft naar mijn idee alleen nut als je op beide stations voor langere tijd moet kunnen werken, anders is een remote desktop variant de beste oplossing.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kan nog simpeler als het maar voor eenvoudig gebruik is mbv. VNC :)
Link: www.realvnc.com

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:32
Hmm boven de 100 euro vind ik toch niet echt leuk meer voor een switch.
Ik denk toch dat je je budget bij moet stellen. Heb 4 jaar geleden een digitale Cybex Switchview KVM-switch gekocht en dat ding was toen 350 gulden.. Is er wel een waar altijd een signaal op keyboard en muis zit, dus je kunt een machine gewoon opstarten zonder keyboard-error van het BIOS terwijl je toch op een andere machine (KVM-poort) aan het werk bent..

Deze is alleen met PS/2 en gewone D-Sub VGA aansluitingen, dus ik vind het helemaal niet gek dat hetgeen jij zoekt veel duurder is.

• Debtor
Ik wil toch zo af en toe wel wat dingen kunne doen op de barebone, dus ik denk dat VNC niet echt wat is voor mij. En die link op een eerdere post hierboven van KVM switch die kan ik dan met een verloop van vga naar dvi toch wel aansluiten en dan moet me usb muis en toetsenbord het toch wel doen?

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

Terwijl simpele versies tegenwoordig hetzelfde doen (met 2 x PS/2 en idd normale VGA en die kosten dan nog maar een paar tientjes..

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:49
Beetje late reply, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb zelf laatst deze gekocht van belkin. Heeft USB ondersteuning en werkt goed met mijn Logitech setje (510). Werken zelfs de speciale knoppen mee(setpoint). Heeft geen DVI, maar met een DVI->VGA adapter werkt ie prima! Een aanrader. Kostte mij €39,-

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Bigbot schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:30:
Dus @ TS vraag altijd even na bij de shop of ruilen mogelijk is als het niet werkt, want de sites van de fabrikanten zijn ook niet altijd informatief.
Voor een goede KVm switch (DVI, usb etc) reken maar op minimaal 200 euro en dat is als je geluk hebt.
Schopje...

Deze van Avocent is dus een goede deal voor 180,04 euro incl. verzendkosten ?
Voor de link naar de prijs : zoek naar 'avocent dvi' in het zoekveld op de site, eerste produkt wat ie vindt is hem...

Het is een 2 port DVI KVM switch (4-port versie is er ook van, maar is 70 euro duurder); Max. videoresolutie : 1920*1200, keyboard en muis d.m.v. USB. Tevens hot pluggable wat ik opmaak uit de gegevens.

Ik ben van plan om hem te halen voor me laptop / pc combinatie. Heb een DVI scherm en tevens USB muis (MX510) en USB keyboard (G15). Daar komt bij : de goedkopere KVM switches (lees: veelal die met D-SUB- en ps/2-aansluitingen) ondersteunen doorgaans maar een maximale res van 1600*1200, die tekort doet bij me desktop setup.

[ Voor 44% gewijzigd door BaT op 31-07-2006 01:49 ]

Product Owner - Connec2

• Debtor
Hij leeft nog haha.
Bedankt voor jullie reacties en dit zijn zeker intressante producten en zal er de toekomst zeker eentje gaan aanschaffen. Omdat ik de afgelopen weken niks goeds kon vinden heb ik het nu opgelost met externe bureaublad wat al standaard in windows zit. Dat werkt ook helemaal super je hebt dan alleen nog wel een extra muis nodig om je systeem af te sluiten.

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 16:09
Debtor schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:36:
Omdat ik de afgelopen weken niks goeds kon vinden heb ik het nu opgelost met externe bureaublad wat al standaard in windows zit. Dat werkt ook helemaal super je hebt dan alleen nog wel een extra muis nodig om je systeem af te sluiten.
gewoon alt-f4 rammen op je bureaublad in rd, krijg je gewoon de keuze om af te sluiten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb zelf een Aten CS-1764 die DVI en USB ondersteunt op 4 poorten. Kostte 2 jaar geleden ofzo minder dan 200 euro incl. alle kabels die je nodig hebt. Ik vind het een perfect ding.

• BaT

BaT

/downtime/ schreef op maandag 31 juli 2006 @ 15:43:
Ik heb zelf een Aten CS-1764 die DVI en USB ondersteunt op 4 poorten. Kostte 2 jaar geleden ofzo minder dan 200 euro incl. alle kabels die je nodig hebt. Ik vind het een perfect ding.
Jammer dat ie maar 1600*1200 ondersteund... volgens de tech-sheet, of draai je toevallig zelf groter dan dat?

[ Voor 8% gewijzigd door BaT op 31-07-2006 18:11 ]

Product Owner - Connec2

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BaT schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:09:
Jammer dat ie maar 1600*1200 ondersteund... volgens de tech-sheet, of draai je toevallig zelf groter dan dat?
Nope, ik draai 'm op 1600x1200. Geen idee of ie hoger kan.

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 16:09
/downtime/ schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:36:
[...]

Nope, ik draai 'm op 1600x1200. Geen idee of ie hoger kan.
Gaat meestal wel, als de kabels maar niet te lang zijn. Op het werk heb ik nog een goedkope 2 poorts liggen met max 1280x1024 maar met 1600x1200 had hij geen probleem, was wel geen DVI.

• BaT

BaT

Ik denk toch dat ik voor die Avocent ga. Ik ben wel bereid wat meer te betalen voor wat extra zekerheid / degelijkheid. 'k Heb iig geen zin om allemaal converters er achter te moeten gooien.

Product Owner - Connec2

• Mesmer
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-10-2025
Hoe staat het met het resultaat van deze aankoop??

Ik heb zelf net deze Belkin KVM Switch gekocht. Ik gebruik 'm alleen als hub voor mijn muis en keyboard. Op zich best tevreden mee, maar...... Hij ondersteund niet echt de extra functionaliteit van mijn G15 Keyboard. De switch genereert niet genoeg voor de backlighting of de LCD display en de toegevoegde G-keys werken ook niet. Zo heb niet veel aan dit keyboard.

Kan iemand nog een goede KVM switch aanbevelen waarmee je snel en probleemloos kan switchen en die ook nog gegarandeerd een G15 volledig ondersteund?

• BaT

BaT

Om daar even op terug te komen... Heb dus idd alweer een tijdje terug de Avocent SwitchviewDVI gehaald. Draait lekker vanaf het begin. Hij is aangesloten op 1) windowsbak (1920*1200) en 2) een Apple MacBook die dus allebei geswitched kunnen worden op mijn 23" Apple ACD. G15 keyboard werkt naar behoren op beide systemen (op de macbook moet je wel bootcamp/winxp draaien voor G-toetsen, logisch) inclusief de G-toetsen / verlichting. Kortom; nog steeds heel tevreden mee!

[ Voor 14% gewijzigd door BaT op 03-05-2007 15:09 ]

Product Owner - Connec2

Pagina: 1