Toon posts:

[asp.net] datatable uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een winkelmand die in het totaal opgeslagen wordt in een datatable, deze verstuur ik via een sessie naar een andere pagina die op zijn beurt weer per rij de gegevens in een MSSQL Database moet toevoegen.

Nu kan ik in de pagina die de bestelling moet toevoegen in de database wel de datatable uitlezen en op de pagina weergeven doormiddel van de volgende code:
cart = (DataTable)Session["kaart"];
GridView1.DataSource = cart;
GridView1.DataBind();
Maar nu wil ik dus (ik denk via een while loop) elke rij toevoegen aan een MSSQL database.
Ik denk dat dit gedaan kan worden via cart.Select maar dit heb ik niet zelf werkend gekregen

Zoeken met google bood niet echt hulp omdat het juist vaker andersom gaat (database naar datatable).

Alvast bedankt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:13
Tja, inserten in een database is natuurlijk helemaal iets anders dan de gegevens uit je DB halen, en in een DataTable stoppen.

Er zijn 2 manieren:
- Ofwel gebruik je een DataAdapter met een InsertCommand, en zorg je ervoor dat de DataAdapter de wijzigingen naar de DB stuurt.
- Of, je gaat iedere DataRow uit de DataTable handmatig naar de DB sturen. Dit doe je door Row per Row te overlopen, en voor iedere row een SqlCommand uitvoert die de goede INSERT Query bevat. (De dataadapter gaat eigenlijk ook op deze manier te werk).

In ieder geval, dit is best een eenvoudig probleem, dat zeker in een hele hoop tutorials behandeld wordt. Mits je op de juiste termen had gezocht, (how to insert data in a database in asp.net) of iets dergelijks, dan had je zeker wel iets bruikbaars gevonden.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.