Toon posts:

[OSX] Mac Executable branden op een ISO9660 schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Flash projector gemaakt, een voor PC (.exe) en een voor Mac (.hqx). Dit kan ik branden op een ISO 9660 CD, maar dan moet een gebruiker het .hqx-bestand converteren om bij de executable te komen. Nu heb ik Stuffit voor Windows en dacht ik slim te zijn door het .hqx-bestand zelf alvast uit te decoderen. Maar als ik de executable dan op een CD zet (met Nero), dan kan OS X deze niet uitvoeren.

Het vreemde is, dat als ik het uitpakken van het .hqx-bestand onder OS X doe, en de executable dan op CD zet (met Toast It), dat OS X die executable wel kan uitvoeren.

Wellicht ten overvloede: ik brand de CD met een ISO 9660 bestandssyteem.

---Edit---
Ik heb in Toast It de optie "Apple Extensions" uitgevinkt. Mét die optie schrijft Toast It data én resource form van bestanden. Maar zonder die optie werkt de executable dus toch vanaf CD.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 15:20 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
> APL

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:23
Je kan hybrid CDs maken?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik uiteindelijk idd gedaan met Toast It. Probleem is opgelost, maar de vraag blijft.

De executable die uit het .hqx-bestand komt heeft waarschijnlijk een resourcefork waar alles in zit. Dat kun je dan toch niet op een ISO CD branden? Als ik in Toast It een ISO CD met die executable brand, en het vinkje bij Apple Extensions uit zet, dan werkt het bestand toch nog op een Mac. Dat zou dan toch eigenlijk onmogelijk zijn?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:23
Staat er een hidden "._(naamfile)" bij?

No production networks were harmed during this posting

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

OSX gebruikt nauwelijks nog resource forks. Dat is voornamelijk legacy spul.

Anyway, als je die .hqx in Windows extract zal er waarschijnlijk wat info missen zoals dat 't ueberhaupt een executable is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1