Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Darthvader kast

Pagina: 1
Acties:

• agraaff
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11 12:18
Ik wil een Darth Vader kast gaan maken en dan bedoel ik eigenlijk alleen het hoofd met de nek. De helm zal de kap worden om in de kast te kunnen komen.
Nu is de voorkant van darth uitermate geschikt voor een inlaatfin (120mm) omdat hij daar al roosters heeft zitten.rondom de helm kan de lucht dan naar buiten, de kabels komen achter de helm naar binnen waar de op de betreffende kaarten worden gezet, dus geen zichtbare slots.
had de planning om in het hoofd mobo etc te plaatsen en in de nek hdd DVD en voeding
uiteindelijk is het de bedoeling dat je niet kan zien aan de buitenkant dat het een comp is.
Voor uit/aan had ik bedacht om er een light ssaber aan te maken met een rode neonbuis, als je de saber aanzet gaat de buis aan en hoor je het bekende zwoesh saber aan geluid, ook gaat dan de comp aan.

Zoals ik hem nu heb bedacht word hij ongeveer 45*51*60cm B*D*H (natuurlijk wel alles op schaal :))

Ik zit alleen nog ff te peikeren over hoe ik hem kan gaan maken. Staal/ijzer is geen optie, te grof en heb de skillls en gereedschap hier niet voor.

Zat zelf te denken aan deel voor deel uit karton te maken, dit aan elkaar te plakken to complete units en met polyester pasta af te smeren, de units/onderdelen dan weer aan elkaar maken tot het 1 groot geheel is. daarna schuren en details maken met dremel. en natuurlijk uiteindelijk hoogglans zwart spuiten.

Heeft iemand hier iedeen over of andere methoden die makkelijker zijn?

dan word het zoiets als dit voor het spuiten: Afbeeldingslocatie: http://files1.turbosquid.com/Preview/Content_on_3_6_2005_23_13_08/DarthVader_Helmet.max_thumbnail1.jpg1b0e8e5e-3a80-4912-a58a-c13a30a139e5Large.jpg

en dit uiteindelijk: Afbeeldingslocatie: http://www.cosplaysupplies.com/starwars/4191.jpg

Alleen wellicht de nek iets dikker en langer om de DVD en voeding etc er in te passen maar mischien dat ik de voeding wel gewoon dismatle en deels vesprijd.

Ben benieuwd naar jullie ideeen

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
Zou wel mooie mod worden denk ik.

Is dus een CIP of niet?
Ben wel bang dat er een slotje op komt aangezien je om ideen vraagt.

Verwijderd

Ik hoop dat de mods dit toestaan, kan erg gaaf worden.

Aan de mods: Het vragen om ideeën kan toch best bij een CiP? :)

Veel geluk agraaff

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet wat voor systeem je er precies in wilt hangen, maar is het gebruik van een µatx voeding niet mogelijk? Misschien ietwat beperkt voor wat betreft het wattage, maar als je geen megabak erin hebt is dat vaak meer dan genoeg. Scheelt toch de nodige ruimte :)

Verder wel een vet idee om te gaan maken. Is het niet een idee om hetzelfde schuim te pakken als in deze mod: [rml][ CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD[/rml]

• agraaff
komt gewoon een ATX bord met Pentium 4 2.6 GHz, radeon 9600 pro en een 300 wat voeding in.

aan polistyreen heb ik ook zitten denken, weet alleen niet wat makkelijker is.
Het voordeel van polyester plamuur is in iedergeval dat het perfect af te werken is met Staal plamuur en makkelijk bij te werken. dus polyester wordt het zeker nu alleen nog het hoe. en ja de kast ga ik zeker maken :*)

[ Voor 3% gewijzigd door agraaff op 22-06-2006 15:58 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Hoe groot wordt het dan niet als er een gewoon atx bord in moet??
+een p4 wordt redelijk(understatement)warm, zorg voor genoeg koeling ;)

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Mini ATX lijkt me verstandiger :X

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
offtopic:
Pssst,, topic titel

Leuk idee, nu nog goed uitwerken!

Verwijderd

[/mierenneuker modus] volgens mij moet het topic Darth Vader heten.

Verder is het echt een top idee en ga ik het zeker volgen _/-\o_

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 16:22
ik de ogen kan je leds maken (rood ;) ) en mischien kan je een fan duct maken in de helm zo dat je bonven in zijn helm en dat je dan achter aan aan de onder kant een gat maaken zo dat je zo lucht af/aan kan voeren.. duidelijk? :P

Verwijderd

Da's best groot, weet je zeker dat je dat wel op je bureau wilt hebben?

Een mini-itx formaat lijkt mij persoonlijk beter. Kan je misschien nog wel een standaard Darth Vader kop bouwen.

Anders wordt het idd zelf bouwen. Ik denk dat Ediejo's Vleermuis kast je een heel eind kan helpen, daar is ook zoiets dergelijks gepoogd. Zoek op "Batcase".

Verwijderd

"I am your father" knopje!
Anyways, dit gaat nog best moeilijk worden, gelukkig kan je de mond gebruiken voor ventilatie.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:29:
"I am your father" knopje!
Anyways, dit gaat nog best moeilijk worden, gelukkig kan je de mond gebruiken voor ventilatie.
Of dat nou een leuk geluid gaat opleveren weet ik nog niet, constant dat gehijg :+

Trouwens wel een leuk idee.

