Aankoop Peugeot: 206 vs 106

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Warning: Lange post met gegevens van 6 auto's!
Graag normale reacties en geen: neem die, zonder enige onderbouwing!!

We gaan hier binnenkort een nieuwe auto aanschaffen!
Uiteraard allemaal zeer leuk en aardig, maar toch nog 'n
hele kostenpost en zodoende geen 1, 2, 3- aankoop!!

Omdat we hier al jaren in 'n Peugeot 205'je rondscheuren
hebben we besloten om weer voor 'n franse Peugeot te gaan!

Je betaald misschien wel iets meer, maar Peugeot is 'n erg goed merk!
Ik wil geen discussie uitlokken van blabla Peugeot is goed/ niet.
Je kan beter voor 'n VW gaan of blabla. We kopen gewoon 'n Peugeot!

Maar nu de vraag: Welke past 't beste bij ons...?

Het meerendeel van de rij-tijd van de auto zal gebruikt worden door m'n
moeder, die hiermee naar der werk (10 km verderop) tuft of om een beetje
familie in Nederland te bezoeken. Grote reizen naar Spanje/ Frankrijk en
dergelijke zullen met de nieuwe auto niet gemaakt worden! Ikzelf rijd ook
gewoon wat door Nederland, maar ook geen grote reizen!

Zodoende hebben we genoeg aan 'n auto van 't kleinere segment en ons
oog is gevallen op de Peugeot 106 of de iets grotere/ luxere Peugeot 206.

M'n moeder wil graag 'n auto in de buurt kopen en de oude 205 dan gelijk inruilen.
We zitten al jaren bij dezelfde Peugeot-garage en daarom zijn we daar ook vandeweek
even wezen rondneuzen! Dit is een klein familiebedrijfje en zodoende was er uiteraard
ook niet megaveel keus. Wel hebben we een (zeer) mooie Peugeot 206 gezien!

Occasion gegevens:
Type: Peugeot 206 XS 1.4 3DRS
Brandstof: Benzine
Aantal deuren: 3
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Gris Island
Kilometerstand: 54000
Bouwjaar: 2000

Technische specificaties:
Aantal cilinders: 4
Motorinhoud: 1400 cc
Vermogen: 75 Pk
Gewicht: 925 Kg
Aandrijving: 2 Wielen

Aanwezige opties:
-Airbag
-Audio
-Centrale deurvergrendeling
-Elektrische ramen
-Lichtmetalen velgen
-Startonderbreking
-Stuurbekrachtiging
-Verwarmde spiegels

Onze eerste indrukken waren erg goed! Erg mooie auto qua vormen en qua lakkleur!
Ook zaten er veel opties op en is 't een hele luxe auto tov onze Peugeot 205 van nu.
Hij is wel 150 kg zwaarder en er zal dus meer verzekering moeten worden betaald!
Dit hebben we ook al gecontroleerd (even gebelt) en dit valt mee, dus de auto is nog
steeds in de running om onze nieuwe auto te worden... Ikzelf vind dit echt 'n mooie auto!
Ik vind 't een mooie lakkleur en ook de XS versie vind ikzelf erg leuk (is toch sport-versie?)
M'n moeder zit denk meer te denken aan eventueel een van onderstaande 106'jes...

Occasion gegevens:
Type: Peugeot 106 1.1 Accent
Kleur: Rouge Vallelunga
Kilometerstand: 55250
Bouwjaar: 1999

Aanwezige Opties:
-CD Speler
-Centrale deurvergrendeling afstandbediend
-Radio
-Trekhaak (voor ons dus niet van belang!)

Occasion gegevens:
Type: Peugeot 106 1.1 Accent X
Kleur: Gris Quartz
Kilometerstand: 25000
Bouwjaar: 2000

Aanwezige opties:
-Airbag bestuurder
-Centrale deurvergrendeling afstandbediending
-Elektrische ramen (voor)
-Elektrische spiegels
-In twee delen neerklapbare achterbank
-Metaalkleur
-Radio
-Startonderbreker
-Stuurbekrachtiging

Occasion gegevens:
Type: Peugeot 106 1.1 XT
Kilometerstand: 66500
Bouwjaar: 2002

Aanwezige opties:
-Airbag bestuurder
-CD Speler
-Metaalkleur
-Radio
-Startonderbreker
-Stuurbekrachtiging
-Trekhaak

Occasion gegevens:
Type: Peugeot 106 1.1 Accent
Kleur: Metallic grijs
Kilometerstand: 26000
Bouwjaar: 2002

Aanwezige opties:
-Airbag bestuurder
-In hoogte verstelbaar stuur
-Metaalkleur
-Startonderbreker
-Stuurbekrachtiging

Occasion gegevens:
Type: Peugeot 106 1.4 Sport
Kilometerstand: 64000
Bouwjaar: 2001

Aanwezige opties:
-Airbag bestuurder
-Lichtmetalen velgen
-Metaalkleur
-Mistlampen (voor)
-Sportstoelen
-Startonderbreker
-Stuurbekrachtiging

Zodoende hebben we al een hele lijst van auto's die eventueel wat
voor ons zouden kunnen zijn, maar waar moet je nou echt voor opletten?
Ik begrijp wel dat 't bouwjaar wel zo handig is. Onze huidige auto is maar
liefst 15 jaar oud, daarom is de 'oudste' door ons uitgezochte auto 7 jaar!
Maar wat is nou echt belangrijk? Kilometerstand boven bouwjaar of niet..?
Uiteraard zijn alle hierboven genoemde opties erg leuk (vind ikzelf dan, m'n
moeder zegt altijd: hoe meer erop zit, hoe meer er kapot kan gaan)

Zoals ik al eerder heb vermeld vind ik zelf de Peugeot 206 een erg mooie auto!
Hierop zitten leuke extra's, die ikzelf erg leuk vind maarja nu even to the point.
Wat zijn de 2 of 3 beste auto's uit bovenstaande 6 gekozen auto's en waarom?

Voor ons is 't toch een grote aankoop, waar we weer jaren plezier van moeten
gaan beleven! Zodoende kopen we niet even 'n auto'tje die er heel erg mooi uitziet...

Ik denk dat ik nu wel klaar ben met m'n gebabbel. Wat is 'n goede/ leuke auto...

[ Voor 2% gewijzigd door CLB op 22-06-2006 18:44 . Reden: lakje van de laatste auto was verkeerd.. ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-07 08:08
Zoek iemand in je vriendenkring/familie die er wat van kent en met je wilt meegaan als je de desbetrefende autos gaat bekijken. Hij zal wel snel zien of het ok is of niet en de verkoper zal merken dat het geen zin heeft lulverhalen te vertellen. En de prijs naar beneden halen is ook eenvoudiger als je een 'kenner' bij je hebt.
Zoek ook wat rond of sommige mondellen (bouwjaar enzo nakijken) geen bekende problemen hebben na een tijdje.

[ Voor 17% gewijzigd door jvvv op 22-06-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn we ook zeker van plan!
M'n oom heeft vroeger bij Peugeot gewerkt
(zodoende rijden we ook altijd al Peugeot)
maarja wilde ook eens wat andere ervaringen
checken dus zodoende postte ik 't hierzo :)

@ SmartDoDo: Thanks, wist niet dat er 'vervoer' was!

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 22-06-2006 19:38 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 22:32

SmartDoDo

Woeptiedoe

-> VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Okay, ik ga het tóch proberen! Als je een beslissing wilt nemen, zoals jij zegt op puur rationele gronden, zou ik toch echt voor een ander merk gaan kijken. De Duitse ADAC tests wijzen echt keer op keer uit dat Duitse en Franse auto's niet de meest verstandige aankoop zijn als je op zoek bent naar iets betrouwbaars en duurzaams. Je zegt zelf ook dat je Peugeot rijdt omdat een oom van je vroeger bij Peugeot heeft gewerkt, die motivering is hoogst twijfelachtig. Met name de Japanners hebben je autootjes te bieden die echt stukken beter in elkaar zitten. Wellicht de moeite waard om in je overweging mee te nemen?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de 206:
model oogt minder oud dan de 106 en is nieuwer, ook wat groter en minder het hoedendoosje gevoel
hoewel het mij doet twijfelen omdat je er maar 20KM per dag inzit en dat erg weinig is.
wij hebben makkelijk praten maar ik zou je moeder mee nemen met een proefrit, zei moet tenslotte bepalen of ze het het geld waard vind om 206 te rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ RobertJ:
Haha toch proberen heh! >:)
Mag uiteraard best en ikzelf (ben 20) vind 'n ander merk auto ook perfect hoor!
Er zijn genoeg leuke kleine auto'tjes te vinden van allerlei merken/ fabrikanten/ landen!

Maar m'n moeder zweert gewoon bij Peugeot en die krijg ik niet omgepraat...

Ikzelf vind Peugeot ook erg goede en prettige auto'tjes dus zodoende wordt 't dus wel 'n Peugeot..!

@ Goldensample:
Vind ik eigenlijk ook wel zo!
Maar de 206 komt bv. uit 2000
en de Peugeot 106 1.1 XT bv. uit 2002 of de Peugeot 106 1.4 Sport uit 2001!
Daar kijkt m'n moeder toch ook weer naar: 'toch 2 jaar nieuwer'
Wij zitten meestal met z'n tweeen in de auto (of in ons eentje)
We rijden niet vaak met de auto vol hele grote ritten. Uiteraard zal hij
weleens gebruikt worden om bv. naar 'n disco te gaan met 4 mensen erin
maar dat lukt ook makkelijk in onze 205. De 106 is volgens mij niet zoveel kleiner...?
En anders hebben die mensen die achterin zitten maar pech, vind ik O-)
M'n moeder twijfelft over de 206: 'Is die toch niet te groot'
Mwah 20 km zal 't ook niet zijn, want 's avonds rauzen we ook nog
naar kennissen/ vrienden en dergelijke. Laat ik zeggen dat we uhm even denken
rond de 225/ 250 km per week rijden...

