Incorrect [Nec wil van packard bel af]

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
nieuws: NEC wil van Packard Bell af

Er zijn een aantal dingetjes die niet kloppen, m.b.t. de getallen.

In het orginele artikel staat:
A price has not been decided but appears to be under 10 billion yen ($87 million), the paper said. Packard Bell BV has annual sales of around 130 billion yen, but has been in the red for the past few years.............Its PC operations posted an operating loss of 7 billion yen in the year ended March 31 on sales of 680 billion yen, accounting for 14 percent of group revenues of 4.8 trillion yen.
Dus:
Benelux heeft een omzet van 130 miljard yen. (wordt geen winst/verlies genoemd)
Er is 7 miljard yen verlies gemaakt bij een omzet van 680 miljard yen (europees marktaandeel)
Deze europesche markt is 14% van het totale verkoop van packard bell. 100% is dan ook 4780 miljard yen.

Er wordt gezegd dat er een deel van het europesche bedrijf wordt verkocht, het gaat dus om het benelux gedeelte, namelijk Packard Bell BV. Dit gedeelte wordt verkocht voor minder dan 10 miljard yen. (niet het hele europesche onderdeel van packard bell, wat tweakers suggereert)

In het artikel:
NEC is van plan om zijn Europese pc-divisie, het al jaren in zwaar weer verkerende Packard Bell BV, af te stoten omdat die onvoldoende winstgevend voor het bedrijf is. ......In het afgelopen boekjaar zorgde de pc-tak voor 14 procent van de totale omzet van het bedrijf, maar hoewel er voor 4,7 miljard euro aan computers verkocht werd, bleef er onder de streep een tekort van bijna vijftig miljoen staan.
Die 14 % is niet van de totale omzet van NEC, maar geeft het aandeel van de europesche markt in de pc divisie aan.
er wordt geen € moljoen euro verlies gemaakt in de benelux, maar in heel europa.

Een stuk of 5 foutjes dus...

Can`t live without the mods

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 01:06
Als er toch iemand gaat knutselen met deze post. Het plaatje (HP retro pc) erbij gaat over een Hewlett-Packard en da's toch een ander bedrijf dan NEC/Packard-Bell.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Met excuses voor de late reactie, ga ik meteen aan de slag om een en ander ff te lezen

Ok, ik heb ingelezen en ik heb besloten het aan de auteur van het artikel over te latten. Een en anders is me te onduidelijk om zelf in te grijpen.

[ Voor 47% gewijzigd door Yoeri op 23-06-2006 10:52 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik heb geen idee waar het 'Benelux'-label vandaan komt - de gehele Europeesche tak heet Packard Bell BV (en ja, dat zal in NL gevestigd wezen). Volgens mij heet het buiten Europa ook geen PB maar gewoon NEC (maar dat maakt voor het goede begrip niet uit). Nergens staan cijfers van de Benelux.

In de eerste alinea geef ik overigens wereldwijde cijfers voor de pc-tak van NEC, dus inclusief PB.

Verder zegt de bron duidelijk:
NEC(...)'s PC operations posted an operating loss of 7 billion yen in the year ended March 31 on sales of 680 billion yen, accounting for 14 percent of group revenues of 4.8 trillion yen.
Ik tel nul foutjes en laat het as is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 23-06-2006 11:39 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.