Toon posts:

Passief gekoelde 7600 GT niet te heet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 653 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Na veel lezen en vergelijken had de MSI NX7600GT-T2D256E (actief gekoelde kaart) mijn voorkeur gewonnen omdat ze prijs/kwali super is, ik altijd tevreden was van MSI en het liever bij 1 winkel hou. Maar deze kaart bleek niet zomaar beschikbaar en lijkt vervangen te worden door zijn nieuwe broer de MSI NX7600GT-T2D256EZ. De PASSIEF gekoelde versie.

http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=742

Ik vond nergens reviews over deze specifieke vernieuwde versie, en dus ook niets over zijn temperatuur. Maar in bvb onderstaande review gaat een XFX 7600GS (Lite GT zeg maar) zomaar even 103°C in full load. Dat is echt wel snertheet.

http://techreport.com/rev...eforce-7600s/index.x?pg=9

Nu had ik ook een SLI bord voor ogen met in de toekomst een 2e 7600GT erbij, maar als ik zie wat een single 7600GS al doet... Tis wel een passieve met heatpipejes, maartoch...

Zouden mensen met een passief gekoelde 7600GT mij zo eens wat temperaturen laten weten plz ? Of andere ervaringen hiermee, zeker welkom.

Thx ! ;)
Ace

Verwijderd

zoveel koeler is de GS versie niet, gewoon dezelfde core als de GT alleen DDR2 geheugen ipv GDDR3 geheugen.

103 graden lijkt me vrij overdreven, kan je niet gewoon msi mailen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb pas geleden een passief gekoelde 7600GS van Asus in de PC van mijn ouders gezet. Het ding werdt gewoon in Windows (alleen bureaublad) al tussen de 90 en 100 graden, en tijdens spellen liep dat op naar ~120. Na het monteren van een casefan voor wat airflow liep de temperatuur terug naar ongeveer 60 graden stressed. Je moet dus gewoon zorgen dat er wat luchtverplaatsing is, dan kan het allemaal prima.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-03 19:17
Die 7600GS heeft dan ook wel een minimaal heatsinkje, niet veel groter dan die op me GeForce2 |:(
Heatpipes enzo doen wonderen en die zalmantoaster kan het zaakje al helemaal passief koel houden. (als je bereid bent er extra voor te betalen).
Mocht je een probleem hebben met de MSI kaart waarom kijk je dan niet voor een XFX, Asus, etc?

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nou, het blok op die van mijn ouders is behoorlijk groot:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/922543b3d8e730b32200c46b98f22b58/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ea1adeca3914072a84d6799fb851db4c/thumb.jpg

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28

mambo No5

Bad Apple?

Is een GigaByte GV-NX76T256D-RH niet iets voor jouw? Als ik zo even wat reviews doorlees komt de kaart qua koeling soms zelfs beter uit dan de actief gekoelde broertjes.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com.tw/FileList/Image/vga_productimage_nx76t256d-rh_big.jpg

Ik vind dat in ieder geval wel een leuke kaart... :9

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bedankt voor jullie replies _/-\o_

Twixxie : Het geheugen is het grootste verschil, maar de GPU draait toch 40% sneller, als dat zich evenredig uit in temperatuur :+

AtleX : Das toch wel eieren bakken, 120 graden maar liefst. Bedankt voor je foto's. Zo een vent er op monteren zal zeker een serieus verschil maken, en op zich kan het best, ook in een SLI situatie. Die dingen zijn dan ook veel groter en draaien dan een pak trager vergeleken met die miniventjes die snel reutelen als een koffiemolen.

TeXiCiTy : op mijn passief gekoelde gforce 2 stond idd een ding dat niet veel groter is dan een postzegel, de blokken op de 7600GS zijn toch wel een pak groter. Dacht bij mijn nieuwe upgrade maar eens zoveel mogelijk 1 merk te nemen (zal wel wat bijgeloof zijn 8) ), maar daarnaast zijn andere merken meestal ook duurder.

mambo Nr5 : Hmmm interessante tips, thx ;) zo een blok dat verbonden is met vinnen aan de buitenkant is nog eens wat anders, de gigabyte dudes hebben hun verstand wel gebruikt met die koeling. Even kijken of ik ze hier ergens kan vinden voor een degelijke prijs.

Ace

Verwijderd

sorry wist niet dat de clocksnelheid ook veranderd was, waarschijnlijk overheen gelezen :o

maar om ff op mambo Nr5 in te springen(d8 trouwens dat je die bedoelde maar goed, laten we het er op houden dat ik een niet zo scherp dagje had :Y) )
hier kan je het frontpage artikel erover vinden: http://tweakers.net/nieuws/42864/?highlight=7600+gt
wordt ook meteen een review beschreven en er naartoe gelinked

hoop dat het je in je keuze helpt, ik denk in ieder geval dat die de moeite waard is
vooral voor die prijs van 190 euro, vaalt reuze mee, nog geen 20 euro duurder voor een veel stillere computer

Verwijderd

Topicstarter
Hi Twixxie,

hehe np, al die cijfers he 8)7 Thx voor de link naar het tweakers artikel. Dadelijk eens lezen. Goed op weg om de kaart der kaarten te worden voor mij. :9 Hopelijk is ze binnen een jaar nog te vinden voor een prikje om in SLI te zetten. Je vind ze minder vlot dan de allraoundmerken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:25:
Hi Twixxie,

hehe np, al die cijfers he 8)7 Thx voor de link naar het tweakers artikel. Dadelijk eens lezen. Goed op weg om de kaart der kaarten te worden voor mij. :9 Hopelijk is ze binnen een jaar nog te vinden voor een prikje om in SLI te zetten. Je vind ze minder vlot dan de allraoundmerken.
om maar even over SLi te beginnen: als je volgend jaar de prestaties te weinig vind, zou het dan niet handiger zijn om een nieuwe DX10 kaart te kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die gaan dan weer bakken met geld kosten terwijl tegen dan een extra 7600gt dan weer aan budgetprijzen te vinden is 8) en ik moet dan terugdenken aan Voodoo2 SLI B)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb hier een Asus EN7600GT Silent draaien - ook een passief gekoelde 7600GT. Precieze temps weet ik niet, maar zelfs bij vrij zwaar gebruik (UT2K4, 1600x900, alle instellingen op vol) zit de heatsink onder de pijngrens :z

Lukt prima bij redelijke airflow dus :)

Oslik blyat! Oslik!

