Toon posts:

[Access] Autonummer XX001

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in access bezig met een factuur systeem waar 9 verschillende soorten facturen gemaakt moeten worden. Deze moeten onafhankelijk van elkaar zijn en per soort mag de factuurnummer reeks niet onderbroken.

Nu is het echter lastig terug zoeken als je 9 facturen hebt die bijv factuurnummer 1 kunnen zijn... als een klant bijvoorbeeld aangeeft factuurnummer 1 te hebben...

Ik vroeg me af of het mogelijk is een autonummer aan te passen zodat deze met bijv een 3 letterige vaste waarde begint.

Bijvoorbeeld voor Factuur Stroom Bedrijfshuisvesting:

FSB1
FSB2
FSB3

Waarin FSB vast is en het autonummer hierna komt.

Ik hoop dat er mensen zijn die hier een idee over hebben aangezien het heel wat elende zou oplossen :X

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:06

KingCrash

Angry Rabbit

Open de tabel in ontwerpweergave. Kijk bij het autonummer veld bij "notatie". Vul daar het volgende invoermasker in:
code:
1
"FSB"0000

Alles wat tussen "" staat wordt als vaste tekst meegenomen. De 0000 staat voor het aantal cijfers dat je kunt invoeren. 0 is verplicht, 9 is optioneel (volledige lijst vind je in de help van access bij "Invoermasker")
De cijfers worden op deze manier met 1 opgehoogd (autonummering) terwijl de tekst (FSB) vast blijft staan.

[ Voor 88% gewijzigd door KingCrash op 22-06-2006 15:39 ]

Angry Rabbit

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als de reeks niet onderbroken mag worden, moet je ook geen autonummering gebruiken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.