[XP] Hidden recovery partition [n00b pr00f]

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 10:39
Hi all,

Ik zie regelmatig gezegd worden een [ghost] image te maken om snel terug te keren naar een eerdere [schone] installatie.

Nu heb ik al diverse google's gedaan en searches op GoT (welke error's gaf bij bijna elke zoek opdracht :( )
Maar ben nog niet de ultieme n00b proof oplossing tegen gekomen.

Waar ik dus naar opzoek ben is hoe ik met een simpel floppy een partitie terug kan zetten voor n00b gebruikers.

Nu heb ik een 2 tal misschien interesante oplossing gevonden maar misschien heb jullie een andere mening hierover en tips hoe dit het beste aan te pakken.

1) http://www.schoonepc.nl/optim/backup3.html
2) http://www.tech-forums.ne.../restore/restore-disk.php

Met google krijg ik zoveel (voor mijn gevoel) waardeloze hits dat ik de vraag hier maar even stel.
Kan zijn dat ik op verkeerde keywords zoek natuurlijk?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:38
Het kan nog veel makkelijker lijkt me. Maak een aparte partitie voor het backup bestand of zet die op een al gebruikte partitie (NIET WAAR WINDOWS OPSTAAT! :P), liefst in de root (dus D:\), bij voorkeur met een simpel programma als ghost. Dan zet je in autoexec.bat dit neer:

code:
1
ghost -clone, MODE=load, SRC=D:\backup.gho, DST=1 -sure -rb

Uitleg:
Automatisch een backup terugzetten:
ghost: roept ghost op met de volgende parameters
-clone: het onderdeel wat zorgt voor het maken en terugzetten van images
-mode: welke modus van clone je wilt gebruiken, hier dus het terugzetten (laden)
-src: het pad waar de backup image staat
-dst: destination, welke drive (nummer van de drive in de pc; welke partitie staat aangegeven in de image)
-sure: zorgt ervoor dat er niet gevraagd wordt: Are you sure to restore this bla bla.
-rb: zorgt voor reboot nadat ghost klaar is.

• schumi2004
Over welke ghost hebben we het hier eigenlijk want ik was in de veronderstelling dat de laatste ghost niet echt je van het is en alle charmes van de oude ghost mist.

Bovendien heb ik liever dat partitie hidden is want ik zie het al gebeuren dat ze zonder pardon image wissen of wat dan ook, gewoon een flop erin en optie 2 restore zoals ie vaak ook winkel af is

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Acronis kan dit ook voor je regelen,deze maakt dan ook een extra partitie aan en gooit daar die image in,de functie heet dan iets van startup recovery ofzo,en is allemaal via gui in te stellen :) werkt bij mij thuis in ieder geval erg lekker en deze is hidden.
Je krijgt dan dus bij het booten een "press Fxx to start acronis startup recovery

Als je een netwerk met server hebt,kan je dit zelfs allemaal centraal regelen zoals ik doe :+ B)

[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 23-06-2006 09:59 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• schumi2004
mrsar schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:58:
Acronis kan dit ook voor je regelen,deze maakt dan ook een extra partitie aan en gooit daar die image in,de functie heet dan iets van startup recovery ofzo,en is allemaal via gui in te stellen :) werkt bij mij thuis in ieder geval erg lekker en deze is hidden.
Je krijgt dan dus bij het booten een "press Fxx to start acronis startup recovery

Als je een netwerk met server hebt,kan je dit zelfs allemaal centraal regelen zoals ik doe :+ B)
Das helemaal ideaal, geen bootflop meer nodig dus ?

Thx voor de tip ;)

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 26-06-2006 18:29 ]