Toon posts:

Spa3000 voor telefooncentrale?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over hoe een spa3000 nu eigelijk aan te sluiten.
A]
[KPN] - SPA3000 - Telefooncentrale - telefoontoestellen 1-5
Internet (VOIP)

Of
B]
[KPN] - Telefooncentrale - SPA3000 - Internet (VOIP)
- Toestel 1
- Toestel 2
- Toestel 3

In het geval A] belt iedereen over VOIP (afhankelijk van je Dial-plan) maar ben ik niet bereikbaar volgens mij op mijn KPN nummer want je hebt maar 1 lijn naar buiten. (Telefooncentrale)

In het geval B] moet je eerst toestel 1 bellen, wat iedereen gaat vergeten, om een VOIP call te maken, maar ben je wel bereikbaar via KPN.

Wat is nu de beste manier?

Mocht dit A) zijn:
Hoe dan het wisselgesprek, of hoe ik een KPN lijn kan aannemen als ik ingesprek ben via VOIP. (als dit kan) Misschien is er iemand die mij dit kan uitleggen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

In geval A sluit je de telefooncentrale als toestel aan op de SPA-3000. Op mijn SPA-3000 kan ik met het aangesloten toestel zowel via KPN als VoIP bellen en gebeld worden, ik zie geen reden waarom dat opeens anders zou zijn als je een telefooncentrale ipv toestel gebruikt.

Volgens optie A kan dus iedereen via KPN en VoIP bellen (afh van dialplan) en gebeld worden, lijkt me een prima opstelling. Je bent dan alleen niet bereikbaar via KPN terwijl je met VoIP aan het bellen bent, wat me geen probleem lijkt aangezien je toch maar 1 gesprek tegelijk kan voeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Gerco op 22-06-2006 13:38 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in gesprek ben via VOIP en iemand belt mij via KPN gaat hij gewoon over. (als ik dus over VOIPnaar mijn KPN nummer bel gat hij ook gewoon over)
Ik krijg het niet voor elkaar om een ingesprek toon te krijgen.