[ Voor 75% gewijzigd door CLB op 22-06-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
  • Laatst online: 06-07 20:04
Als je nog wel eens wat door Nederland heen tuft dan zou ik sowieso voor een 1.4 gaan aangezien je hiermee toch iets vlotter in het verkeer mee kunt komen. Dan blijven de eerste en de laatste over. Deze ontlopen elkaar weinig. Dan blijft de vraag: welke vind je mooier, wat is de prijs, welke opties vind ik nodig/handig. Het is inderdaad aan te raden een kennis mee te nemen die er verstand van heeft. Laat die beide auto's beoordelen en maak dan een keuze.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ghost Rider schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:46:
Als je nog wel eens wat door Nederland heen tuft dan zou ik sowieso voor een 1.4 gaan aangezien je hiermee toch iets vlotter in het verkeer mee kunt komen. Dan blijven de eerste en de laatste over. Deze ontlopen elkaar weinig. Dan blijft de vraag: welke vind je mooier, wat is de prijs, welke opties vind ik nodig/handig. Het is inderdaad aan te raden een kennis mee te nemen die er verstand van heeft. Laat die beide auto's beoordelen en maak dan een keuze.

Veel succes!
Ik zie 't precies 't zelfde zoals jij 't ziet!
We hebben nu (pff uit m'n hoofd een 1.0) die aardig mee kan hoor,
maar je hebt idd wel gelijk. Zoals ik zelf al zei, k zou zelf de 206
nemen. Ziet er moderner/ strakker uit dan de 106. Ze hebben allebei
'n zeer mooie kleur (vinden we allebei hierzo) maarja 't prijsverschil
tussen de: Peugeot 206 XS 1.4 3DRS & de Peugeot 106 1.4 Sport bedraagt 145 euro :9.
De 106 weegt wel lichter en dus betalen we dan ook minder aan bv. wegenbelasting enzo.
Op papier is 't altijd moeilijk heh! Je moet maar afgaan op 'n paar gegevens: bouwjaar/ km-stand
enzo dus ja we moeten ze ook 'n x in reallife gaan bekijken! Even iemand optrommelen die er wat
verstand van heeft en dan toch is gaan kijken. Zelf zou ik trouwens toch wel blij zijn met allebei de auto's die ik net genoemd heb. De 206 is natuurlijk mooier/ stoerder om in te rijden, maar die 106 is misschien wat kleiner/ rechtere lijnen, maar opzich ook niet echt oerlelijk. Onze rode 205 vind ik werkelijk echt 'n lelijk ding geworden dus... Bedankt! Je hoort 't hier nog wel hoor!

Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/332/206xs142jj.jpg
Peugeot 206 1.4 XS
Afbeeldingslocatie: http://img58.imageshack.us/img58/108/10614sport5id.png
Peugeot 106 1.4 Sport

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 22-06-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
Misschien heb je hier nog iets aan:

http://www.autoweek.nl/ca...hp?&DISP=1&add=1&cache=no

Kun je ze echt goed vergelijken.

EDIT:

Nu ik de foto's zie moet ik zeggen dat die 106 wel een heel strak, sportief autootje is. En persoonlijk bevalt me die kleur beter, maar wie ben ik :D

[ Voor 40% gewijzigd door Ghost Rider op 22-06-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 11:51
Zelf tijdje in een saxo rondgetuft, das zusje van de 106
(evt nog optie? tis geen peug, maar wel grotendeels gelijk en qua uiterlijk iets moderner).

1.1 kom je iig nog makkelijk mee in verkeerd, geloof dat saxo een 1.0 8v was en dat was nog lekker vlot karretje.
Heb er verschillende keren wat grotere afstanden mee gereden zonder problemen, voelde niet echt verkeerd ofzo, ook 4 personen zonder problemen (zolang afstand maar niet te gek groot word).
Wagen voelt ook niet aan als klein autotje.

Dingen ogen verder klein van buiten, maar als je bv bank plat gooit kan je echt veel vervoeren.

Technisch nooit problemen mee gehad (al zat er niet veel op), qua kosten wastie ook lekker goedkoop.

206 oogt wel weer stukje moderner en is volgens mij ook stuk veiliger bij een ongeval.
Zal ook wel iets ruimer zijn, weet alleen niet hoe et bv zit met de laadruimte.

Ik weet ook niet hoe het later zit met de inruilwaarde, meen dat die Saxo's/106's wel aardig wat waarde blijven houden, hoe dat met een 206 zit weet ik niet.

Beste is idd om gewoon eens met je moeder de verschillende autos van dichtbij te bekijken en een stukje rond te rijden.

[edit]

Kzie foto's, vind die 106 eigenlijk leuker ogen :)

[ Voor 4% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 22-06-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobertJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:43:
Okay, ik ga het tóch proberen! Als je een beslissing wilt nemen, zoals jij zegt op puur rationele gronden, zou ik toch echt voor een ander merk gaan kijken. De Duitse ADAC tests wijzen echt keer op keer uit dat Duitse en Franse auto's niet de meest verstandige aankoop zijn als je op zoek bent naar iets betrouwbaars en duurzaams.
Dat soort tests vind ik persoonlijk dikke onzin. Je denkt toch niet dat mensen die al jaren lang probleemloos Frans of Duits rijden opeens gaan switchen omdat één of andere test dat zegt?

Weet je wat de grap is? Elke auto die ik langs de kant van de weg zie staan zijn Japanners.

Mijn punt is, staar je niet blind op zo'n test maar koop een auto waar je zelf een goed gevoel bij hebt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Vaak is het zo bij statistische tests dat mensen ze onzin vinden, als het resultaat niet voor hun eigen merk spreekt. Het is natuurlijk veel logischer om beslissingen te nemen op basis van een gevoel ipv rationele gronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-07 14:49
Over de kilometerstanden zou ik me niet te druk maken, een 1.4 in zo'n kleine auto moet gemakkelijk 150.000+ meegaan.

En over dat ge-emmer dat franse auto's niet goed zijn, niet druk over maken. Zowel mijn vader, mijn vrouw als ik rijden Renault en wij hebben nooit storingen (totaal ongeveer 150.000 km per jaar). Op mijn werk rijden we Opel en VW zakelijk, alleen maar problemen. Olie weer weg, lek, pakkingen, electrisch het is gewoon rommel.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RobertJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:28:
Vaak is het zo bij statistische tests dat mensen ze onzin vinden, als het resultaat niet voor hun eigen merk spreekt. Het is natuurlijk veel logischer om beslissingen te nemen op basis van een gevoel ipv rationele gronden.
;)

Zo'n test kan zeggen wat hij wil maar zal voor MIJ persoonlijk geen invloed hebben op het merk wat ik rij en in de toekomst ga rijden.
Jiriki schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:29:
Over de kilometerstanden zou ik me niet te druk maken, een 1.4 in zo'n kleine auto moet gemakkelijk 150.000+ meegaan.

En over dat ge-emmer dat franse auto's niet goed zijn, niet druk over maken. Zowel mijn vader, mijn vrouw als ik rijden Renault en wij hebben nooit storingen (totaal ongeveer 150.000 km per jaar). Op mijn werk rijden we Opel en VW zakelijk, alleen maar problemen. Olie weer weg, lek, pakkingen, electrisch het is gewoon rommel.
Ach ja, en een ander heeft die ervaring weer niet. Zegt helemaal niets dus. Ik hoor niet anders dan electriciteits problemen bij Renault (vooral bij Megane)

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 22-06-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Ghost Rider: Linkje ga ik even kijken! Dank!
Ja heh die 106 ziet er toch weer heel vet uit! Mooie kleur idd ook!

@ Kerstman: We moeten idd vandeweek maar is gaan proefritten!
En we ruilen een 205 in heh geen 106, maar voor later bedoelde je 't waarschijnlijk?

Ja idd als ik die twee foto's zo bekijk, is de 106 stukken gaver!
Maarja de 206 foto is 'n beetje lomp genomen vind ik! Lijkt net op 'n stationwagen :|

@ Gunner: Nee idd wij kopen ook echt geen Japanner opeens omdattie top moet zijn!

Maar we gaan toch allemaal 'n beetje offtopic: Houdt 't bij deze Peugeots graag! Dank _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 22-06-2006 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

paQ

Jiriki schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:29:

ja alle Opels en Volkswagens zijn rommel...

en niet _een_ Renault heeft electronische storingen...
Lancia's ook niet

Peugeot is het beste wat er is

:?

verder draagt mij post eigenlijk helemaal niks bij.. .ik snap dan ook geen keutel van die merken blindheid. Desalniettemin vind ik dat je verkeerd op zoek bent gegaan.
Je hebt eerst een merkkeuze gemaakt en dan pas ga je kijken wat je uit die showroom nou eigenlijk wilt hebben :?
Dat is merkblindheid.

Mijn vader is precies zo. Altijd peugeot gereden DUS gaat hij de peugeotwinkel binnen en kijken wat ie van die 'plank' wilt rijden...

8)7

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 22-06-2006 20:39 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
linkjes:
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=10384
ADAC zelf

De exacte lijst kan ik niet tevoorschijn toveren, omdat ik niet lid ben van de ADAC :P
There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics
Ja die kende ik, maar die uitspraak is inhoudelijk anders bedoeld dan jij denkt. Maar verdiep je eens in de wetenschap van de statistiek zou ik zeggen. Het gaat er in ieder geval om dat een degelijk statistisch onderzoek best wel mogelijk is, het gaat even om de manier van interpreteren. Maar net wat paQ zegt, sommige mensen willen dingen gewoon niet horen, absolute merkblindheid...