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Misschien dat een ASUS EN7600GS TOP Silent ook een leuke kaart voor je is...

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zat er ook over te denken om een silent versie te nemen, maar ik heb uiteindelijk toch maar gekozen voor een normale 7600gt+"artic nv silencer 6" past perfect en ik hoor niks meer.

[ Voor 12% gewijzigd door kamphuis op 23-06-2006 19:42 ]

Verwijderd

oke..

ik ben aan t zoeken voor de XFX 7600GS passive, omdat deze 2xdvi heeft en geen geluid maakt.
bovendien ga ik er niet overdreven op gamen en komt de kaart in een goed gekoelde kast (80mm front intake beneden, 92mm rear output boven, ter hoogte van de cpu, die weer een arctic freezer 7 gebruikt. verder een stille tagan koeler en maar 1 hd) anyway..

ik ben nogal een tijdje bezig voor de graka, want eerst kwam dat hdtv/hdcp/hdmi verhaal tussendoor en daarna bleken deze leuke kaarten nogal heet te worden..

nu denk ik net iets ontdekt te hebben aangaande de XFX 7600GS >:)

bij alternate zie ik er nu eentje voor 109 euro > http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXXNM&#tecData

en na even te hebben gezocht lijkt dit een nieuwe, tragere, en waarschijnlijk koelere versie te zijn! want..

de gpu gaat maar tot 700mhz, ipv. 800mhz of voor de XXX factory-overclocked 900 mhz
en heeft een andere type aanduiding, nl. PV-T73P-UDJ3

de 'oudere' 7600gs kaarten van XFX hebben: PV-T73P-UDS3 (voor de XXX) en UDL3

ik heb al vaker weirde specs gezien bij Alternate en heb ook al even op PV-T73P-UDJ3 gegoogled, maar ben er nog niet uit. helluppie? iemand die eens wil kijken? thanks :*)

>>> wordt vervolgd <<<<
ik zal morgen alternate eens bellen en misschien xfx, in badhoevendorp ofzo }:O

EDIT: Zercom krijgt em over > 2 wkn voor 100 euro! > http://www.zercom.nl/inde...=3&c=2003&f=1&s=1&a=25249

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb die XFX 7600GS extreme, passief gekoelde kaart dus... Hij bevalt uitstekend, ik ben ook geen die-hard gamer. Na een rondje 3Dmark voelde ik even aan de (vrij grote) heatsink en die wordt behoorlijk warm! In ieder geval zo warm dat je hem niet langer dan een halve seconde wil aanraken. :)
Maar goed, het levert voor de rest geen problemen op. Mijn CPU fan (arctic 64 pro) blaast de lucht direct naar een outtake casefan aan de achterkant, dus mijn CPU temp stijgt niet vanwege de warme vga kaart, althans niet noemenswaardig.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:21
offtopic:
Naar die kaart ben ik net aan het kijken! Kun je me iets vertellen over welke instellingen je haalt in bepaalde games?

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

ik heb nu vier verschillende productcodes gevonden voor de XFX 7600GS, waarvan alleen de laatste twee op de XFX site terug zijn te vinden. vreemd toch? :?

PV-T73P-UDF3
PV-T73P-UDJ3
PV-T73P-UDL3
PV-T73P-UDS3

Verwijderd

mailtje terug gehad van xfx (snelle reactie)

de enige die op dit moment nog geleverd wordt zou de UDJ3 zijn.
heb gevraagd om meer info, wacht nog.

Verwijderd

JA DIT IS NOU HET TOPIC DIE IK ZOEK :P sorry voor grote letters :Y) ik zit hier nu op een oud systeem kijk maar is onder dit bericht en wil graag ook een 7600 GT kopen en dan het liefst van asus...MAAR ik ben er nog steeds niet uit... welke haalt nou betere koelprestaties???!!! ik ben bereid om een paar extra euro's te betalen voor absolute stilte alleen de harde schijf die je hoort..
maar ik heb geen zin om hier over het kookpunt zitten te gamen etc.dus...
reactie graag.
Modbreak:Zelf al enige actie ondernomen om uit te zoeken welke het best aan je eisen voldoet? Er zijn namelijk best wel reviews over te vinden op het WWW

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 27-07-2006 22:51 ]

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik heb vandaag deze besteld via mn werk.. 157 euries via mn werk :D

Asus 7600GT Silent...

Afbeeldingslocatie: http://article.pchome.net/00/11/51/62/image001hsxyyg.jpg

Als het goed is.. is ie morgen al binnen
Modbreak:Natuurlijk heel erg lekker voor je, maar je post is verder vrij nutteloos. Showen kun je beter in de HK in het daarvoor bestemde topic doen, mits te toegang hebt natuurlijk :)

[ Voor 50% gewijzigd door Ultraman op 27-07-2006 22:50 ]

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
okee....
Ik heb m dus binnen :) Het geluidsniveau dat mijn pc nu produceert is flink verbeterd.
De temperatuur is volgens de driver software momenteel 49 graden.
Die temperatuur is natuurlijk wel in idle stand, maar wel in dual monitor setup.
Pagina: 1