Hoi,
Ik heb de wireless adsl modem die je bij een xs4all adsl accountje krijgt en ben een flinke poging aan het doen dat ding in te reichten naar mijn wensen maar het lukt niet zo..
Ik wil dat mijn eigen dns server als primary dns aangereikt wordt door de ingebouwde dhcp server..
Nou dat kost al een berg moeite..
Het is namelijk onmogelijk om de bestaande dhcp pool aan te passen.
Dus als iemand daar suggesties voor heeft............
Dan nog de domainname van dat ding..
alles in mijn netwerk is nu voglens dat ding $computernaam.lan
.lan? Ja .lan.. mijn domeinnaam heet .lan..
Als er iets fantasieloos is dan is dat het wel, maar ik kan het volgens mij dus nergens aanpassen..
Ik heb me zo'n beetje door alle mogelijke opties in de manuals heengeworstelt.. Maar het is blijkbaar onmogelijk om de domainname aan te passen.
Wat betreft de DHCP pool die niet aan te passen is, ik ga proberen een firmware upgrade te doen.
Ergens zit nu een restrictie ingebakken, want volgens de manuals moet ik het gewoon aan kunnen passen...
Maar voor die domainname heb ik echt geen ideeen meer......
Iemand hier die het wel aan de praat heeft gekregen?
Ik heb de wireless adsl modem die je bij een xs4all adsl accountje krijgt en ben een flinke poging aan het doen dat ding in te reichten naar mijn wensen maar het lukt niet zo..
Ik wil dat mijn eigen dns server als primary dns aangereikt wordt door de ingebouwde dhcp server..
Nou dat kost al een berg moeite..
Het is namelijk onmogelijk om de bestaande dhcp pool aan te passen.
Dus als iemand daar suggesties voor heeft............
Dan nog de domainname van dat ding..
alles in mijn netwerk is nu voglens dat ding $computernaam.lan
.lan? Ja .lan.. mijn domeinnaam heet .lan..
Als er iets fantasieloos is dan is dat het wel, maar ik kan het volgens mij dus nergens aanpassen..
Ik heb me zo'n beetje door alle mogelijke opties in de manuals heengeworstelt.. Maar het is blijkbaar onmogelijk om de domainname aan te passen.
Wat betreft de DHCP pool die niet aan te passen is, ik ga proberen een firmware upgrade te doen.
Ergens zit nu een restrictie ingebakken, want volgens de manuals moet ik het gewoon aan kunnen passen...
Maar voor die domainname heb ik echt geen ideeen meer......
Iemand hier die het wel aan de praat heeft gekregen?