[ Voor 29% gewijzigd door RobertJ op 22-06-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 10-07 11:33
Tsja, een keuze tussen die auto's vind ik moeilijk te maken zonder de prijzen erbij.

Los van de aankoopprijs, zou ik eerder gaan voor de 206 ondanks dat deze uit 2000 komt, de auto rijdt gewoon meer volwassen dan een 106.
Heb zelf een 106 1.1 Accent uit 1997 gehad en die reed goed hoor, totdat ik 'm total-loss gereden had. Was best tevreden met die wagen.
Heb daarna een proefrit gemaakt in een 206 en dat reed wel beter. (uiteindelijk niet gekocht omdat ik een jonge VW Polo met zeer weinig km's tegenkwam met een goede prijs)

De 106 1.4 Sport ziet er wel wat stoerder uit natuurlijk, maar ik zou denk ik toch voor de wat grotere 206 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:33:
ja alle Opels en Volkswagen zijn rommel...
Als we het over statistiek hebben. Het zijn toevallig wel de twee best verkochte merken in Nederland, ja, dan is het statistisch gezien mogelijk dat er meer klachten zijn.

Voor de rest zal ik het hier bij laten.

Doe je zelf een plezier en ga voor de grotere 206. Indien mogelijk een 1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gunner schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:36:
[...]

Als we het over statistiek hebben. Het zijn toevallig wel de twee best verkochte merken in Nederland, ja, dan is het statistisch gezien mogelijk dat er meer klachten zijn.
je zag het cynisme ECHT niet tussen de regels door?

edit:
quote toegevoegd... misschie is het zo wat duidelijker ;)

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 22-06-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
deze statististische uitspraken worden altijd gedaan op basis van p(roportie)waardes Gunner, denk alsjeblieft eventjes na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

paQ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:38:
je zag het cynisme ECHT niet tussen de regels door?
Jawel maar ik wou er even een serieuze opmerking achteraan plakken ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Gunner op 22-06-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Rider
paQ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:33:
ja alle Opels en Volkswagens zijn rommel...

en niet _een_ Renault heeft electronische storingen...
Lancia's ook niet

Peugeot is het beste wat er is

:?

verder draagt mij post eigenlijk helemaal niks bij.. .ik snap dan ook geen keutel van die merken blindheid. Desalniettemin vind ik dat je verkeerd op zoek bent gegaan.
Je hebt eerst een merkkeuze gemaakt en dan pas ga je kijken wat je uit die showroom nou eigenlijk wilt hebben :?
Dat is merkblindheid.

Mijn vader is precies zo. Altijd peugeot gereden DUS gaat hij de peugeotwinkel binnen en kijken wat ie van die 'plank' wilt rijden...

8)7
Die merkblindheid ontstaat door gevoel denk ik. Heb er zelf weinig last van. Ik kijk wat ik mooi vind en wat ik er voor over heb. Ik heb natuurlijk wel mijn voorkeuren, maar dat is weer totaal iets anders.
Ik rijd nu met veel plezier een Corolla 1.3 uit '94, maar ik ga nu nog echt niet zeggen dat mijn volgende auto weer een Toyota wordt.

Maar goed, ieder voor zich. TS geeft aan dat hij cq. zijn moeder in een Peugeot wil rijden en dat ze willen kiezen tussen bovenstaande modellen. Laten we het dan ontopic houden en motiveren welke auto men het beste kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Goed punt. Dan zou ik voor de 206 gaan, ik denk dat die waardevaster is(maar ik ken de nummertjes niet precies, dus pin me er niet op vast), ruimer, 1.4 motortje is prima motortje, en je hebt wat marge voor als je eens iets/iemand wilt meenemen. En oja, zo'n grotere auto is ook iets comfortabeler rijden dan een koekblikje, dus dat is ook iets waard I guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ paQ: Naja merkblindheid, misschien wel. Maar we zijn daar gewoon vertrouwd mee,
dealer zit om de hoek, evenals de garage. Is er wat mis mee ga je er naartoe en wordt
gelijk verholpen. Zeg nou zelf: Een auto 2 km verderop kopen en service krijgen die top is
of ergens 100 km verderop een mooie auto kopen, zonder ondersteuning en dergelijke..

@ Canard: Ik heb de prijzen bewust achtergelaten, omdat je dan krijgt!
Ja en deze is maar zo duur en dit is echt 'n topaanbieding en zus enzo! Dan wil iedereen aardig zijn en gaat voor je opzoek op internet en dergelijke. Uiteraard erg aardig maar niet de bedoeling
(prijzen van deze auto's liggen tussen de 6500 en 7800 euro btw...)
Ghost Rider schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:42:
[...]
Maar goed, ieder voor zich. TS geeft aan dat hij cq. zijn moeder in een Peugeot wil rijden en dat ze willen kiezen tussen bovenstaande modellen. Laten we het dan ontopic houden en motiveren welke auto men het beste kan nemen.
Dankjewel Ghost Rider!

@ RobertJ: Wat jij zegt, rijdt comfortabeler zal zeker wel waar zijn denk ik!
Onze 205 is mwah niet echt groot/ luxe en rijdt dan ook niet zo. Naja ik rijd
daar nu zelf 'n half jaartje in (heb pas half jaar m'n rijbewijs) en vind 't wel best
rijden. Uiteraard niet zo luxe als de Audi A3 waar ik vandeweek inreed maarja
je moet weleens keuzes maken! Ik denk dat we de 206, de 106 1.4 Sport en
eventueel nog de Peugeot 106 1.1 XT moeten gaan testen....

Goede opmerking wel! Als 't toch wat comfortabeler kan qua rijden, waarom niet :)

[ Voor 76% gewijzigd door CLB op 22-06-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

206 rijdt een stuk prettiger dan de 106 imo.
dus absoluut een 206.
En zoek aub een beetje courante kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:54:
206 rijdt een stuk prettiger dan de 106 imo.
dus absoluut een 206.
En zoek aub een beetje courante kleur.
Beetje loze opmerking vind ik..?
Dat hij beter/ comfortabeler zal rijden begrijp ik wel!
Daarvoor zou ik wel 'n Peugeot 207 willen maarja niet alles kan...

Courante kleur? De kleur van de door mij genoemde 206 vinden wij mooi!
Wat jij er van vindt, tsjaa moet jij weten...? Dus die kleur-opmerking is 'n beetje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

jemig waarom vraag je dan meningen :?

IK vind dat de 206 een stuk prettiger rijdt.
Hij is moderner en comfortabeler uitgerust, hij stuurt beter en zit lekkerder...

courant in de zin van waarde vaster.
Je ziet vaak van die 'kleinere compactere wagentjes' rijden in kleuren dat je denkt van 8)7 WHY!?

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 22-06-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:02:
jemig waarom vraag je dan meningen :?

IK vind dat de 206 een stuk prettiger rijdt.
Hij is moderner en comfortabeler uitgerust, hij stuurt beter en zit lekkerder...

courant in de zin van waarde vaster.
Je ziet vaak van die 'kleinere compactere wagentjes' rijden in kleuren dat je denkt van 8)7 WHY!?
Zo was 't niet bedoelt! Mijn fout dan!
Ik doelde idd op opmerkingen/ onderbouwingen zoals je hierboven wel geeft!

Ahaa ok ok, daar heb je dan ook gelijk in! We nemen geen pimpelkanarie-paarse auto hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 10:03

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb gehad in volgorde : 205 1.9 GTI, 106 1.4 sport en nu een 206 GTI. Ik zou zeker gaan voor de 206 , deze is comfortabeler (is al vaker gemeld) volwassener en niet onbelangrijk veiliger ! Het model van de 106 stamt uit begin jaren 90, met de facelift zijn voornamelijk cosmetische dingen veranderd. Oke je hebt een plofzak in je stuur bij de modellen rond 2000-2003. Maar wbt botsveiligheid kan een 106 niet tippen aan een 206 en dat is ook wel wat waard. Vanaf de 1,4 is het lekker tuffen in een 206. Ik heb eigenlijk alleen problemen gehad met een dynamo (alarm en paar 100w aan muziek gaan niet altijd samen) en de uitlaat is een zwak punt , gelukkig niet al te duur om te vervangen. Nu zit ik bijna op de 90.000 maar hij heeft me nooit laten staan nadat de dynamo was gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ik heb zelf 3 jaar lang in een 206 XS 1.6 uit 2002 gereden. Heerlijke scheurbak, al vond ik de XS uitvoering wel wat stug. Ik raakte vrij snel uitgekeken op het stugge, minder comfortabele rijden. Ook kuipstoelen vond ik op de lange duur wat vervelend worden. Doordat hier een 1600cc motor in zat scheurde deze kar werkelijk fantastisch mede door z'n gewicht. Hou je van een wat stuggere auto, raad ik je zeker de 206 aan. Ik persoonlijk ben overgestapt op een Citroën C4 1.6 Berline

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Duncan_R: Heej 'n soort van vergelijker tussen de
Peugeot 106 1.4 Sport en een 206. Okee wel 'n GTI maar toch!
Ik begrijp uit alle reacties en ook die van jou dat de 206 uiteraard
comfortabeler rijd en ook veiliger is! Zijn idd toch wel twee belangrijke
punten die we hier mee gaan nemen in de aanschaf van 'n auto!
Bedankt voor je reactie!

@ mph_rbi: Ik denk dat we die 206 hierzo maar is moeten gaan testen.
Een vriend van me heeft ook 'n 206 XS.... (wel ultraluxe met lederen bekleding,
grote motor enzovoort) maar die lag wel erg strak op de weg moet ik zeggen...

