Ik heb een Asus K8V SE Deluxe moederbord, en daar zitten 3 ATA aansluitingen op; 2 reguliere en een RAID ATA connector. Nu dacht ik móói, kan ik via die RAID ATA mijn 2 30gb schijven gebruiken als één snelle 60gb RAID0 schijf... Maar ik begin te twijfelen.
Redenen tot twijfels:
1. In de manual van het mobo staat:
2. Bij mijn weten kunnen 2 schijven die via een IDE kabel zijn verbonden niet gelijktijdig aangeroepen worden... dus lijkt me RAID over 1 zo'n ATA connector niet al te zinnig.
Please do correct me if i'm wrong!
Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!!
Redenen tot twijfels:
1. In de manual van het mobo staat:
Hieruit concludeer ik dat ik deze ATA aansluiting alleen in combinatie met mijn SATA poorten kan gebruiken? (zou jammer zijn, heb geen SATA schijven).RAID ATA connector (40-1 pin PRI_RAID)
This connector supports either RAID 0, RAID 1 or RAID 0 + 1 configuration with the Serial ATA connectors through the onboard Promise PDC20378 controller. You can use the RAID feature to set up a disk array configuration and to support additional IDE devices.
*skip*
- By default, the drive that you connect to the primary connector follows the ATA133/100/66/33 protocol as an independent drive, not as a disk array.
2. Bij mijn weten kunnen 2 schijven die via een IDE kabel zijn verbonden niet gelijktijdig aangeroepen worden... dus lijkt me RAID over 1 zo'n ATA connector niet al te zinnig.
Please do correct me if i'm wrong!
Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!!