• Tarkin
  • Laatst online: 19:45
het zal de eerste casemod zijn die echt een luidruchtige fan nodig heeft om het rasecht te laten worden
het worden originelere mods tegenwoordig

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Zoals terw_dan al aangeeft is de beste optie waarschijnlijk het maken van het hoofd in schuim, dan deze behandelen zoals de Tiberian Sun mod zodat je een mal kan maken van het hoofd. Wanneer je hier een afgietsel van hebt kun je daar een frame in maken en klaar is agraaff...

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Waarom is dat 1e plaatje hemaal plat bij mij? En hoe krijg ik dat goed.

OT: Leuk idee om dit te maken. Ben benieuwd

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• ShockWave_Omega
  • Laatst online: 31-10 15:46
:P heheh ik heb die helm hier staan

• Khaine
  • Laatst online: 16:05

Khaine

Python liefhebber

had de planning om in het hoofd mobo etc te plaatsen en in de nek hdd DVD en voeding
Zonder lullig over te komen .. dat gaat natuurlijk nooit passen in een case met die afmetingen :) . Of je moet er Darth Giraf van maken :+

Verder is het een leuk idee, maar om het topic niet van onzinnige reacties te gaan voorzien is het misschien makkelijker dat je een soort van schets maakt met de indeling van het geheel. Dan hebben mensen een idee van het project en de indeling, en dan kunnen we ook kijken wat haalbaar is. Bovendien zie je bij een dergelijke tekening direct welke materialen vanwege limieten (karton en hitte b.v.) zullen afvallen, of welke vanwege omvang (alu-platen) onhaalbaar duur zullen worden.

Tevens doe je er denk ik goed aan om toch voor een kleiner moederbord + proc. combo te gaan, en zorgen voor hele goede koeling die verder zal gaan dan alleen de 12 CM fan intake aan de voorkant !

Desalniettemin een gewaagd idee, wat met de juiste uitwerking echt potentie heeft om iets moois te worden !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• agraaff
Ik heb nog is goed na zitten denken en het wordt waarschijnlijk een toch polystireen, maar dan niet ineens uit 1 geheel gemaakt maar kleinere delen die later aan elkaar worden gemaakt.
Zoals, helm 1 deel, Fanduct 1 deel, nek 1 deel etc.
Als het polyester erop zit kan ik het schuim gewoon verwijderen. Verder heb ik al een en ander gemeten en zou het moeten passen in de afmetingen zoals ik had gepost, aleen moet mijn mobo dan iets schuin staan.

Ik heb wel zitten denken om de DVD brander buiten het hoofd te plaatsen en daarvoor een kastje te maken zoals op de borst van Vader zit, je weet wel met die knopjes. zoiets als in dit plaatje Afbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/ac/70/Star_Wars_Darth_Vader_Voice_Changer_Mask-resized200.jpg

Ik ga komende week met een vriend aan tafel zitten om de afmetingen etc door te nemen :)
zal dan ook ff een schets maken en deze posten

En betreft de cooling, ik heb deze helm thuis als voorbeeld opengewerkte helm

En kan daar aan de bovenkant natuurlijk ook mooi een fan plaatsen, de oranje roosterjes zijn tevens kleine airducts. En als ik dan de kap(helm) iets hoger plaats kan ik de bovenste fan laten blazen naar buiten en kan hij zijn lucht mooi onder de kap door kwijt.

Op die manier heb ik een intake aan de voorkant, een outtake bovenin en de voeding zuigt ook via de nek onderin de kast lucht uit de kast naar buiten. de koeling zal dan denk ik niet zo'n issue meer zijn :)

Heb ook nog zitten kijken naar een kant en klaar masker (ware grootte) om die om te bouwen maar behalve dat deze erg duur zijn (tussen de 600 en 1500 $) afhankelijk van detail nivo en kwaliteit, is dan ook meteen de lol er voor een groot deel vanaf en natuurlijk de voldoening als je het eindelijk voor elkaar hebt :)

Betreft miniATX, ik wil er mijn toekomstige bord ook in kunnen maken dus of een miniATX behuizing dan voldoende is??? en qua formaat valt het wel mee, 50 diep bij 60 hoog is maat van midi kast, alleen de breedte is 2 keer zo veel. en als hij niet op mijn buro past dan koop ik gewoon een groter buro 8)

[ Voor 44% gewijzigd door agraaff op 23-06-2006 17:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je er een p4 inhangt met een een 9600 pro moet het wel te doen zijn om met een µatx voeding te werken. zelf heb ik een 250W Fortron liggen die het heel prima deed voor een athlon 2500+, radeon 9800se AIW en DVDRW en S-ATA hdd.

Wat je natuurlijk kunt doen om ruimte te besparen, en ik denk dat het echt niet zo heel slecht is om dat toe te passen is gebruik maken van een slimline DVD(RW). Deze is stukken mooier weg te werken omdat hij gewoon veel minder ruimte inneemt.
Pagina: 1