Hmm ik sleep m'n moeder vandeweek maar mee om proefitje(s ) te gaan maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
ben al een jaar of 5 in bezit van een 106 1.4 en ondertussen 140.000 km verder
wel een luxe met airco + open dak + airco + leer + ab + mistlampen + elec ramen + spiegels + 2x airbag

Ding bevalt nog steeds goed, rijdt vlot (best snel) en doet wat ie moet doen.

planken volbeladen in duitsland / tjechie heeft wel wiellagertjes gekost :P maar verder puik bakkie.
rijdt hem altijd netjes warm en verbruikt denk ik mede daarom geen olie (meetbaar)

verbruik is 1:14-18

oh ja ik doe geen originele beurten, maar hou het zelf wel bij. dus gewoon oliewissel een keertje remvleistof en koelvloeistof

verder:

distririem
banden
sensor
uitlaat
schijven voor
remblokjes
wiellagers

maar wagentje wordt ook best wel gebruikt, nadat ie warm is :P en heeft me nooit laten staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Zandor op 23-06-2006 01:07 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ík zou ook als vervanging voor de 205 de 206 kiezen.

Temeer omdat zoals Duncan_R al aangeeft de 106 echt een veel ouder ontwerp is (en dus inherent minder veilig), en je met een 206 die generatie overslaat.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een 106 of mijn 205 bleef ik toch echt m'n trouwe Pug gebruiken, bij een 1.6 206 wordt dat een ander verhaal ;)

(rij zelf al 10 jaar 205, met een zijdelings uitstapje naar een 106 1.4 van een half jaar....maar aan een 205GTi is moeilijk te tippen hoor :P )

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 23-06-2006 02:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Toevallig heb ik in een tijd beide auto's tegelijk gereden. De 106 privé en de 206 zakelijk. Zelf vind ik deze auto's moeilijk vergelijken, dus het hangt er vanaf wat je wil.

De 206 is de ruimere en modernere. Is wat luxer, rijdt wat fijner en voelt gewoon fijner aan. De 106 is daarintegen een heerlijke beginnerssoepblik. Auto en meer niet. Aangezien je een auto inruilt wil je dus geen beginnersauto lijkt me :P Dan is de 206 een veel betere optie in mijn optiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
De 106 is daarintegen een heerlijke beginnerssoepblik. Auto en meer niet. Aangezien je een auto inruilt wil je dus geen beginnersauto lijkt me :P Dan is de 206 een veel betere optie in mijn optiek
hmmm, heb toch echt al wat auto's gehad (waaronder 309 16V, 175 pk) en moet zeggen dat ik niet begrijp wat je bedoelt met beginnersauto. 106 ligt echt wel goed op de weg. rijdt prima. rij in een ruk naar italie.

de term 'beginnersauto' wat bedoel je, wat is er beginners aan? een auto is toch om in te rijden.

Een 206 maakt nou echt niet bereveel uit hoor in vergelijking met een 106je. als je het hebt over beginnersauto's en je zou bedoelen een kleine auto, dan zou de 206 er ook onder vallen imho

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Zandor: Helaas kunnen wij niks zelf. Ja olie verversen lukt nog wel, maar dan houdt 't ook echt op. Daarom willen we de auto bij 'n gerenomeerd autobedrijf kopen, zodat de 'historie' van de auto nog te achterhalen is. Alle 6 bovenstaande genoemde auto's hebben wel 'n schadevrije historie!

Hoe luxer hoe mooier natuurlijk, maar als je ziet waar we nu in rijden zeg maar. 205 Accent. Naja leuk, maar absoluut niet luxe ofzo. Hoeft ook niet zo superluxe hoor, maar een leuke bekleding of mooi dashboard is toch wel zo leuk. We hebben niet 't budget om 'n Ferarri te kopen, maar dat vinden we ook zeker niet jammer.

@ BackSlash32: Ik begrijp uiteraard wel dat de 206 best veiliger zal zijn, maarja de 106'en die wij op 't oog hebben komen wel uit 2002/ 2001! Dus ja ze zullen minder veilig zijn dan 'n 206, maarja om daar de auto-keuze door te gaan bepalen vind ik ook een beetje....
Peugeot 206 XS 1.4

@ Erazzzer: Mwah de 205 is voor ons ook nog steeds een heerlijke auto. Tuurlijk hoor je meer geluid van buiten of schakelt de pook soms wat stug/ lomp, zit je niet op verwarmde leren stoelen of kun je er lekker mee scheuren, maar hij bevalt altijd goed. Als ik opeens in 'n 106 ga rijden, vind ik dat denk nog steeds gewoon lekker tuffen. Als ik opeens in een 206 rijd zal dat misschien iets comfortabeler zijn. Maar als ik een weekje in 1 van beide auto's hebt gereden, voelt dat denk toch weer goed, ongeacht 106 of 206?

@ Zandor: Daar ben ik 't denk ook wel mee eens. Een 106 vind ik niet echt 'n beginnersauto? Waarom zou je 'm daar onder rekenen? Omdat die klein is? Dan is de Audi TT ofzo ook 'n beginnersauto? Een beginnersauto is een 205 uit 1987 ofzo imho. Btw. M'n neef heeft ook een 106. Wat voor versie weet ik niet, wel electrische ramen en dakraampje enzo. Die gozer is nu 26 en rijdt er denk 4 jaartjes in. Echt 'n prachtige auto om te zien en te horen dus...

Peugeot 206 XS 1.4:
Luxe auto, grotere auto dan de 106, wel zwaarder qua gewicht --> verzekering/ wegenbelasting.
Ziet er wel modern uit door z'n ronde lijnen en voor de rest mooie lakkleur en mooie auto!
Peugeot 106 1.1 XT:
Mooie degelijke auto. Minst bijzonder van de drie, alhoewel er wel veel aanwezige opties opzitten.
Ook mooie lakkleur en heeft nieuwste bouwjaar van de drie: namelijk 2002.
Peugeot 106 1.4 Sport:
Ook hele stoere mooi auto. Mooie kleur en veel opties. Ziet er ook best slick uit.
(Wel sportstoelen? Houdt dat in dat je bijna in je auto ligt? Is niet echt wat voor m'n ma namelijk :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-06 22:24

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik had een 206 2.0 GTi en nu een Saxo 1.6i VTS (soort van 106 GTi).
Ik denk dat de 206 wat waardevaster is; de 106'jes zijn gewoon ouder of komen op mensen zo over.

De 206 heeft meer comfort denk ik, zeker als ik die twee auto's van mij vergelijk. De VTS is wel strakker in de bocht dan de 206 (die VTS is stiekum een kart namelijk ;) ).

Sportstoelen geeft vooral aan dat je aan de zijkant wat meer steun hebt, zit beter en je kan net zo rechtop zitten als je wilt.
Dat sommige sjonnies in een auto gaan liggen moeten ze zelf weten, maar dat is niet door de sportstoel. :)

[ Voor 13% gewijzigd door MrSleeves op 23-06-2006 11:23 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Sportstoelen is een groot begrip, ze sluiten zijdelings een beetje beter aan, ze waren ook wat harder maar ik vond ze lekker zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.tarends.demon.nl/pictures/1061.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tarends.demon.nl/pictures/1062.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Mr_Sleevers: Waardevaster heb je denk wel 'n punt idd! Maarja wij zullen deze auto weer een jaar of 7 a 8 gebruiken dus ik denk niet dat de 206 dan nog heel veel meer waard zal zijn als de 106..? Wel een goed punt, wat me eigenlijk alweer ontschoten was!

@ Duncan_R: Bedankt voor de pics en uitleg! Haha ik zag m'n ma nog niet liggen namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Weleens een 206 SW overwogen ?

Daar rij ik in naar volle tevredenheid. Meer ruimte en persoonlijk vind ik hem veel mooier om te zien. De normale 206 zie je op iedere hoek van de straat.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik had bijna een 206 SW GTi. Leek me wel geinig, zo'n mini-station.
Probleem is wel dat ze een stukje duurder zijn dan wat de TS zoekt, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gunner schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:36:
[...]

Juist ja... 8)7

Maar; tussen deze twee kwaden zou ik voor de 206 gaan... Toch wat nieuwer kwa "ontwikkeling" (auto is later op de markt gekomen) en dat zou z'n voordelen moeten hebben voor het weggedrag en de veiligheid...
Waardevastheid tussen de twee zal weinig uitmaken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Dutch_guy: SW is uiteraard mooie auto, maar way to big voor ons 2-persoons-gezinnetje!
En zoals MrSleeves zegt ook vele duizenden euro's duurder wat toch echt not done is :)

Afbeeldingslocatie: http://img79.imageshack.us/img79/4861/jes7sd.jpg
Links: Peugeot 106 1.4 Sport
Rechts: Peugeot 106 1.1 XT
(plaatjes van 206 krijg ik niet gefixed)

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 23-06-2006 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-06 11:56
Laatste tijd rij ik regelmatig in een 206 en moet zeggen dat die best lekker rijdt. Enige nadeel aan 206 is dat ze bijna allemaal versnellingsbak problemen hebben/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
We moeten idd maar is 'n proefrit maken!
Jammer dat de drie auto's die ons aanspreken
bij 2 verschillende dealers staan, mja we zien wel!

EDIT: Die Peugeot 106 1.1 XT heeft ook sportstoelen meen ik te zien?

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 23-06-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nou, het zijn sowieso andere stoelen... dus ik zou er niet vanuit gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:15:
nou, het zijn sowieso andere stoelen... dus ik zou er niet vanuit gaan...
Ik heb er totaal geen verstand van, maar aan de vorm/ die uitstulpingen dacht ik dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ze zijn anders gestikt en de wangen zijn minder dik... Maarja, het blijft een foto natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:26:
Ze zijn anders gestikt en de wangen zijn minder dik... Maarja, het blijft een foto natuurlijk...
That's true! We moeten ze maar is in reallive gaan bekijken!
Misschien dat m'n moeder vandaag uurtje eerder vrij is anders
wordt 't over twee weken! Volgende week heb ik tentamens dus!

