Toon posts:

Lan Party Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zoek een erg goede 24 ports switch voor lan party's.
Het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Ik heb even wat advies nodig over goede switches,
en waar ik deze kan vinden.

ook zou ik willen weten hoe ik voor 200 man een netwerk opzet, en wat voor extra apparatuur ik dan nodig heb.

(maar hoofdzaak is de 24 ports switch 100mb/s? voor lan party's..)

Mvg,
Niels Boerkamp

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-04 23:06
Wat heb je zelf al uitgezocht? Dit is geen vraag maar raak bank. Toon een beetje inzet.

Wat is je maximum?
Verder, google eens, dan kom je al een heel eind denk ik, als je er dan nog niet uit komt, zijn hier wel tweakers die samen met jou eindjes aan elkaar willen knopen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 13:34
Zoek eens naar een leuke 2de hands 3com/cisco switches.
En verdiep je ook eens netwerken zelf.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
meeste lanparty crews hebben 1 of meer ict pro's ertussen. zoek er een paar op en die weten daar ook al een hoop van.

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen kijk eens op www.rent-a-lan.nl bij Consultancy. Daarnaast vind je op gameparty.net nog wat informatie over de netwerken.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-04 11:55

BHQ

Zolang je bij Sweex rommel uit de buurt blijft is alles wel goed. Als je niet teveel geld hebt te besteden: 3com heeft 24poort 100mbit switches voor rond de 130 euro.

Verwijderd

Ik zat toevallig een weekje of 2 a 3 met dezelfde vraag. Het plan was namelijk om voor een man of 20 een lan van 48 uur te houden. Normaal deden we dit met een aantal 8-poorts Sweex rotzooi dingen, maar dit ging niet langer. Het plan was om een netwerk te huren, onder andere via rent-a-lan.nl, maar dit vond ik zo schrikbarend duur, dat ik een beetje marktplaats af ben gaan zoeken. Ik vond 10 km hiervandaan een 24-poorts manageble 3com switch voor 50,- euro. Meteen ff heen gereden en gekocht. Iedereen een eurotje of 2 laten betalen en alles was koek en ei :D !

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Wij gebruiken een 3Com SuperStack II 24-poorts.. Mooi dingetje, kan ik zeker aanraden :) Overigens gekocht op marktplaats voor 50 euro :9

[ Voor 23% gewijzigd door geez op 22-06-2006 22:38 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:31

Jimbolino

troep.com

onlangs een topic over geweest:
Nieuwe switch -> welke?

sommige mensen zijn voorstander van dure merken, andere (ik) ben voorstander van goedkoop

dingen waar ik op zou letten:
- switch (geen hub)
- gigabit uplink(s)
- aantal poorten
- prijs

ik hecht iig niet veel waarde aan het merk, want dat zegt imho vrij weinig over de kwaliteit (dure switches lopen vast, terwijl el-cheapo hun werk doen, het ligt maar aan de omstandheden)

[ Voor 12% gewijzigd door Jimbolino op 22-06-2006 22:45 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 15:57
Jimbolino schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:44:
onlangs een topic over geweest:
Nieuwe switch -> welke?

sommige mensen zijn voorstander van dure merken, andere (ik) ben voorstander van goedkoop

dingen waar ik op zou letten:
- switch (geen hub)
- gigabit uplink(s)
- aantal poorten
- prijs

ik hecht iig niet veel waarde aan het merk, want dat zegt imho vrij weinig over de kwaliteit (dure switches lopen vast, terwijl el-cheapo hun werk doen, het ligt maar aan de omstandheden)
Correct me if I'm wrong, maar het verschil tussen goedkope en dure switches is afaik dat duurdere switches een groter totaal verkeer kunnen verwerken (dus alle poorten bij elkaar), waar bij goedkope switches de snelheid terugloopt..

Verwijderd

geez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:38:
Wij gebruiken een 3Com SuperStack II 24-poorts.. Mooi dingetje, kan ik zeker aanraden :) Overigens gekocht op marktplaats voor 50 euro :9
Hee, hetzelfde hier dus :9

Verwijderd

geez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:59:
[...]

