Op dit moment heb ik een Matrox G550 in mijn Cad station zitten, deze geeft een zeer scherp beeld icm mijn 21" eizo CRT. Het probleem is dat ondanks ik alleen 2D werk doe hij toch niet snel genoeg is. Vooral met in en uit zoomen doormiddel van de scrollwheel hapert hij. Dus ik zoek een iets snellere kaart die ongeveer net zo'n scherp beeld geeft. Qua snelheid heb ik al gemerkt dat een GF2MX zou voldoen. Als ik deze er in stop zoomt hij helemaal vloeiend. Ik ben dus op zoek gegaan naar een oudere Nvidia quadro (gebaseerd op een nv17gl, nv18gl of in die buurt). Het probleem is dat deze nergens te vinden zijn voor een fatsoenlijke prijs <50euro.
Mijn vermoeden is dat nieuwere videokaarten steeds betere filters hebben en dus ook betere beeldkwaliteit, nou vraag ik me dus af of een moderne videokaart uit bijvoorbeeld e nvidia 6*00 reeks een beeldkwaliteit neer kan zetten die vergelijkbaar is met de matrox G550.
Dus zou een Geforce 6200 een goed alternatief zijn voor mijn matrox G550, deze is namelijk niet duur omdat hij niet zo snel is maar waarschijnlijk vele malen sneller als een G550 en betere beeldkwaliteit als een GF2MX.
Zou dit een goede optie zijn of weten jullie een beter betaalbaar alternatief?
Eisen aan de kaart zijn: AGP interface en goede ondersteuning onder linux (dus geen ati!!)
Mijn vermoeden is dat nieuwere videokaarten steeds betere filters hebben en dus ook betere beeldkwaliteit, nou vraag ik me dus af of een moderne videokaart uit bijvoorbeeld e nvidia 6*00 reeks een beeldkwaliteit neer kan zetten die vergelijkbaar is met de matrox G550.
Dus zou een Geforce 6200 een goed alternatief zijn voor mijn matrox G550, deze is namelijk niet duur omdat hij niet zo snel is maar waarschijnlijk vele malen sneller als een G550 en betere beeldkwaliteit als een GF2MX.
Zou dit een goede optie zijn of weten jullie een beter betaalbaar alternatief?
Eisen aan de kaart zijn: AGP interface en goede ondersteuning onder linux (dus geen ati!!)
[ Voor 3% gewijzigd door Emielio op 22-06-2006 15:49 ]