Ik denk dat ik voor de rest niet meer zo heel veel in te brengen heb
zonder dat ik de auto's zelf gezien/ getest heb dus ik houd me denk
een beetje op de achtergrond de aankomende week! Als er nieuwe
relevante reacties in dit topic komen, post ik uiteraard nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
We gaan naar 'onze' dealer die die 206 heeft staan!
Even proefritten zo in de vroege avond! Ben benieuwd...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als je er toch met max. 2 personen gebruikt van maakt, heb je ook gekeken naar de 107?
Dat ding is onwijs zuinig: 1 op 25 moettie makkelijk halen (benz. uitvoering)

Verder niks mis met Peugeot. Ik ben ook erg tevreden met mijn Peugeot 307CC :Y)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja idd 107 ook gekeken, maar is niet echt onze stijl!
En is totaal nieuw --> meer wegenbelasting/ verzekering en dergelijke!

Hmm murmel murmel de 206 die we op 't oog hadden was in de uitleen :X

Morgen gaan we even kijken voor de 2 106'en die we op 't oog hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 10:20

psy

Ik heb anderhalf jaar een nieuwe 106 gehad ('98, Accent 1.1). Het was geen persoonlijke keuze (leaseauto) maar ik vond het wel een redelijke auto.
Nadelen
- 1.1 te traag door de lange versnellingsbak
- geen stuurbekrachtiging, bij parkeren stuurde hij erg zwaar
- geen airco
- bouwkwaliteit was maar zozo... Kapotte bougie gehad (afslepen), kapotte wiellager gehad, kapje deurhendel viel er van een gegeven moment vanaf, versnellingsbakhoes idem. Knoppen dashboard en stoelverstelling niet erg stevig
- zitpositie maar redelijk, stuur stond te veraf, OF de pedalen te dichtbij. Ik kon gewoon niet goed zitten met 1,75m
Voordelen-
- strakke wegligging
- veel opties voor het geld
- euhhh kleur? :)

Ik heb ook wel een 206 gereden en dat vond ik wel een veel volwassener auto.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

MarcoZ20 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:59:
Laatste tijd rij ik regelmatig in een 206 en moet zeggen dat die best lekker rijdt. Enige nadeel aan 206 is dat ze bijna allemaal versnellingsbak problemen hebben/krijgen.
En je hebt ook gegevens die deze stelling bewijzen ??? Ik heb die van mij vanaf maart 2000 en na nu 90.000 km nog echt geen schakelproblemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ach als ik mag zeggen in vergelijking met mijn oude Peugeot 106 en nu met een Mazda 2 zijn er toch wel even wat kleine verschillen:
Stoelen die vast zitten
Stoelen die niet doorzakken zowel naar achteren als naar onderen
Minder lawaai qua moter
Binnencirculatie (die 106 bleef maar blazen zelfs toen ze aan het gieren waren baahhhh)
Betere wegligging (ik had het gevoel met die 106 1.4 xs versie dat ik soms aan het schaatsen was)
Kwalitatief beter qua aankleding
Ik heb nu geen loszittende achterdelen meer (soms nam ik gewoon de hele achterbank eruit zonder problemen)
Onderdelen die beter vast zitten (In de 106 is het hele dashboardkastje naar beneden geknald)

En mijn benzineproblemen van die 106 vond ik serieus heel erg moeilijk. Tip ga echt voor 206. Deze auto is een veel beter.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

CLB schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:06:
Ja idd 107 ook gekeken, maar is niet echt onze stijl!
En is totaal nieuw --> meer wegenbelasting/ verzekering en dergelijke!

Hmm murmel murmel de 206 die we op 't oog hadden was in de uitleen :X

Morgen gaan we even kijken voor de 2 106'en die we op 't oog hebben!
Ik denk dat het best meevalt met de verzekering, met de houderschapbelasting in iedergeval.
Maar ja, als het je stijl niet is...houdt het op :)
MarcoZ20 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:59:
Kan je mij vertellen welke versnel.bakprobleem dat dan zijn? Want het is mij totaal onbekend. :?
Het enige wat weleens voorkomt is een versleten koppeling.

[ Voor 31% gewijzigd door Zondagskindje op 24-06-2006 00:03 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:10
CLB schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:55:
[...]

Ik zie 't precies 't zelfde zoals jij 't ziet!
We hebben nu (pff uit m'n hoofd een 1.0) die aardig mee kan hoor,
maar je hebt idd wel gelijk. Zoals ik zelf al zei, k zou zelf de 206
nemen. Ziet er moderner/ strakker uit dan de 106. Ze hebben allebei
'n zeer mooie kleur (vinden we allebei hierzo) maarja 't prijsverschil
tussen de: Peugeot 206 XS 1.4 3DRS & de Peugeot 106 1.4 Sport bedraagt 145 euro :9.
De 106 weegt wel lichter en dus betalen we dan ook minder aan bv. wegenbelasting enzo.
Op papier is 't altijd moeilijk heh! Je moet maar afgaan op 'n paar gegevens: bouwjaar/ km-stand
enzo dus ja we moeten ze ook 'n x in reallife gaan bekijken! Even iemand optrommelen die er wat
verstand van heeft en dan toch is gaan kijken. Zelf zou ik trouwens toch wel blij zijn met allebei de auto's die ik net genoemd heb. De 206 is natuurlijk mooier/ stoerder om in te rijden, maar die 106 is misschien wat kleiner/ rechtere lijnen, maar opzich ook niet echt oerlelijk. Onze rode 205 vind ik werkelijk echt 'n lelijk ding geworden dus... Bedankt! Je hoort 't hier nog wel hoor!

[afbeelding]
Peugeot 206 1.4 XS
[afbeelding]
Peugeot 106 1.4 Sport
Met hierboven is.

Ga voor een van de 1.4 motoren. Rijd lekker wat minder schakelen en lagere toeren dus rustiger.

Ik heb zelf een 307 maar ik rij dan ook de kilometers die jullie per week hebben per dag. Ik heb in de 206 van een collega gereden en in de citroën saxo (106 met Citroën logo) van een tante. Hiervan vond ik zelf de 206 lekkerder rijden. Ik ozu dus zonder blikken of blozen een 206 pakken. En kwa grootte? tja wat is groot? Ik kom vanuit een BX via een Xsara Xantia break naar een 307 ik heb dus al enge vrees in een 206 het is allemaal wat je gewoon bent. Daarbij wen je makkelijker aan een grotere auto dan aan een kleinere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zondagskindje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:59:
Het enige wat weleens voorkomt is een versleten koppeling.
En dat is bijna altijd te wijten aan een verkeerde rijstijl ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
De 206 was er dus niet meer
en zaterdag zijn we er niet toe gekomen
om naar de 2 106'en te kijken! Dan vandeweek
even 'n gaatje vinden tussen al m'n hertentamens! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39

crisp

Devver

Pixelated

offtopic:
CLB: het is echt
niet nodig
om zelf elke keer
een enter midden in
je zin te zetten ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Maar anders past de reply
niet in de quick reply vakje want
dat is veel smaller op 600x800
toch?

Jammer dat je net naast de 206 grijpt..
Misschien toch even proberen of je een proefrit in een andere 206 kan doen om toch het verschil te beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 07:07

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik rij al jaren Peugeot. Begonnen met de 205, daarna een nieuwe 206 gekocht, en nu weer een nieuwe 206-SW besteld ( nog 2 maandjes :) ) En ik rijdt regelmatig in de 106 1.1 Sport van mijn schoonzus ( ja, allemaal Peug rijders in de familie )

Als je van een 205 in een 106 stapt zal je zeggen, ja leuk. Hetzelfde alleen wat sportiever en compacter. Stap je daarintegen in een 206 zal je zeggen, damn dit is pas een auto.
Alles klinkt veel massiever/zwaarder en degelijker. Meer ruimte, moderner en luxer. De 206 is idd veel beter qua veiligheid ( 4 sterren geloof ik? ) Het is echt een volwassener auto dan de 106 en 205.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ebc1eb08b6073618937290e72b49ee2/full.jpg

Ik heb mijn huidige 206 nu 6 jaar en heb nu net wer een nieuwe 206-SW besteld. Dat wil denk ik wel iets zeggen. Gewoon een perfecte auto zonder gezeik, en vele probleemloze KM's.

Een 106 is ook erg leuk en sportief, maar eigenijk niet meer te vergelijken met een 206.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bb95ae9bbc08c24849e2c592fd81568a/full.jpg

Hoe dan ook, een miskoop zal je niet gemakkelijk doen qua model. Maar probeer nog wel even een proefritje in een 206 te maken voor je je beslissing maakt.

Succes :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
crisp schreef op zondag 25 juni 2006 @ 14:52:
offtopic:
CLB: het is echt
niet nodig
om zelf elke keer
een enter midden in
je zin te zetten ;)
Haha weet ik! Ik ben 'n beetje lay-out fan! Dus m'n berichten moeten er netjes uitzien O-)

@ Shaggy: Proefritjes gaan we zeker nog maken hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:17

GaMeOvEr

Is een hork.

Goed, ik moet het toch ff kwijt, ook al draagt het waarschijnlijk qua mate van constructiviteit niet veel bij aan het topic.

Vind je nou niet dat je/jullie jezelf heel erg aan het beperken zijn?

Goed, je bent Peugeot fanboy, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, hoewel je met dat soort gedrag alleen maar jezelf beperkt, of in ieder geval de deal die je kunt maken, maar goed, dit is nu eenmaal zo, een Peugeot moet het worden.