Correct me if I'm wrong, maar het verschil tussen goedkope en dure switches is afaik dat duurdere switches een groter totaal verkeer kunnen verwerken (dus alle poorten bij elkaar), waar bij goedkope switches de snelheid terugloopt..
Ben ik het idd wel mee eens, met een 8 poorts Sweex kwamen we met 8 personen niet boven de 6 mbit p.p.. Met de nieuwe 24 poort 3com halen we met dezelfde pc's en zelfs met een man of 14 allemaal 9-11 mbit.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:31

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:19:
[...]
Ben ik het idd wel mee eens, met een 8 poorts Sweex kwamen we met 8 personen niet boven de 6 mbit p.p.. Met de nieuwe 24 poort 3com halen we met dezelfde pc's en zelfs met een man of 14 allemaal 9-11 mbit.
Appels en peren... Je vergelijkt een situaltie waar je een switch voor 100% belast en een situatie waarin je hem voor nog geen 60% belast (en dus ook niet met dezelfde computers)
geez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:59:
[...]
Als je kijkt naar de backplane capaciteit van de switch, moet deze: aantal poorten * 200mbit bedragen. Als dit lager is kun je snelheidsterugloop hebben.

Nou zou ik sweex niet adviseren, omdat ze idd nogal naam hebben voor slechte producten. Maar merken als netgear of allied telesyn heb ik goede ervaringen mee.

Als ik nu een nieuwe switch moest kopen zou het deze zijn: Netgear GS116GE Gigabit Switch (16x 1000Mbps)
Zou het stom vinden om voor 150 euro een "merk" switch te kopen, die maar 100mbit is bijvoorbeeld... (ook al presteert een B-merk switch bij full-load misschien 10%minder dan een cisco, het is nog altijd 9x zo veel als een 100mbit)

[ Voor 27% gewijzigd door Jimbolino op 23-06-2006 00:47 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 11:03

M14

Een goede switch, goedkoop .... Zoiets als voor een dubbeltje eerste rang zitten. Die combinatie gaat niet echt ...

Tip, kijk voor een 2e handse HP Procurve 2524. Prijs valt redelijk mee en het zijn geen slechte dingen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij switches moet je naar twee dingen kijken de poort snelheden logisch en ten tweede naar de doorvoersnelheid van de backplain ofwel hoesnel is hij intern zo is een 16 poorts gigabit met een gigabit backplain trager in een lan dan een 16 poorts 100mb met een 4Gb backplain. Tis maar een voorbeeld maar dan weet je waar je naar moet kijken en die dure hebben dus die snelle backplain.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• BHQ

BHQ

Frogmen: punten, komma's en hoofdletters gebruiken.

Anyway, wat ie bedoelt dat de switch (intern) het verkeer ook aankan. Wat je idd. bij Sweex switches ziet dat ie traag wordt als alle pc's wat gaan doen. Een duurdere switch heeft daar minder last van.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hmk.nl/view_pr...etwerk&productID=13608111

of deze

http://www.asus.com/produ...3=90&model=65&modelmenu=1

welke? of miss anderen?

moet ik nog rekening houden met bijv. videokaarten -> avg, pci-e.. of zijn alle netwerk dingen hetzelfde,

bovendien we hebben wel een netwerk pro maar die's op vakantie lol,

ik wil zo min mogelijk besteden het lieft onder de 100 euro, maar als 1 van 150 echt 100x beter is dan ok misschien.

slots -> 24+
zodat we er 1 kunnen gebruiken, maar bij grotere lan's ook 8 of 9..
en kunnen we die dan allemaal aan het netwerk aansluiten of niet?

is er nog verschil als ik ook internet wil?

mvg, niels

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 15:17 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Netwerkkaarten zijn over het algemeen gewoon PCI(32/64), ISA of EISA.
PCI express en AGP zijn IMO grafische bussen die niet voor netwerkkaarten worden gebruikt. :)

• BHQ

BHQ

Royal-NG -> Ik zou die Asus ipv. merkloze switch doen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

geez schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:38:
Second that - afgelopen weekend LAN party op het werk georganiseerd, rond de 20 verstokte leechers op een 3Com SuperStack II 3300 24p 100Mbit switch. 1001 problemen gehad met Windows File & Printer Sharing (wat volledig te verwachten is :z ), exact 0,0 problemen met het fysieke netwerk zelf (zoals bleek toen iedereen gewoon FTP ging gebruiken :7 ).

Mijn Superstackje heb ik gekregen door te ruilen tegen een werkloze Sun Ultra5 die ik had liggen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1