Achtergrondgepiep

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 13:32
Hallo,

sinds het installeren van een extra harde schijf (seagate ST3250823AS (232 GB)) is mijn pc een vervelend gepiep beginnen uitstralen. De laatste maanden wordt het ook alsmaar luider. Het gepiep kennen jullie allemaal wel, een 'electronische' fluittoon, heel hoog.
Wat ook opvalt, bij een koude boot blijft het gepiep tot 2 minuten weg. Komt er alleen maar door als de temperatuur beetje begint te stijgen.
Nou denkt iedereen zeker dat het aan die harde schijf ligt, maar die is het net niet. Ik heb beide harde schijven al ontkoppeld, en het gepiep blijft gewoon. Heb ook al elke fan geblokkeerd, en die is het ook niet.
Als ik er mijn oor tegen leg lijkt het geluid echt wel van het mobo te komen :/ iemand enig idee aan wat het zou kunnen ligen?

mercikes, maleadt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan het niet een kapotte condensator zijn die zo'n vieze fluittoon maakt?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:03

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Het lijkt op een vervelende resonantie van een DC/DC convertor, je zou alle condensatoren kunnen controleren en evt op een aantal handige plaatsen 100nF der bij kunnen prikken, meestal helpt dat wel goed tegen hoog frequente rommel.

blabla

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Heb je wel gezocht?
Ik krijg die indruk namelijk niet.

Zie bv. Search 'moederbord hoge pieptoon'
N.a.v. de gevonden topics zou je naar het volgende kunnen zoeken:
Search 'piepende spoelen' en Search 'piepende condensatoren' :)
Ook kun je de search string nog aan passen naar keuze. Een leuk topic is Thandor in "Sissend geluid moederbord" :)

Ik denk dat je daar voorlopig wel mee uit de voeten kunt. Dit topic gaat op slot. Mocht je m.b.v. de search geen oplossing kunnen vinden of heb je een aantal oplossingen geprobeerd maar hadden die geen effect?
Open dan een topic in het juiste subforum. Als je vrijwel zeker weet dat het van het moederbord af komt kun je deze vraag beter in Processors, Mobo's & Geheugen stellen ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.