Maar dan laat je de keuze van de Peugeot die je/jullie gaan kopen beperken door alleen maar te gaan kijken bij één Peugeot garage, die heeft dus nu geen 206 meer (waar de tendens volgens mij was dat het die kant opging, wat ook persoonlijk mijn keuze zou zijn, maar dat terzijde) dus wordt het maar een 106 want die ene specifieke garage heeft geen 206 meer?

Tja... Uh.. Ok... :X

Wat betreft "veiligheid niet zo belangrijk", realiseer je je wel dat de meeste ongelukken voorkomen in de stad en op B-wegen? Zeker met zo'n klein blikkie lijkt mij een stukje passieve veiligheid ook wel wenselijk, aangezien verkeersdrukte alleen maar toeneemt en je de auto voornamelijk in het "risicogebied" gebruikt.

Uit welk jaar een auto komt maakt qua veiligheid niet veel uit, daarintegen het jaar waarin de auto "bedacht" is en welke normen toen golden wel. Dus een 206 uit 2000 is wel degelijk veiliger dan een 106 uit 2003, omdat de 106 al uit 1995 stamt ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 25-06-2006 17:47 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Goede opmerkingen maak jij!

Fanboy.. Tsjaa m'n moeder wil 'n Peugeot PUNT
Ik wil best 'n citroen/ VW of Audi rijden hoor maarja :)

Maar we beperken ons niet tot 1 garage hoor!

De 206 die we op 't oog hadden was in de 'uitleen' wat inhoudt dat iemand 'm mee had gekregen omdat z'n auto werd gerepareerd. Vandeweek krijgen we een belletje als de 206 weer beschikbaar is om 'n proefrit te maken! Verheug ik me trouwens zeer op :9

'Onze' garage waar we al jaren zitten heeft idd niet veel keus: 1 206 en andere garages hier in de regio, die ook goed staan aangeschreven hebben een paar leuke 106'jes staan (zie TS)

Tsjaa veiligheid.. Misschien klinkt dit een beetje dom (naja 't klinkt gewoon dom) maar we gaan geen auto kopen, omdat hij nieuwer is (qua ontwerp) en zodoende ook veiliger. Als je een ongeluk krijgt met een 106 heb je idd grotere kans om gewond te raken dan in een 206 (zo is 't gewoon) maarja er rijden ook gewoon nog honderden mini's in Nederland..! Als je daar met 'n scooter tegen aan rijdt is die auto al total loss. Uiteraard speelt de veiligheid een grote rol in de koop bij 'n nieuwe auto, maarja we kunnen niet zorgen dat we in 'n tank rijden en zodoende heel goed beschermd zijn.

Ik begrijp je punt hartstikke goed hoor over die ontwerpjaren (k begrijp dat 'n 106 uit 2002 niet veiliger is dan 'n 206 uit 2000) maarja dan zouden er duizenden auto's in Nederland niet meer mogen rijden, omdat ze toch wel heel weinig bescherming bieden...

@ Allen:
't Topic begint ook steeds meer te lijken op: 206 vs 106! Zo staat 't wel in de titel uiteraard, maar ik wil 't wel graag houden bij de door ons uitgezochte auto's uit de TS! Dat een 206 beter is dan een 106 weet ik wel, maar welke auto's uit de TS zien er leuk uit qua specs/ eigenschappen en zouden leuke auto's zijn voor ons gebruik...

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 25-06-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

Als ik mij niet vergis heeft de XS versie van de 206 ook standaard sportstoelen. Uit ervaring kan ik vertellen dat dit wel erg fijn zit. Met name bij iets scherpere bochten.
Verder zie ik dat één van de 106-jes geen stuurbekrachtiging heeft, die zou bij mij al standaard afvallen ;) Sowieso zou de 106 afvallen, aangezien ik te lang ben om in een 106 te kunnen rijden (niet fijn om met de zijkant van je voeten de pedalen te moeten bedienen)

En jammer dat jij nu enkel naar deze garage kijkt. Als je een beetje een redelijke dealer hebt kun je ook bij een andere (Peugeot) dealer wel een auto uitzoeken en die via je dealer kopen en dus ook bij je eigen dealer in onderhoud doen.

Tja en even on-topic, vanwege de ruimte en het rijcomfort van de 206 zou ik zeker hiervoor gaan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Heb je trouwens al proefgereden in een 106 en een 206?

[ Voor 1% gewijzigd door arnax op 26-06-2006 10:18 . Reden: Maandagochtend en tweede pagina's in een topic gaan niet samen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:26

Sorcerer8472

Mens sana?

Wel ff een paar tips: probeer bij de dealer gelijk een volledige keuring te fixen, dan zijn eventuele gebreken die nu aan het licht komen voor zijn rekening, kan in de toekomst geld schelen...

Verder: stuurbekrachtiging is sowieso een dikke pré voor mij, erg prettig bij het inparkeren. Neerklapbare achterbank is handig als je grote dingen wilt vervoeren, denk aan kleine meubelstukken enzo. Een 206 vind ik persoonlijk fijner rijden, voelt nét wat degelijker aan van binnen (als je erin zit dan voelt het echt als een ruime auto, vergeleken met de 106)...

Crashtests: (de 106 wordt wel heel eng nadat je op de onderstaande links hebt geklikt :P)
Crashtest 206: http://www.euroncap.com/c.../details.php?id1=1&id2=72
Crashtest 106 (zelfde body als Citroen Saxo!): http://www.euroncap.com/c.../details.php?id1=1&id2=70

Verder: smaakkkkk... ik zou voor de 206 gaan: meer body/uitstraling (jammer dat hij zilvergrijs is wel!) en veiliger... zo'n 1.4 motor trekt verder ook wel lekker, net wat comfortabeler en een klein stukje minder lawaaierig dan een 1.1 op hoge snelheid :)

-edit-
De specs van die 106'jes lijken erg veel op elkaar, dus dan kun je verwachten dat het 106v206 wordt, zo'n topic :+ Verder was het overzichtelijk geweest als je airbag en centr. deurvergr. weg had ge-edit, die staan namelijk overal bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-06-2006 10:29 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
arnax schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:15:
Verder zie ik dat één van de 106-jes geen stuurbekrachtiging heeft, die zou bij mij al standaard afvallen ;)

En jammer dat jij nu enkel naar deze garage kijkt. Als je een beetje een redelijke dealer hebt kun je ook bij een andere (Peugeot) dealer wel een auto uitzoeken en die via je dealer kopen en dus ook bij je eigen dealer in onderhoud doen.
[/s]
We hebben nu ook geen stuurbekrachtiging en ik vind 't goed rijden dus als we dan
overstappen op 'n 106 zonder stuurbekrachtiging maakt dat niet veel uit denk ik :)

Kan ook hoor. Er is 1 garage hier om de hoek waar we al jaren zitten. Die heeft 4 jaar geleden een vestiging geopend hier 10 km verderop, dat is mislukt, maar er zijn nog wel steeds connecties! Zodoende kunnen we wel een 106 halen en deze bij 'onze' garage in onderhoud doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

CLB schreef op maandag 26 juni 2006 @ 12:19:
[...]

We hebben nu ook geen stuurbekrachtiging en ik vind 't goed rijden dus als we dan
overstappen op 'n 106 zonder stuurbekrachtiging maakt dat niet veel uit denk ik :)

Kan ook hoor. Er is 1 garage hier om de hoek waar we al jaren zitten. Die heeft 4 jaar geleden een vestiging geopend hier 10 km verderop, dat is mislukt, maar er zijn nog wel steeds connecties! Zodoende kunnen we wel een 106 halen en deze bij 'onze' garage in onderhoud doen!
Ja, maar als het toch allemaal niet veel uitmaakt en toch allemaal hetzelfde mag zijn, vraag dan ons advies niet :{

"Neem liever een 206, da's veiliger" - "ach, dat maakt niet zo veel uit"
"Die ene heeft geen stuurbekrachtiging!" - "ach, we rijden nu ook zonder"
"Neem een 1.4 ipv een 1.1" - "ach, deze 1.1 is ook snel genoeg"

Waarrrrrrommmmm vraag je het dan? Dit zijn zowat de enige verschillen die we uit deze specs op kunnen merken en in je reacties op alle adviezen zeg je gewoon dat die dingen je niet zo veel uitmaken 8)7

• Een snellere motor is comfortabeler en een 1.4 tov een 1.1 gebruikt nauwelijks meer benzine, daarbij is een 206 nog zelfs iets zuiniger dan een 106 volgens CarBase (zelfs als je een 106 1.1 vergelijkt met een 2.6 1.4).
• Stuurbekrachtiging is enorm handig bij inparkeren en mensen die mét hebben gereden willen meestal niet meer zonder omdat dat in vergelijking enorm oncomfortabel is (tis dat je het bent gewend nu).
• Een 206 is veiliger.
• Stuurbekrachtiging is fijner.
• De 206 is hipper, ruimer, comfortabeler.

En nog niet genoemd:
• Een 106 heeft flaporen, als je erachter rijdt :P
• Je rijdt minstens 75 km meer per tank in een 206 (5L meer tankinhoud + zuiniger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je hebt wel gelijk, ik heb 't zelf ook door!

M'n moeder lonkt toch meer naar de 106, dus dat ben ik 'n beetje aan 't rechtpraten!

Stuurbekrachtiging ken ik wel! Heb gelest in 'n Mazda 6 die dat had :)

De 206 is binnen, dus we gaan zo proefritje maken! Jullie horen 't nog wel

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 26-06-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ga gewoon voor de 206. Net wat meer ruimte, rijdt lekkerder en dan heb je iig iets. Ik rijd een 106, maar ik heb paar keer in een 206 gereden, maar zodra ik geld heb komt die er. 106 is allemaal wat stugger enzo, 206 rijdt zeer fijn :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Waarom ga je niet kijken naar een 306? Ik heb ongeveer een maand terug ook voor het zelfde dilema gestaan 106 / 206 of 306.

