Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LCD-scherm 1,5" met aansluitschema, hoe sluit ik die aan?

Pagina: 1
Acties:

• NilsBokdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 23:20
Ik heb hier een LCD-schermpje uit een digitale camera gehaald, ik heb er een pdf document bij, waar precies in staat welke pin wat voorstelt, alleen ik weet niet hoe ik dit aansluit op de computer. In een ander topic las ik dat het was gelukt om een lcd-scherm aan te sluiten op een videokaart met vesa feature connector, ik heb geloof ik nog zo'n kaart (er zit zo'n 26 pins aansluiting op met allemaal pinnetjes waar een floppy kabel op past).

Klik hier voor de datasheet + pinout van mijn lcd-schermpje.

Het maakt me niet zoveel uit op wat voor soort aansluiting ik deze moet/kan aansluiten.

het typenummer is trouwens:
acx306bkm-7
134cp7t

Edit:

Ik heb nu ook een controller-chip met datasheet: klik

[ Voor 10% gewijzigd door NilsBokdam op 22-06-2006 20:13 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik zou zeggen: datasheet lezen, en proberen in gang te krijgen. Het lijkt me het gemakkelijkst met dat laatste schema, met die IC die voor al de signalen zorgt.

Als je er zelf niet aan uit geraakt, nofi, maar dan zal het je niet lukken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• NilsBokdam
weten jullie ook of het mogelijk is om heel erg fijn te solderen? De verbindingen zitten ongeveer 0.75 mm van elkaar af...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
NilsBokdam schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:14:
weten jullie ook of het mogelijk is om heel erg fijn te solderen? De verbindingen zitten ongeveer 0.75 mm van elkaar af...
Dat kan ik op het gemakje solderen, met veel geduld. Maar daar heb je wel wat ervaring voor nodig. Ga eens wat proberen op een kapot moederbordje ofzo, zie of het je daarop lukt.
Met alle respect, maar ik denk niet dat dit je zal lukken, er komt heel wat bij zo'n schermpje kijken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• NilsBokdam
Dakn voor de tip, ik zal het eens proberen... kheb nu nog toetsweek maar in de vakantie ga ik met mn projectje beginnen.

als het niet lukt: jammer dan, het schermpje was toch over (camera was kapot, kon alleen nog foto's laten zien...)

[ Voor 33% gewijzigd door NilsBokdam op 22-06-2006 22:15 ]

Verwijderd

Dat fijn solderen kan je nog omzeilen door elk baantje door middel van een scalpel of breekmesje los te snijden (ik hoop toch dat je dat niet om zeep hebt geholpen). Een nog andere oplossing is om een klem voor de baan te kopen, of die wat in de camera zat te desolderen. Dan moet je al net iets minder goed kunnen solderen.
Voor de rest heb ik met zulk een schermpjes geen ervaring.
Pagina: 1