[PHP Smarty] Templates op een andere server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik probeer met smarty templates van een andere server te halen. Dit gaat opzich wel door het template bestand via http in een variabele te lezen en vervolgens met resources te werken. Alleen zodra ik in de template een include gebruik die verwijst naar een andere template op diezelfde server, dan werkt dat natuurlijk niet.

Is er een standaard manier om te werken met meerdere servers, of een manier hoe ik om het boven genoemde probleem heen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Het lijkt me niet echt standaard om iedere keer dat je een site weergeeft een template te halen van een andere server. Als dit wel moet om alle templates op 1 plek te verzamelen zou je een NFS mount kunnen maken.

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

waarom zou je dat willen? dan moet je zoveel verkeer trekken en je site wordt er niet sneller op.

als je met meerdere servers moet werken, ga dan syncen rond de zoveel tijd (zoek op rsync) . of bij uploads naar andere servers uploaden

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
athlonkmf schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:11:
waarom zou je dat willen? dan moet je zoveel verkeer trekken en je site wordt er niet sneller op.

als je met meerdere servers moet werken, ga dan syncen rond de zoveel tijd (zoek op rsync) . of bij uploads naar andere servers uploaden
Het verkeer zal heel erg meevallen denk ik. Stel dat je een externe MySQL database hebt draaien waar je templates uit haalt, dan heb je hetzelfde verkeer.
Deze manier gebruik ik nu, alleen dan met bestanden op een andere server die ik uitlees. Ongeveer dezelfde werking als met een database. Ik vraag me alleen af hoe een include van een template in een andere template op deze manier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Fles schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:47:
[...]
Het verkeer zal heel erg meevallen denk ik. Stel dat je een externe MySQL database hebt draaien waar je templates uit haalt, dan heb je hetzelfde verkeer.

[...]
Deze manier gebruik ik nu, alleen dan met bestanden op een andere server die ik uitlees. Ongeveer dezelfde werking als met een database. Ik vraag me alleen af hoe een include van een template in een andere template op deze manier gaat.
http://smarty.php.net/man...uage.function.include.php
het laatste stukje ... over resources
in combinatie met die eerste link die ik gaf moet het toch wel lukken?
Pagina: 1