Uiteindelijk voor een 306 gekozen, de reden is dat deze wat ruimer en wat groter aanvoelt dan een 206 of 106 daarnaast is hij qua prijs ook nog veel gunstiger dan een 206.

Persoonlijk zou ik gaan voor een 306 XS of een 106 Sport, zijn namelijk leuke sportieve (betaalbare) auto's

(voor als je het nog niet wist, een 106 is vrijwel gelijk aan een citroën saxo, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 11:08
Royal schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:02:

(voor als je het nog niet wist, een 106 is vrijwel gelijk aan een citroën saxo, dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken)
En die 2 staan weer gelijk aan een citroen ax, dat geeft maar eens aan hou oud die dingen eigenlijk al zijn.

als je iets kleins en sportiefs zoekt:106
groter en comfortabeler:206

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Drake schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:06:
[...]
En die 2 staan weer gelijk aan een citroen ax, dat geeft maar eens aan hou oud die dingen eigenlijk al zijn.
Eèèèh.. Dat dacht ik toch niet. De AX werd opgevolgd door de Saxo. De 106 was er ietsjes eerder, voor zover ik weet is er geen verwantschap qua bovemplaat of techniek met de AX.
als je iets kleins en sportiefs zoekt:106
groter en comfortabeler:206
Daar ben ik het dan weer wel mee eens, ook qua waardevastheid.

[ Voor 2% gewijzigd door SeatRider op 27-06-2006 08:23 . Reden: Saxo/106 != AX ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
idd 306, echt way mooier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SeatRider schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:10:
[...]

Eèèèh.. Dat dacht ik toch niet. De AX werd opgevolgd door de Saxo. De 106 was er ietsjes eerder, voor zover ik weet is er geen verwantschap qua bovemplaat of techniek tussen de twee.
Naar mijn weten zijn die twee weldegelijk heel erg gerelateerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Idd, 106 en saxo delen bodemplaat en onderdelen, alleen de body is iets anders, dat de 106 eerder was is marketing technisch ws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Duncan_R schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:29:
Idd, 106 en saxo delen bodemplaat en onderdelen, alleen de body is iets anders, dat de 106 eerder was is marketing technisch ws
De AX en de Saxo (lees de quote anders ;) )?
Misschien een slecht vergelijk (aangezien ik een VTS heb), maar heeft die AX dan zo'n waanzinnige wegligging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:19

SeatRider

Hips don't lie

MrSleeves schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:12:
[...]

De AX en de Saxo (lees de quote anders ;) )?
Misschien een slecht vergelijk (aangezien ik een VTS heb), maar heeft die AX dan zo'n waanzinnige wegligging?
Ja ik weet dat de Saxo en de 106 zusjes zijn, maar de AX heeft daar geen verwantschap mee. Nu ik hem teruglees was mijn antwoord inderdaad een beetje dubbelzinnig.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Ach, ik zag het staan en dacht: ja, klopt. Toen las ik de quote en dacht: de AX en de Saxo?
Maargoed, jij was wel duidelijk; de rest die je quote citeerde (en daaropvolgend) niet ;)

Qua teruglezen bedoelde ik dus waar jij op reageerde (wat Drake dus beweert).

Maar verder ben ik het met je eens (aangezien ik beide (206 en Saxo) heb gereden).
Er is ook ergens in een blad (Autoweek dacht ik, online te krijgen (kost wel wat), ik heb het nog ergens geloof ik) een vergelijk tussen de Saxo VTS en de 206 GTi.
Daar concludeerde ze dat de Saxo eigenlijk de opvolger is van de 205 (ruig, sportief, spartaans enzo) en dat de 206 GTi toen als de "nieuwe" GTi gezien moest worden (comfortabel, ruimer, maar toch nog wel snel). En dat klopt wel aardig: GTi's zijn niet meer als een 205 zeg maar.

[ Voor 57% gewijzigd door MrSleeves op 27-06-2006 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 11:08
SeatRider schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 08:22:
[...]

Ja ik weet dat de Saxo en de 106 zusjes zijn, maar de AX heeft daar geen verwantschap mee. Nu ik hem teruglees was mijn antwoord inderdaad een beetje dubbelzinnig.
de saxo en de ax zijn gebaseerd op de ax,

ik heb bijde als eens uit elkaar gesloopt

de moter,onderstel,dashboard,stoelen enz zijn allemaal zonder problemen over te zetten naar een ax.

een saxo/106 is niets meer dan een iets zwaardere ax. wat opzich niet verkeerd is, ik ben zelf ook ws op zoek naar een 106 gti/rallye

[ Voor 14% gewijzigd door _Drake_ op 27-06-2006 14:09 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Ik heb al mijn rijlessen in een 206 gedaan, heerlijke auto om in te rijden.
zelfs met t kleinste motortje krijg je hem ver vooruit.
en dan een kleine vraag... waarom willen jullie van die 205 af .... ? de peugeot 205 is een ongelovelijke sterke auto daar rijd je gemakkelijk 500.000 a 600.000 Km mee, hij staat hier in frankrijk ook bekend als "de fout van peugeot" het is een auto die TE lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Iedere kleine auto is betrekkelijk duur in aanschaf en zijn ze relatief waardevast.
Persoonlijk vind ik een 206 wat meer hebben dan een 106 maar dat is toch een keuze die je zelf zal moeten maken.
Een auto met een lage kilometerstand hoeft niet te betekenen dat deze ook minder geleden heeft dus staar je er niet blind op.
Er zijn autos die bijvoorbeeld maar 1000 tot 2000 km per jaar rijden en na een jaar of 6 hoef je echt niet blij te zijn dat je een dergelijke auto kan kopen.

Ik weet niet wat je lengte is maar kijk vooral eens naar de zitpositie achter het stuur wat je fijner vind.
Ik kan bijvoorbeeld niet goed zitten achter het stuur van een 106 en in de 206 weer wel omdat deze net iets ruimer is.
bepaalde opties zijn soms ook te verwaarlozen ik noem het in de meeste gevallen verkooppraatjes om een auto meer te laten lijken dan deze in werkelijkheid is.
Wat ik wel aan kan raden is een auto met airco wat ideaal is en later ook weer van pas kan komen met het inruilen.

Metallic lak kan je wat langer mooi houden dus mischien ook een optie als je hieruit kan kiezen.
Neem een bepaade gewilde kleur en geen trendy kleurtje anders kom je jezelf wederom weer tegen bij het inruilen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik zou ook een 306 eens proeven,

persoonlijk vind ik die mooier dan de 206. 106 is mij te klein, daar neem je nog niet eens fatsoenlijk de boodschappen mee zonder de voorstoellen/achterbank te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Update van de TS:

Hele week tentamens gehad, dus geen tijd om auto's te bekijken en te gaan proefrijden!
206 was in uitleen, werden we vandeweek gebelt dat hij weer terug was, maarja ik had tentamens,
dus zodoende gisteren teruggegaan, auto verkocht :X
Beetje heeel heeel erg mongolisch van die garage maarja dat terzijde!

Ik had op internet alweer 'n mooie auto gezien, wel een 106, maarja kom ik zo op terug!

We zijn gisteren bij 3 autobedrijven geweest en hebben denk wel 20 mooie occasions gezien!

De auto waar ik 't net over had hebben we dus ook bekeken en die is wel heel erg mooi... :9~

PEUGEOT 106 1.1 XT
Komt uit 2002 en heeft maar 15.000 km gelopen!

en heeft leuke extra's / accesoires:
Airbag bestuurder
CD Speler
Centrale deurvergrendeling afstandbediending
Elektrische ramen (voor)
In hoogte verstelbaar stuur
Mistlampen (voor)
In twee delen neerklapbare achterbank
Metaalkleur
Radio
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging

Naja we zagen 'm dus al op internet en bekeken 'm gisteren en we waren er gelijk weg van!

Ook hebben we de 106 1.4 Sport nog uitvoerig bekeken!
Had helaas veel last van steenslag en kleine krasjes!
Kan uiteraard allemaal wel weggewerkt worden maarja...
Deze was ook weer 'n stuk duurder en bevatte nog geen audio-installatie (ook weer 250 euro erop)

Zodoende zijn we vanmiddag een proefrit wezen maken in de 106 1.1 XT en we waren sprakeloos!
Prachtig interieur van binnen, rijdt echt lekker pittig (optrekken enzo) en is gewoon best blits!
Ook de buitenkant vinden we erg mooi:
-Mistlampen voor wat wel leuk staat
-Mooie achterspoiler en extra remlicht
-Zit een mooie uitlaat onder. Niet zo'n dun buisje zeg maar
-Nieuwe banden en mooie onbeschadigde velgen

De keus staat voor 99% zeker: we gaan in 'n 106 1.1 XT rondrijden, waar ik zeer blij mee ben!

Hij kon 'm aanbieden voor een leuke prijs en er zat ook nog 'n gratis navigatie-systeem bij die we eventueel ook nog in konden ruilen voor extra korting. Ikzelf ben van plan om geen navigatie-systeem in te laten bouwen (heb namelijk 'n PDA met navigatie) maar hiervoor 'n mooie audio-installatie te laten plaatsen... Moet ik nog even overleggen met m'n moeder enzo.
Eventueel kan ik ook na 'n paar maanden een mooie installatie bij de MediaMarkt aanschaffen
en 'm daar gelijk in laten bouwen (of raden jullie dat ten strengste af?)

PS. We hebben wel enkele 206'en van binnen bekeken en dergelijke!
Uiteraard zeeeer mooie auto maar:
-voor ons veelste groot
-ook aardig luxe (waar je dus voor betaald)
-rond de 150 kg meer --> meer wegenbelasting

We zullen blij zijn met onze 106! Hoe en of 't de deal doorgaat, laat ik nog weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Laatst online: 16:10
CLB schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 19:06:
Update van de TS:

Hele week tentamens gehad, dus geen tijd om auto's te bekijken en te gaan proefrijden!
206 was in uitleen, werden we vandeweek gebelt dat hij weer terug was, maarja ik had tentamens,
dus zodoende gisteren teruggegaan, auto verkocht :X
Beetje heeel heeel erg mongolisch van die garage maarja dat terzijde!

Ik had op internet alweer 'n mooie auto gezien, wel een 106, maarja kom ik zo op terug!

We zijn gisteren bij 3 autobedrijven geweest en hebben denk wel 20 mooie occasions gezien!

De auto waar ik 't net over had hebben we dus ook bekeken en die is wel heel erg mooi... :9~

PEUGEOT 106 1.1 XT

Airbag bestuurder
CD Speler
Elektrische ramen (voor)
Mistlampen (voor)
Metaalkleur
Radio
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging

Naja we zagen 'm dus al op internet en bekeken 'm gisteren en we waren er gelijk weg van!

Ook hebben we de 106 1.4 Sport nog uitvoerig bekeken!
Had helaas veel last van steenslag en kleine krasjes!
Kan uiteraard allemaal wel weggewerkt worden maarja...
Deze was ook weer 'n stuk duurder en bevatte nog geen audio-installatie (ook weer 250 euro erop)

Zodoende zijn we vanmiddag een proefrit wezen maken in de 106 1.1 XT en we waren sprakeloos!
Prachtig interieur van binnen, rijdt echt lekker pittig (optrekken enzo) en is gewoon best blits!
Ook de buitenkant vinden we erg mooi:
-Mistlampen voor wat wel leuk staat
-Mooie achterspoiler en extra remlicht
-Zit een mooie uitlaat onder. Niet zo'n dun buisje zeg maar
-Nieuwe banden en mooie onbeschadigde velgen

De keus staat voor 99% zeker: we gaan in 'n 106 1.1 XT rondrijden, waar ik zeer blij mee ben!

Hij kon 'm aanbieden voor een leuke prijs en er zat ook nog 'n gratis navigatie-systeem bij die we eventueel ook nog in konden ruilen voor extra korting. Ikzelf ben van plan om geen navigatie-systeem in te laten bouwen (heb namelijk 'n PDA met navigatie) maar hiervoor 'n mooie audio-installatie te laten plaatsen... Moet ik nog even overleggen met m'n moeder enzo.
Eventueel kan ik ook na 'n paar maanden een mooie installatie bij de MediaMarkt aanschaffen
en 'm daar gelijk in laten bouwen (of raden jullie dat ten strengste af?)

PS. We hebben wel enkele 206'en van binnen bekeken en dergelijke!
Uiteraard zeeeer mooie auto maar:
-voor ons veelste groot
-ook aardig luxe (waar je dus voor betaald)
-rond de 150 kg meer --> meer wegenbelasting

We zullen blij zijn met onze 106! Hoe en of 't de deal doorgaat, laat ik nog weten!
Fijn om te horen dat je een auto hebt gevonden die volledig bij jullie wensen past.

voor de radio kan ik je zeker aanraden om een te pakken met geintegreerde bluetooth carkit. Zo kun je lekker makkelijk bellen zonder al te veel ellende en inbouw of van die losse oortjes.

Veel sterkte ermee en veel veilige en onderhoudsvrije kilometers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ok, veel plezier met jullie nieuwe 106! Dat hij maar 15.000 km heeft gelopen is erg mooi natuurlijk!

Wel nog een noot: de 206 verschilt qua afmetingen bijna niet met de 106. Centimeterwerk! En of je je nou druk moet gaan maken om 14 euro extra wegenbelasting per kwartaal als je een auto van 1000en euro's koopt...? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:50:
Ok, veel plezier met jullie nieuwe 106! Dat hij maar 15.000 km heeft gelopen is erg mooi natuurlijk!

Wel nog een noot: de 206 verschilt qua afmetingen bijna niet met de 106. Centimeterwerk! En of je je nou druk moet gaan maken om 14 euro extra wegenbelasting per kwartaal als je een auto van 1000en euro's koopt...? :+
Ik weet niet door wie die gebruikt is, maar de auto is echt nog in nieuwstaat!
Interieur is niks mee aan de hand, bekleding is helemaal top, ziet er gewoon schon uit!

Mwah nieuwwaarde van 'n 206 is ook wat hoger, speelt volgens mij ook mee met wegenbelasting?

Ook 't verbruik van de 106 is wat minder (anders hadden we 'n 206 1.4 gehad)
't Zijn de kleine dingetjes/ extra's die je betaald maar voor m'n moeder toch makkelijk om te kiezen.

106 vind ze leuker qua model
Hij is werkelijk in nieuwstaat
15.000 km gelopen, wat niks is
Toch iets luxer dan onze huidige 205
En aanschafprijs is toch zo'n 1500 euro minder

Voor m'n moeder was de keuze in ieder geval snel gemaakt en ik ben er zeer tevreden mee :)

Nu alleen nog even kijken naar de audio-installatie. Zit zo'n standaard cd/radio speler in, wat ik opzich wel leuk vind, maar ben nog even aan 't bedenken om er gelijk 'n pioneer/ jvc-set in te laten bouwen!? Ik moet nog even kijken of dat voordeliger is bij de garage dan bij bijvoorbeeld de MediaMarkt? Ervaringen?

Voor jullie misschien 'n monken-auto'tje voor ons een wereld van luxe :9

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 06-07-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-06 21:32
Gefeliciteerd met je keuze en aankoop! Hoewel ik je geen tips of dergelijke heb gegeven, had ik je topic wel gevolgd. Altijd wel leuk om zoiets te lezen. Zelf wilde ik voor een Clio formaat gaan, maar ben uiteindelijk voor een Megane gegaan die mij meer auto bood voor minder geld dan de Clio :P.

Ik vroeg me wel af, wat die auto je heeft gekost? Verder heel veel rijplezier natuurlijk deze zomer!

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
InsjaHH schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:46:
Gefeliciteerd met je keuze en aankoop! Hoewel ik je geen tips of dergelijke heb gegeven, had ik je topic wel gevolgd. Altijd wel leuk om zoiets te lezen. Zelf wilde ik voor een Clio formaat gaan, maar ben uiteindelijk voor een Megane gegaan die mij meer auto bood voor minder geld dan de Clio :P.

Ik vroeg me wel af, wat die auto je heeft gekost? Verder heel veel rijplezier natuurlijk deze zomer!
We hebben ook voor 'n Clio gekeken! Hele leuke auto ook, maar hier in de buurt waren niet erg veel leuke occasions (we hebben 4 Clio's bekeken en 't laagste km-aantal daarvan was al 112.000 :? )

Nu krijgen we 'n auto die pas 3,5 jaar oud is (onze huidige auto al 15 :X ) en weinig heeft gelopen!

Totale kosten inclusief rij-klaar maken van de auto bedraagt 7250 euro!
Dan moet er nog wel korting af, want 't bijgeleverde navigatie-systeem laten we schieten.

Zal waarschijnlijk 250 euro extra korting opleveren, maarja misschien wordt dat de audio-installatie...

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 02-07-2006 13:59 . Reden: Type-fout van 'n paar honderd euro ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

nette auto niets mis mee
heb je deze auto gekocht bij een officieel dealer? dan weet ik vrijwel zeker dat je een goede koop gedaan hebt.

Soms ongelofelijk wat voor luxe er al tegenwoordig in zon kleine auto kan zitten.
Ik hoop dat je er lang plezier van zal hebben

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:47:
nette auto niets mis mee
heb je deze auto gekocht bij een officieel dealer? dan weet ik vrijwel zeker dat je een goede koop gedaan hebt.

Soms ongelofelijk wat voor luxe er al tegenwoordig in zon kleine auto kan zitten.
Ik hoop dat je er lang plezier van zal hebben
Leuke reactie!

Jaja bij 'n officiele Peugeot-dealer!
Is daar ook altijd in onderhoud geweest, nooit grote dingen
mis meegeweest en ook nooit 'n ongeluk gehad ofzo!

Naja voor ons is die best wel luxe ja! We zullen er zeer blij mee zijn!

Morgen worden we gebeld over 't hoe of wat qua prijs enzo dus we zijn benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
EDIT: Verkeerde topic 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 03-07-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
We hebben net de deal gesloten!
Volgende week donderdag staatie helemaal voor ons klaar!

Peugeot 1.1 XT

Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/2790/peugeot0vz.jpg

Airbag bestuurder
CD Speler
Elektrische ramen (voor)
Mistlampen (voor)
Metaalkleur
Radio
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 06-07-2006 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Persoonlijk zou ik liever voor een 1.4 / 1.6 gaan maar dit is zeker een hele mooie auto voor een hele leuke prijs en zoals ik op de foto kan zien van binnen ook nog zeer netjes!

Gefeliciteerd!

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Laatst online: 02-07 07:46

Glewellyn

is er ook weer.

Als je toch overweegt een Pioneer headunit te nemen zou ik eens kijken naar de DEH-P75BT. Dat is er een met ingebouwde Bluetooth carkit. Heb ik ook gehad in mijn auto (die nu total-loss is :X )

http://www.pioneer.nl/nl/...=12624&taxonomy_id=25-121

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Achja we hebben in deze 1.1 gereden en hij reed perfect (trok snel op en was lekker stil) dus
Interieur is echt werkelijk nog in nieuwstaat! Zal volgende week wel even wat foto's posten!

Dankjewel :9~

Pagina: 1 2 Laatste